Kara dan Kaila pun berlari masuk ke dalam almari "kakak apa benda tu?" kata Kaila "diam lahh" kata Kara. Kedengaran seperti tapak kaki membuat kn mereka semakin takut, seperti nya tapak kaki itu menuju ke bilik mereka "keluar kn fon cepat call mak" kata Kara, lalu Kaila pun segera mengeluar kn fon nya namun kebetulan bateri fon Kaila habis "kakak bateri fon saya mati" kata Kaila, kedengaran itu membuat kn Kara berasa takut lalu Kara pun cuba untuk keluar namun, tepat2 Kara melangkah keluar bekalan elektrik pun kembali pulih, setelah lampu menyala Kara terkejut melihat alat penunjuk huruf berada di atas papan Ouija itu lalu Kara terkejut melihat di komputer nya yg terpapar perkataan Arahan Dari Ouija dalam bahasa thailand.
Di Universiti Harvest, Kara bertemu dengan Jimin "Jimin, aku nk mintak tolong untuk malam ini?" Kata Kara "tolong apa?" Tanya Jimin "kau akan tahu nanti tapi malam ni kau datang ke rumah Karsha" kata Kara yg membuat kn Jimin terkejut "rumah Karsha? Bukan ke selepas Karsha dh tak ada mak nya tinggal di situ" kata Jimin "tak, sepatut nya Karsha malam itu Karsha bertolak ke luar negara bersama mak nya, tapi di sebab kn Karsha dh tak ada jadi mak nya berangkat sorang2 lahh, jadi sekarang rumah tu kosong" kata Kara "tapi macam mana kita nk masuk rumah tu?" Kata Jimin "aku ada kunci rumah dia" kata Kara.
Malam itu Kara, ingin keluar rumah tanpa kebenaran ibu nya, oleh itu Kara memanjat tingkap bilik nya untuk keluar dari rumah itu sambil membawa papan Ouija dan alat penunjuk huruf. Setelah Kara berjaya keluar dari rumah itu Kara segera menuju ke pagar rumah namun tepat saat itu Kaila balik dari perpustakaan "kakak nk pergi mana ni?" Tanya Kaila "kakak nk lari rumah ke?" Kata Kaila lagi "apa kau cakap ni, kau ingat aku jahat sangat ke macam kau haa" bentak Kara "habis tu kakak nk pergi mana" tanya Kaila lagi "aku nk pergi rumah Karsha" kata Kara "kakak nk buat apa pergi rumah dia bukan ke Karsha dh tak ada" kata Kaila "kau tak payah sibuk lahh aku ada hal lahhh" bentak Kara lalu beranjak pergi namun langkah nya terhenti setelah Kaila meminta untuk ikut "bila masa kau sibuk nk ikut aku ni" kata Kara "lagi pun dh malam bahaya kalau Kakak keluar sorang" kata Kaila.
Di hadapan rumah Karsha Sara, Aira, Jimin, Danish, Azmi dan Alqish sedang menuggu Kara. "Asal lama sangat ni Jimin" kata Danish "ntah lahhh, Kara kata kita semua kena ada dekat sini sebelum 12 malam" kata Jimin "tapi kenapa kita kena bawak budak ni sekali dengan kita" kata Sara sambil menunding jari ke muka Alqish "Sara, tak baik kau cakap macam tu, walaupun Alqish ni budak nerd tapi dia tetap kawan kita jugak" kata Danish "Kawan kita? Bukan kawan kita, tapi kawan korang je, lagi pun macam mana Karsha boleh berkawan dengan budak nerd macam ni" kata Sara "Sara, tak baik cakap macam tu" bentak Danish yg membuat kn Sara terdiam "guys diam lahhh" bentak Aira "wiee korang tu Kara dh sampai" kata Jimin.
YOU ARE READING
Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)
Terror(THE LAST SERIES) Arahan Dari Ouija: the last series ialah perjalanan terakhir Daus, di mana Wanna dan Daus harus pergi ke thailand untuk mencari sebuah kedai antik. Berdasar kn permulaan cerita ini dari manakah muncul nya papan Ouija ini sehingga k...