"Daus keluar lahh dari bilik tu, dh 2 hari kamu tak keluar makan" kata Ibu Daus sambil mengetuk pintu bilik Daus namun Daus tidak menjawab apa2. Namun air mata Daus masih lagi mengelindangan.
5 tahun kemudian
"Kamu dh betul2 ok" kata pengetua itu sambil memandang tajam kepada Daus "ohh saya dh lama ok" jawab Daus dengan senyuman lebar "kemurungan awak itu macam mana dh ok?" Tanya pengetua itu lagi menyebab kn senyuman Daus hilang.
"Untuk tugas ini awak perlu mengajar 10 pelajar terbaik di luar dari sekolah" kata pengetua itu sambil menghulur kn 12 helai borang pendaftaran "di mana tempat itu?" Tanya Daus "di Pusat Pembelajaran Cemerlang Jonsen" jawab pengetua itu "tapi...." kata Daus yg belum di habis kn lagi namun di potong oleh pengetua " tempat itu mempunyai 3 tingkat, 14 bilik tidur, 5 bilik mandi, 1 kelas, 1 bilik tempat makan, 1 dapur dan 1 bilik berehat" "kalau tak ada apa2 awak boleh berangkat esok" kata pengetua itu lagi "tapi...saya ingin mengajar di sekolah" kata Daus lagi "yerrr saya tahu tapi saya tak yakin yg awak boleh buat lagi pun awak guru terbaik di sekolah ini" kata pengetua lalu berdiri dan beranjak dari bilik nya. Daus hanya berdiri termenung dengan tugas baru nya.
"Korang" jerit Anthena membuat kn satu kelas itu terperanjat "apa.." bentak Wanna lalu mengambil buku tebal lalu mencampak tepat di muka Anthena "kn dh kena" kata Syam yg tersenyum sambil membelek2 buku "korang dh tengok papan kenyataan senarai nama pelajar yg terlibat dengan program pelajar cemerlang" kata Anthena "apa dh keluar" kata Wanna yg terkejut "yerr aku tahu nama aku ada kn" kata Akid dengan ego "lagi pun dh 4 tahun berturut aku jadi pelajar cemerelang" kata Akid lagi lalu Wanna mengambil buku tebal yg lain lalu mencampak tepat di muka Akid "kau asal dari tadi asyik campak buku" bentak Akid.
Dalam keadaan kelas yg bising tiba2 seorang cikgu wanita masuk "ok selamat pagi kelas" kata Cikgu wanita itu "rasa nya kamu semua dh tahu pasal pemilihan untuk ke program pelajar cemerlang tu kn?" Tanya Cikgu Wanita itu "jadi pelajar yg terlibat adalah 12 orang pelajar dia ialan Wanna,Athena,Nas Ira, Syam, Lalinda, Akid, Laikha, Zihan, Wafely, Zurina, Jihn dan Syafiqah" kata Cikgu itu "so 9 perempuan 3 lelaki lah" kata Akid dengan banggan nya kerana di pilih "yerr, so esok tepat pukul 8 pagi kamu yg di sebut nama ini tunggu di depan pagar sekolah" kata Cikgu Wanita itu lalu mengemas beg dan barang nya lalu keluar namun langkah nya terhenti "ohh yerr lupa, program pelajar cemerlang ini akan berlangsung selama seminggu bermula dari hari khamis jadi enjoy with your program" kata Cikgu Wanita itu lalu beranjak keluar.
YOU ARE READING
Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)
Horror(THE LAST SERIES) Arahan Dari Ouija: the last series ialah perjalanan terakhir Daus, di mana Wanna dan Daus harus pergi ke thailand untuk mencari sebuah kedai antik. Berdasar kn permulaan cerita ini dari manakah muncul nya papan Ouija ini sehingga k...