Arahan Dari OUIJA 3

59 8 0
                                    

Beberapa hari kemudian Wanna dan Daus dengan berpakaian serba hitam menghadiri majlis pengembumian Kaila, dalam keadaan hujan rintik2 membasahi mereka, namun mereka tetap menerus kn pengembumian Kaila.

"takziah" ucap Wanna dengan wajah sedih kepada Kara, lalu Kara memeluk Wanna dengan erat "Wanna, ni semua salah aku kalau aku tak ajak adik aku main permainan bodo tu semua ni tak kn berlaku" kata Kara sambil menangis "tak apa, semua nya dh belaku, kita pun tak dapat duka semua nya berlaku sehingga ke tahap ini" kata Wanna dengan nada sayu "jadi adakah semua nya dh berakhir?" Tanya Kara yg membuat kn Wanna terdiam, tiba2 Daus yg berada di belakang Wanna memanggil Wanna "Wanna lepas ni kita kena pergi hospital, doktor cakap Laikha dh sedar dari koma nya hari ini" kata Daus "ok lahh Wanna kiteorang pergi dulu" kata Wanna, sebelum Wanna beredar pergi sekali lagi dia memeluk Kara dengan erat "sentiasa allah Kara, mungkin ini adalah ujian nya" kata Wanna lalu beranjak pergi bersama Daus.

Balik itu Wanna melalui satu lorong gelap berseorangan, "ka-kamu Wanna?" Tegur seorang pak cik yg kelihatan sedikit pelik "pak cik ni siapa?" Tanyan Wanna, lalu pak cik itu memandang Wanna dengan teliti lalu beranjak pergi "siapa pak cik tu? Pelik pulak?" kata Wanna yg kehairanan lalu beranjak pergi.

Ketika pak cik itu beranjak lalu dia menaiki sebuah van yg mempunyai nombor plat bertulisan thailand, lalu pak cik itu tersentum sinis setelah melihat Wanna berjalan melalui cermin sisi van nya.

Malam itu Daus tinggal rumah nya bersendirian, di saat Daus duduk bersendirian dia teringat tentang pak cik yg dia pernah temui di tepi jalan hari tu "kalau aku fikir semula bentuk papan Ouija yg aku pernah main 7 tahun lepas bentuk nya betul2 sama dengan papan Ouija yg Wanna dan Kara simpan, tapi..... adakah tu papan yg sama" bisik hati Daus yg berasa kebingungan lalu dia berjalan menuju ke bilik nya namun langkah nya terhenti seketika "kalau aku pikir kn semula tentang papan Ouija tu, Hirvan pernah cakap yg dia dapat papan Ouija tu secara percuma oleh seorang pak cik pemilik kedai aneh itu" bisik hati Daus lagi lalu dia melanjut kn langkah nya perlahan2 menuju ke bilik nya "aku terlalu fokus sangat tentang kematian kawan2 aku sampai aku lupa tentang pemilik sebenar papan Ouija tu" bisik hati Daus yg kehairanan

"tapi..... kenapa pak cik itu bagi Hirvan papan Ouija tu secara percuma? Tak kn lahh pak cik tu dh tahu yg semua ni akan berlaku?" Kata Daus yg kehairanan "tapi...." kata Daus yg membuat kn langkah nya terhenti lagi "adakah memang pak cik itu dh tahu yg semua ni akan berlaku, mungkin dia memang sengaja beri kn papan Ouija itu pada Hirvan?" Kata Daus yg mula mensyak sesuatu.

Setelah Daus masuk ke bilik nya Daus terkejut melihat papan Ouija  yg berlumuran darah berada di hadapan lap top nya dan di lap top nya pula memapar kn laman web yg bernama Arahan Dari Ouija yg di translate dari bahasa thailand.

Tiba2 Daus mendapat panggilan dari Wanna "Da-daus a-apa yg ber-berlaku ni" kata Wanna yg ketakutan "apa yg berlaku? Wanna, kau tak apa2?" kata Daus yg kepanik kn. Di masa yg sama Wanna yg juga turut menjumpai Alat penunjuk huruf yg berlumuran darah di hadapan komputer nya dan di komputer nya memapar kn laman Web bernama Arahan Dari Ouija yg di translate kn dari bahasa thailand.

Bersambung

Arahan Dari Ouija 3
By denny hendri

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now