Lynnie,Vergeef me mijn (bijna) onleesbare handschrift, ik tril helemaal door wat er net gebeurd is. Maar om te begrijpen wat er net gebeurd is, moet ik je eerst vertellen wat er daarvoor gebeurde.
Een paar weken geleden hadden Halt en Will documenten met daarin de krijgsplannen van Morgarath in handen gekregen en daarom gaf Crowley mij orders om naar Celtica te gaan om een boodschap over te brengen aan koning Swyddned, je hebt toch van het verdrag tussen Duncan en hem gehoord?
Als geen ander weet jij hoe die Kelten houden van hun tradities, dus daarom dacht Crowley dat ik wat mensen uit Redmont mee kon nemen. Dat werden dus Will en Arnaut.Wij vertrokken naar Celtica en eenmaal daar aangekomen zagen we dat het helemaal verlaten was. Uiteindelijk ontmoetten we een meisje genaamd Evanlyn en zij wist ons te vertellen dat de Kelten door de Wargals uit hun huizen waren gejaagd. De meesten waren naar het zuidwesten gevlucht en een deel was gevangengenomen.
Evanlyn zei dat ze met haar mevrouw op bezoek was geweest bij vrienden, maar dat ze overvallen waren door een bende krijgers en dat ze als enige kon ontsnappen.
We besloten om terug te gaan naar Araluen, omdat we alleen gekomen waren om Swyddned te waarschuwen dat Morgarath iets van plan was.
Ik besloot om vooruit te rijden zodat koning Duncan zo snel mogelijk zou weten dat hij geen steun van de Kelten kon verwachten.
Eenmaal in het legerkamp aangekomen kwam ik erachter dat Evanlyn het kamermeisje van de kroonprinses was. Maar later bleek toch dat het Cassandra zelf was die voor haar eigen veiligheid de naam van haar kamermeisje had aangenomen.
Samen met een groep ridders kreeg ik de opdracht om Will, Arnaut en Cassandra tegemoet te rijden, maar we kwamen alleen Arnaut tegen. Hij vertelde ons dat Will en Evanlyn (zoals hij nog dacht dat ze heette) gevangen waren genomen door Skandiërs toen ze de brug die Morgarath de Kelten liet bouwen vernietigden.
Lyn, ik kan niet omschrijven hoe schuldig ik me voel! Als ik bij ze was gebleven, waren Will en Cassandra nu niet onderweg naar Skandia! Als ik bij ze was gebleven hadden ze misschien nog kunnen vluchten!
Maar dat is niet de reden waarom ik zo tril. Halt vroeg de hele tijd om toestemming om Will en Cassandra te gaan zoeken, maar dat verzoek werd steeds afgewezen omdat er 'belangrijkere' dingen te doen waren.
Dus besloot Halt om dronken de koning te gaan beledigen zodat hij verbannen zou worden. Zijn proces was vanmorgen en hij is verbannen voor een jaar.Ik heb net afscheid van hem genomen en toen ik met hem mee wilde gaan, verbood hij me dat, omdat hij wilde dat ik zijn taken over zou nemen. Halt had dit allemaal uitgedacht, maar eigenlijk vind ik dat ík de gene moet zijn die uit het Korps gezet is! Want als ik Will en Cassandra niet alleen had gelaten, waren ze nog gewoon veilig en was Halt niet verbannen en uit het korps gezet!
Ik ga nu maar stoppen met schrijven; ik heb zo een afspraak met Crowley om Halt's rapporten door te nemen.
Gilan
Gillie,
Knoop dit goed in je oren: het is jouw schuld niet! Hoor je me, het is jouw schuld niet! Je deed wat er van je verwacht werd! Ik weet precies hoe het voelt om je plicht te doen terwijl je liever iets heel anders zou doen. En ja, ik weet dat jouw ding en het mijne twee heel verschillende dingen zijn, maar ik wil alleen maar zeggen dat ik me voor kan stellen hoe je je voelt.
En ik ga je nu iets vertellen waar je me waarschijnlijk om gaat haten, maar ik wist van Halt's plan. Hij schreef me om de zoveel tijd om te vertellen hoe het er voor stond. Hij heeft me ook geschreven toen hij hoorde dat Will en Cassandra gevangen waren genomen en vertelde me van zijn plan als hij (zoals hij al verwachtte) geen toestemming zou krijgen om zijn leerling te zoeken. Ik heb hem een paar suggesties teruggeschreven en ik hoopte dat Duncan hem voor niet al te lange tijd zou verbannen.
Halt vertelde me ook dat jij je ontzettend schuldig voelt, maar dat het niet jouw schuld is! En dat als er iemand is die zich schuldig moet voelen, dat hij het moet zijn. En hij wist dat jij niet naar hem zou luisteren als hij het tegen je zei en daarom hoopte hij dat je mij wel zou geloven als ik het tegen je zei.
Ik kan je nu natuurlijk weer gaan vertellen dat ze hun plicht deden en dat Will wist welke gevaren er waren toen hij die brug vernietigde, maar we weten allebei dat jij dat niet wil horen.
Ik moet helaas stoppen, mijn vader staat me boos aan te kijken omdat we al laat zijn, maar weet dat ik jou niet de schuld geef!
Liefs,
Carly
Zoals jullie (hopelijk) weten komt morgen het boek De Grijze Jager, De Jacht Op Het Schaduwdier uit! Helaas zijn alle boekhandels bij mij morgen dicht i.v.m. 3 oktober. Maar woensdag ga ik het zeker kopen!
En omdat dit boek dus bijna uitkomt én het speciaal voor ons, de Nederlandse fans, is geschreven, leek het mijn goede vriendin @RedRose-Arrow leuk om een fanboekje (ja, alweer ;)) te maken. Het enige wat ze van jullie nodig heeft is een foto waar je, als je wil, ook je naam en leeftijd bij kan zetten. En omdat het een bedankje is voor het boek, moet het een foto zijn van het boek. Het mag een foto zijn van jou met het boek, maar als je wegens privacy redenen dat niet wil, mag het ook gewoon een foto zijn van het boek in je boekenkast ofzo, als het maar duidelijk is dat het om het nieuwste boek gaat. Deadline is 31 oktober en je kan je foto mailen naar: redrosearroww@gmail.com. En zet in het onderwerp 'Charlie send me' als je een mail stuurt ;). Het zou echt super leuk zijn als jullie meedoen!
Nog even heel wat anders: super bedankt voor de 6k views op De Leerlinge Uit Gallica, dat betekent veel voor me!
Alvast een fijne 3 oktober!
Dag, dag mijn Jagertjes.
Xx Charlie
JE LEEST
De Grijze Jager, De Onvertelde Verhalen (gaat herschreven worden)
Fanfiction[Vervolg op De Grijze Jager, De Leerlinge Uit Gallica & De Grijze Jager, De Vermoorde Koningin] COMPLEET Carly en Gilan wonen dan niet meer in hetzelfde land, ze zijn nog steeds beste vrienden. En beste vrienden houden elkaar van alles op de hoogte...