Kematian Karsha

83 10 0
                                    

Ke esok kn nya, Kara seperti biasa akan berada di sebuah cafe yg berdekatan dengan universiti Harvest bersama kawan2 nya lain. Kehadiran Kaila di situ membuat kn Kara mula berasa marah "kenapa kau datang sini" tanya Kara dengan nada marah kepada adik nya "Kakak tadi mak ada call dia suruh kita balik sekarang ada hal kt rumah" kata Kaila lalu menarik tangan Kara namun Kara menolak semula tangan Kaila "nanti aku balik lahh" balas Kara "tapi ni hal penting cepat lahh balik" kata Kaila namun di abai kn oleh kakak nya "ni berkaitan Karsha" kata Karsha kata Kaila yg membuat kn Kara terdiam. Kedengaran itu membuat kn Kara terdiam lalu mengambil beg nya lalu segera pulang kerumah bersama Kaila.

"sebenarnya apa berlaku ni?" Bentak Kara yg ingin tahu "Kara, mak harap kamu terima dengan apa yg mak cakap kn ini" kata mak Kara "malam tadi kamu datang rumah Karsha kn?" tanya mak Kara "yerr kenapa ni, cakap jerr lahh" bentak Kara lagi "malam tadi polis temui mayat Karsha di station kereta api" kata mak Kara membuat kn Kara berasa sedih lalu mengalir kn air mata.

Setelah selesai pengembumian Karsha, Kara berjalan menuju ke kereta bersama Kaila untuk pulang ke rumah namun Kara terlihat mak Karsha yg berada di perkuburan yg sedang menangis dengan teruk lalu Kara segera ke perkuburan Karsha semula untuk pujuk Mak Karsha pulang ke rumah.

Setelah sampai Karsha, Kara memandang rumah itu dengan tatapan yg sayu "Kara masuk lahh rumah anak mak cik dulu" kata Mak Karsha, Kara pun turuti masuk ke rumah Karsha. Kara melihat gambar2 yg berada di setiap dinding rumah Karsha membuat kn Kara semakin sedih "Kara kamu pasti sedih atas kematian anak mak cik kn?" Kata Mak Karsha, Kara hanya memandang mak Karsha tanpa berkata apa2 "bilik nya di tingkat atas, kamu pergi lahh ke bilik nya tentu kamu akan berasa sedikit tenang" kata Mak Karsha. Kara hanya menturuti kata Mak Cik Kara.

Kara membuka pintu bilik Karsha dengan rasa sayu lalu melihat dinding bilik Karsha yg di penuhi dengan gambar saat2 manis Karsha bersama Kara. "polis mengatakan bahawa Karsha mati bunuh diri, Kara kamu tahu tak sebab apa Karsha buat semua tu?, sebelum ni mak cik tengok Karsha seperti tiada apa2 yg berlaku tapi mak cik tak sangka tiba2 dapat berita yg Karsha bunuh diri" kata Mak Karsha sambil menahan kesedihan "malam sebelum kejadian tu saya ada jumpa Karsha" kata Kara "kamu jumpa Karsha?" Kata Mak Karsha yg kebingungan "yerr, tapi saya lihat riak muka dia seperti tiada apa2 jadi saya agak terkejut kerana dapat berita yg Karsha bunuh diri" kata Kara yg mula berasa pelik "tak apa lahh Kara, polis tengah jalan kn siasatan, ok lahh mak cik dekat bawah nanti kamu turun lahh yerr" kata Mak Kara lalu keluar dari bilik Karsha.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now