Hoofdstuk 16

290 8 0
                                    

Ik schraap mijn keel en kijk uit naar de tientallen mensen die voor mijn staan. Het is onze laatste nacht en van Dr. Jenn mochten wij iedereen die wij belangrijk vonden, familie, vrienden, uitnodigen om onze goede afsluiting hier af te ronden. Doug en Courtney hadden alleen hun families uitgenodigd. Niall en ik hadden het ook simpel gehouden door alleen Greg, Denise, zijn ouders, en mijn ouders uit te nodigen. Alleen zoals ik al had verwacht waren die van mij niet op komen dagen omdat ze het 'te druk' hebben met hun echtscheiding. Ik ben erg teleurgesteld in hun en dat had ik ook meteen verteld. Volgens Dr. Jenn en Nicole komt het wel goed maar zelf denk ik het niet.

“Ik had vorige week een opdracht gekregen van Dr. Jenn.” Begin ik en zoek naar Niall zodat ik niet enorm nerveus ga worden. Ik vind hem ergens in het midden staan met Theo lachend in zijn armen. Ik lach naar beide jongens en ga dan verder. “Eigenlijk moest ik die gisteren uitvoeren maar ik had gevraagd of ik het vandaag mocht doen. En dat mocht, dus vandaar dat ik voor jullie sta. Ten eerste wil ik, namens ons alle, graag iedereen bedanken die vandaag is gekomen, het betekend veel voor ons. Vooral omdat wij met zijn alle veel zijn overkomen, veel hebben overwonnen, en onze relatie's gered hebben. Zonder jullie steun zou dat nooit gebeurd zijn.” Iedereen begint te klappen en zodra het weer wat stiller is kijk ik weer naar Niall. “Jullie vragen zich vast af wat voor een opdracht ik gekregen heb. Nou, die is bedoel voor mijn lieve Niall. Zou jij even op het podium willen komen?”

Niall overhandigt Theo weer aan Denise en komt dan richting mij lopen en het podium op. Als hij naast mij staat kijk ik hem aan. “Niall, dit liedje is voor jou. Ik heb hem niet zelf geschreven maar het houd veel betekenis voor ons. Je herkent hem vast wel. Of nou ja, dat hoop ik in ieder geval.”

Ik knik naar de band achter mij. De twee jongens,op gitaar en piano beginnen te spelen. En ik zie dat Niall mij nieuwsgierig aan kijkt. Snel veranderd die nieuwsgierigheid in herkenning als hij beseft dat dit ons liedje is alleen dan een acoustische versie.

When the visions around you,

Bring tears to your eyes

And all that surround you,

Are secrets and lies...”

Begin ik met zingen. Niall pakt snel een andere microfoon en neemt het dan van mij over.

...I'll be your strength,

I'll give you hope,

Keeping your faith when it's gone

The one you should call,

Was standing here all along...”

...And I will take

You in my arms

And hold you right where you belong

Till the day my life is through

This I promise you

This I promise you...”

Zingen wij samen. Als ik uit kijk naar de dansvloer zie ik dat Denise, Greg, en Theo gezellig samen aan het dansen zijn. Naast hun staan Bobby en Maura een beetje awkward te staan. Net als of ze wel willen maar eigenlijk ook weer niet. En een stukje verder op staan Courtney en Doug te dansen, helemaal in elkaar verloren. Het is prachtig om te zien hoe ze elkaar weer gevonden hebben.

...Just close your eyes (close your eyes)

Each loving day (each loving day)

I know this feeling won't go away (no..)

Till the day my life is through

This I promise you..

Lost (Vervolg op Beter Dan Woorden)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu