Hoofdstuk 18

245 9 0
                                    

Stephanie

“Louis, nee naar links. Zayn... Zayn! Waar ga jij naar toe?” Roept Paul, onze choreografeer, voor de tour. Izzy, Jessye, en ik zitten aan de zijkant van de grote gym zaal waar wij onze tour rehearsals hebben, giechelend naar de scene voor ons te kijken. Alle drie liggen wij helemaal in een deuk als Paul constant achter de jongens aan moet rennen om ze überhaupt 1 meter in de zelfde regio zien te krijgen. Tot nu toe is het nog niet gelukt en doen de jongens maar wat. “Kom op zeg. We zijn al een ander half uur bezig en zijn niet verder gekomen dan Live While We're Young. Harry, waar ga jij nou weer naar toe?”

“Toilet. Ik moet pissen.” Knipoogt hij met zijn beroemde ondeugende scheve lach.

Paul laat een gefrustreerde zucht en kijkt de twee jongens aan die wel zijn blijven staan. Ze staan dan wel met elkaar te stoeien, maar goed, in ieder geval luisteren Liam en Niall nog half naar hem. “Weet je wat?” zegt hij. “Izzy, Jessye, en Stephanie. Ik ga met jullie starten want dit gaat zo niet.”

Met zijn drietjes staan wij op en kloppen onze dans broeken uit van de stof die op de vloer ligt en op onze broeken is gekomen. Ik heb een drie kwart grijze aan met een witte tanktop. Wij kregen van te voren al te horen dat wij wel flinke dans routines gaan krijgen, en niet zo als de jongens een lekker chill programma, dus dat we makkelijke kleding aan moesten. Natuurlijk vonden Izzy en Jessye dat fantastisch en stonden ze allebei te springen. Ik, aan de andere kant, heb twee linker voeten dus zie er een beetje tegen op.

Wij gaan in een rijtje voor Paul staan die in zijn handen klapt. Achter hem gaan de jongens zitten en ik voel me een beetje ongemakkelijk en nerveus als ze zo naar ons gaan staren. Het is wel een goede oefening alvast voor het concert want nu zijn het maar 5 paar ogen en straks honderden, misschien wel duizenden. “Oké. Goed. Jullie opening nummer word Show Me How To Burlesque. Een lekker upbeat nummer om iedereens attentie vast te kunnen grijpen.” Hij loopt naar Izzy en duwt haar ver naar achteren. Dan loopt hij naar Jess en doet precies het zelfde. Ik blijf staan en kijk hem verward aan als hij weer voor mij staat en naar mij wijst. “Jij start het nummer. Dus zodra jij je de eerste verse gezongen hebt wil ik dat Izzy en Jessye naar voren komen lopen, in sync, vinger snappend. En daarna begin jij met zingen Jessye. Begrepen?”

Ik kijk hem met grote ogen aan, vol ongeloof. Pardon? Ons eerste world tour als openingact van One Direction en mag ik meteen front en center op het podium staan. Ik knik naar hem en slik de brok in mijn keel weg. “Mooi, dan gaan we op drie beginnen... Een... Twee... Oh wacht! Jullie komen trouwens omhoog vanuit onder het podium.” Achter mij zie ik Jessye en Izzy highfiven. Ik kijk Niall aan die zijn duim opsteekt naar mij, met een grote glimlach op zijn gezicht. Ik lach verlegen naar hem en kijk dan Paul weer aan. Ik moet over deze angst heen komen anders komt het helemaal niet goed. “Een... Twee... Actie!” Roept hij.

De band begint met spelen en ik begin te zingen. Eenmaal begonnen zit ik helemaal in mijn element. Zelfs dansen ging goed! Wij hebben drie liedjes helemaal met routine kunnen optreden. Paul was super trots op ons. Na drie uur of zo hebben wij pauze, inclusief de jongens en plof ik helemaal bezweet op de bank.

Niall spring boven op mij en plant een kus op mijn wang. “Het ging super schat! Zie je nou wel dat je het kan.” lacht hij en kietelt mij in mijn zei.

“Ja. Ja.” roep ik tussen het lachen heen.

“Laat. Haar. Met. Rust.” Zegt Jess tussen porren in Niall's zij heen. Niall stopt onmiddellijk met mij kietelen, springt van mij af, pakt het flesje water waar ik van aan het drinken was af en rent achter haar aan met waarschuwing dat hij haar helemaal onder het water gaat gooien als zij dat nog een keer doet. Natuurlijk rent achter hem Liam weer aan want, ja, dat mag Niall natuurlijk weer niet doen tegen zijn Jessye.

Lost (Vervolg op Beter Dan Woorden)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu