part 6

161 17 3
                                    


Aku menuju ke kelas dan mendapati namja pembuli tu dah ada dalam kelas..huarhh...apalah nasib aku..kat sekolah duduk sebelah dia pulak tuuu!bila nak habis kontrak aku dengan omma ni?aku nak balik rumah!nak jumpa gfriend..baru dua hari tapi rasa dah macam dua tahun!aku dengan malas menuju kesebelah namja bernama taehyung tu lalu duduk sebelahnya..
Tak sangka kita berjiran kan?-bisiknya ditelinga aku..terdengar sinis..berdiri terus bulu roma aku woi..
Gulp~-aku hanya mampu menelan airliur..
Jadi senang sikit kalau kau lari dari aku,aku tau nak cari kau kat mana😏-kata Taehyung lagi lalu menegakkan badannya semula..aku tak mampu nak pandang dia..menyeramkan~..
Yerin-panggil yeoja bernama sana
Nae?-balas yerin memandang sana
Ermm..e..exo nak jumpa kau-kata sana takut2
Sapa tu?-tanya yerin pada sana
Erm..k..kau pergi jelah..kat belakang sekolah nae..bye-kata sana terus pergi..yerin ingin bangun tapi ditahan Taehyung membuatkan dia sedikit terkejut..
Jangan pergi-kata Taehyung
T..tapi-kata yerin berbata2 kerana takut akan Taehyung
Duduk..-arah Taehyung.. Perlahan2 yerin duduk semula..mereka berdua kembali diam sehingga saem mereka masuk..

Skip

(Rehat)

Yerin menuju macam biasa ke tempat bts berkumpul untuk kerja mengemasnya..
Tok3
Krek~
Masuklah..-kata namja bernama jimin..yerin mengangguk perlahan lalu masuk kedalam bilik yang berupa seperti store tu..
Kau kemas semua barang kat sini..yang kitorang nak tengok tempat ni dah bersih paham?-kata salah seorang member bts iaitu suga
Kalau tak kau taulah akibatnya-kata jungkook pula..
Nae-kata yerin tunduk..bts semua keluar dari bilik tu kecuali Taehyung...yerin mula mengemas satu persatu tanpa sedar yang dari tadi Taehyung asyik memperhatikannya bekerja..
Nothing is impossible...ohh..nalgamsaanul rainboww~~
Cepat2 yerin mengambil telefonnya dari poket dijaket seragamnya..
Umm...b..boleh saya?-tanya yerin
Kat sini-kata Taehyung membuka telefonnya..yerin mengangguk lalu menekan punat hijau..
Yebosaeyo?-yerin
......
Um..takboleh sekarang yerin um..s..study..ha study..balik nanti-kata yerin perlahan
.........
Please-yerin
...........
Ok set-kata yerin terus matikan telefon dan sambung kerja..Taehyung memandangnya sekilas yang sedang tekun buat kerja..
.
.
.
.
Skip
.
.
.
.
(Balik)

Yerin bangun dari duduknya lalu kemas barangnya masuk kedalam beg..
Yerin!kajjaaa-ajak joy..selesai saja yerin kemas,dia terus menggalas begnya dan keluar bersama joy..
Yerin...kau tak penat ke kene buli dengan bts tu?-tanya joy
Takpe..lama2 aku terbiasa kot..lagipon ada baiknya..aku dulu lansung tak dapat buat kerja mengemas ni sebab omma aku larang..kalau aku sentuh sikit omma aku akan bebel dari pagi sampai petang-terang yerin
Woah..first time weh..omma aku tak..dia suruh aku kemas bilik..kalau bilik aku tak terkemas dia akan bebel macam yang kau cakap tadi dari pagi sampai petang-kata joy..yerin terkekeh membuatkan joy tersengih..
Weh aku pergi dulu nae..omma aku dah tunggu tu..byee cayang..jumpa kau esokkkk😘-joy
Byeee!-yerin melambai tangannya pada joy..selepas joy tak kelihatan,tiba2 ada orang menarik yerin kasar sehingga kebelakang sekolah dan mendorong yerin kedinding sehingga yerin jatuh terduduk..yerin memandang gerangan siapa dan nampak sekumpulan namja tersenyum jahat kearahnya..
Sapa korang?!-tanya yerin takut
Yeoja ni bentak kita lah~..eh..kau dengar ni..kami ni exo..dan kau lupa yang kami ada panggil kau tapi kau tak datang?-kata salah seorang dari mereka..
Korang nak apa?-tanya yerin cuba untuk berani bertanya
Kau tanya kitorang nak apa???and kalau kitorang jawab nak...buli kau ok tak?😏-kata salah seorang namja..dua orang namja bermain dengan rambut yerin membuatkan yerin takut hampir menangis..

Bukk!

Kau buat apa kat dia hah?!-marah seorang namja tah dari mana muncul membelasah orang yang bermain dengan rambut yerin tadi..sekumpulan namja datang dan membelasah mereka yang mengganggu yerin tadi..bertapa terkejutnya yang datang tu Taehyung dan geng dia..selesai saja belasah kumpulan bernama exo tu Taehyung terus menarik tangan yerin pergi dari situ..
Tak guna kau Taehyung.. Kau tengok lah lepas ni-kata namja bernama baekhyun mengelap darah dihujung bibirnya..
.
.
Lain kali kau hati2 lah!bukan ke aku dah cakap yang jangan jumpa dengan dorang tu?-kata Taehyung dengan omosinya..nasib je sekolah tu dah tak orang sangat kerana waktu balik dah lama berlalu..yerin hanya menunduk takut..bts memandang Taehyung pelik..sejak bila pulak Taehyung pandai risaukan orang selain keluarga dia?eh tak..keluarga dia pon dia tak amik peduli sampai macam ni..bts pon dia tak pernah marah macam ni atas kerana risau?mungkin...
Saya tak jumpa dorang-balas yerin dengan berani
Abis tu kau buat apa kat sana?ada orang angkat kau ke?-kata Taehyung serta perli dalam ayatnya tu..
Dorang tarik saya-kata yerin perlahan













Tbc

Sorry klu tak best..
Vote dan komen ok..🙏

Annyeong😼

Why?⚫Taerin⚫Where stories live. Discover now