Pertarungan Nyawa (bhg 4)

75 12 0
                                    

"Zurl kenapa awak ganggu kawan saya" tanya Kara, "Zurl siapa awak yg sebenarnya" tanya Wanna pula namun setiap pertanyaan mereka membuat kn alat penunjuk huruf tidak bergerak. Macam2 bunyi kedengaran yg membuat kn mereka ketakutan namun mereka tetap kena terus kn permainan.

Lalu Daus mengambil keputusan untuk menghentikan permainan dan melepas kn alat penunjuk huruf, mereka yg lain pun turut melepas kn alat penunjuk huruf. Sara yg duduk berhadapan dengan Kara tiba2 dalam keadaan gelap dia seolah2 melihat bayangan kanak2 wanita yg berdiri di antara Kara dengan Wanna membuat kn Sara berjerit ketakutan, lalu mereka yg lain pun berdiri menjauhi meja itu  "Sara kenapa ni?" Tanya Aira sambil memeluk Sara untuk menenangkan Sara "a-apa yg ad-ada kt bel-belakang tu?" Kata Sara yg ketakutan.

Tiba2 alat penunjuk huruf itu bergerak sendiri ke huruf H,I,I,F,R,I,E,N,D,S "hii friends?" kata Daus yg membaca huruf2 yg di tunjuk "apa maksud dia dengan hii friends?" Tanya Wanna "hii friends ni ialah perkataan yg kiteorang dapat ketika mula2 main Ouija ini dulu" kata Daus "jadi apa kau nk haaa?" Tanya Daus lalu alat penunjuk huruf itu bergerak ke huruf Y,O,U,M,U,S,T,D,I,E "awak mesti mati" kata Wanna yg membaca huruf2 itu "tapi, kenapa kitoerang kena mati haaa?" Kata Wanna sekali lagi alat penunjuk huruf itu bergerak ke huruf B,E,C,A,U,S,E,T,H,A,T,M,Y,D,A,D,W,A,N,T "tapi kenapa mesti kiteorang" kata Daus.

Tiba2 Alqish yg sedang berdiri ketakutan di tarik ke dalam bilik Karsha lalu pintu bilik itu tertutup "Alqish" jerit Kara lalu cuba untuk membuka pintu namun usaha dia sia2. Sara yg dalam keadaan ketakutan tiba2 muka nya di cakar oleh lembaga yg berjalan di hadapan nya dengan pantas membuat kn separuh dari kulit muka Sara terkoyak lalu Sara pun jatuh ke lantai. Kara yg berjerit ketakutan lalu di tarik oleh Kaila ke luar rumah, Azmi, Jimin dan Aira berlari ke luar rumah lalu menuju ke balai polis. Wanna yg terjatuh ke atas lantai kerana terkejut atas kematian Sara kemudian Daus mendukung Wanna lalu membawa keluar melalui pintu menuju ke kolam renang.

"Ci-cikgu ma-macam mana ni ap-apa yg berlaku" kata Wanna yg ketakutan, Daus tidak menjawab apa2 lalu cuba untuk menenag kn Wanna dengan memberi Wanna kerusi untuk duduk.

Alqish yg berada di bilik Karsha, terbaring di atas lantai dengan penuh rasa ketakutan, tiba2 bayangan seorang lelaki iaitu Hirvan menghampiri Alqish, Kemudian memegang leher Alqish lalu mematah kn nya membuat kn kepala Alqish meler ke atas badan nya.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now