Punca Sebenar

58 9 0
                                    

Langit semakin gelap, tiupan angin turut bertiup dengan kuat, namun Daus tetap berlari mencari Wanna sehingga ke tengah jalan yg sunyi "Wannaaaa" jerit Daus yg panik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Langit semakin gelap, tiupan angin turut bertiup dengan kuat, namun Daus tetap berlari mencari Wanna sehingga ke tengah jalan yg sunyi "Wannaaaa" jerit Daus yg panik. Tiba2 Daus terlihat satu bayangan yg seperti nya dia kenal di sebuah lorong yg gelap, lantas Daus cuba menghampiri bayangan itu.

Langkah demi langkah Daus menghampiri bayangan itu "aku masih kawan kau kerr?" Kedengaran itu membuat kn langkah Daus terhenti "Hir-hirvan?" Kata Daus sambil melihat wajah Hirvan yg kelihatan senyum "tindakan kau kali ini ialah tindakan yg betul" kata Hirvan "tap-tapi" kata Daus yg tergagap "memang betul permainan itu akan buat kau sengsara tapi, bukan sepanjang hidup kau" kata Hirvan sambil mengangkat langkah nya menghampiri Daus "tapi aku tak nk orang di sekeliling aku sengsara" kata Daus yg mula mengalir kn air mata "tidak, dieorang tak sengsara, tapi dieorang tengah tunggu melihat kau keluar dari sengsara, lagi kau" kata Hirvan sambil mengangkat tangan nya lalu meletak kn tangan nya pada kening Daus.

FlashBack
7 tahun yg lalu

Ketika Aisyah dan kawan nya yg lain sibuk dengan membeli belah Hirvan tertartik dengan sebuah kedai antik yg kelihatan aneh, lantas dia menghampiri kedai antik itu, ketika Hirvan sedang melihat barang2 yg dijual itu Hirvan mula tertarik dengan sebuah papan permainan "pak cik boleh saya tahu berapa harga benda ni?" Tanya Hirvan "ohh papan Ouija itu kalau adik berminat pak cik boleh bagi percuma" kata Pak Cik itu. Saat itu Hirvan mula merasa kn tidak sedap hati sambil melihat muka pak cik itu namun Hirvan tetap mengambil papan Ouija itu lalu membawa pulang ke homestay mereka.

Dalam perjalanan itu hati Hirvan berasa tidak tenteram rasa nya seperti sesuatu akan berlaku namun Hirvan tetap menerus kn perjalanan nya, di sebab kn perasaan nya tidak sedap hati Hirvan berpatah balik semula ke kedai itu namun saat itu Hirvan terlihat Daus yg sedang mengetawak kn Hirvan bersama Nazira kerana Hirvan pernah secara tidak sengaja tergelincir depan orang ramai ketika zaman sekolah itu. "Mungkin kalau aku ajak Daus main sekali benda ni mesti dieorang lupe kn pasal tu" bisik hati Hirvan lalu dia melanjut kn jalan nya ke homestay dengan perasaan sedikit kecewa.

FlashEnd

Daus membuka mata nya dan saat itu bayangan Hirvan hilang. Tiupan angin semakin kuat lalu Daus segera ke kedai antik itu, lantas Daus menendang pintu kedai itu sehingga pecah lalu Daus segera masuk ke dalam kedai antik itu lalu, ketika Daus yg sedang panik mencari Wanna tiba2 Daus terlihat bayangan Wan sambil melihat ke arah almari lalu perlahan2 Daus menghampiri almari itu lalu membuka nya.

Di dalam almari itu terdapat sebuah pintu kecil di dalam nya lantas Daus membuka pintu, tepat Daus membuka pintu kecil itu Daus terbau seperti sesuatu yg busuk lalu Daus segera masuk ke dalam pintu kecil itu

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now