Ik klop snel drie keer op de deur. De deur gaat na een tijdje open. Cameron leunt zwaar op mijn arm. 'Help!' Roep ik. Niemand komt in actie. Ik sleur Cameron mee naar binnen. Ik leg hem neer op een van de bedden. 'Zijn er nog meer?' Ik knik. Nadat Cameron tegen mij praatte kwamen er nog vier mensen aan. 'Kom!' Shawn trekt me weer mee na boven. Ik ril, ze doen me aan zombies denken. Nash en Jack komen ons achter na.
*
Ze zijn met vijf. Vijf, andere zijn dood. Ik heb niet gezegd dat Cameron zei dat ze allemaal dood waren, want ik wil geen paniek zaaien. Ik zit nu boven onder een kleedje. Die had Nash ergens vandaan getoverd. De andere liggen te slapen. Shawn zit naast me. Ik gaap. 'Waar is Bruin eigenlijk?' Shawn kijkt verschrikt op. 'Oh, die is beneden.' Ik kijk bedenkelijk naar beneden. 'Is dat wel veilig?' Shawn kijkt me aan. 'Hoe zo?' Ik haal mijn schouders op. 'Geen idee. Ik ga slapen.' Ik doe mijn benen op zijn schoot. Hij kijkt me verbaasd aan. 'Don't get used to it.' Zeg ik. Shawn wordt rood. Ik glimlach en ik val in slaap.
*
Ik hoor een gil, meteen ben ik klaarwakker. Macy kijkt bang naar de deur. Ik kijk er ook meteen naar. Daar zie ik iemand staan. Dat persoon herken ik meteen. 'Wat doe jij hier!' Als iemand niet wakker was geworden door Macy's gil is hij het nu wel. In de deur opening staat Aaron mijn broertje. Ik loop naar hem toe en ik pak hem bij zijn oor vast, net als mijn moeder. 'Dat kan ik ook aan jou vragen!' Zegt hij arrogant terug. Ik draai zijn oor om. Hij piept. 'Ik was gisteren bezig op de computers, en toen. Kan je mijn oor loslaten?' Roept hij. Ik laat hem los, en ik geef hem een klopje op zijn schouders. Hij kijkt me raar aan. 'Toen hoorde ik een explosie. Ik heb hier geslapen en ik hoorde wat net dus ik besloot te kijken en waren jullie het!'
Ik zucht. 'Ik ben blij dat je oké bent.' Ik knuffel hem, hij knuffelt me stevig terug. 'Ik vind het allemaal leuk en aardig dat jullie bij elkaar zijn en zo, maar waar is Bruin?' Nash slaat zijn armen over elkaar. 'Die is toch beneden.' Zeg ik terwijl ik naar Shawn kijk. Hij knikt als antwoord. 'Laten we gaan kijken.' Mompel ik. Ik heb z'on voor gevoel dat dit geen goed idee is. Maar we moeten kijken of Bruin wel goed is.
Opeens komt er iets in me op. In mijn kluisje heb ik een geweer zitten. Ik heb hem gestolen van mijn broer. Je weet maar nooit waarvoor het handig is. Bijvoorbeeld nu. 'Ik ga naar mijn kluis.' Zeg ik. 'Je hoeft niet naar je les.' Zegt Nash lachend. Ik rol met mijn ogen. Wat een humor heeft die gast. 'Ik ga wel mee.' Zegt Aaliyah. Ik knik, eigenlijk wil ik haar helemaal niet mee hebben. Ze is veel te jong. Shawn komt naast ons staan. 'Ik dan ook.' Ik haal mijn schouders op. 'Let's go.'
*
Met een klik gaat mijn kluis open. Meteen vallen er een paar boeken uit. Ik zucht, ik moet echt mijn kluis opruimen. Aaliyah lacht zacht. Ik haal er wat spullen uit. Deo, een vest en het geweer. Aaliyah kijkt me met grote ogen aan. 'Wat?' Vraag ik. 'Je hebt een geweer op school.' Shawn kijkt nu ook om. 'Je weet nooit waarvoor het goed is.' Zeg ik nuchter terwijl ik mijn kluis dicht doe. Aaliyah kijkt me ongemakkelijk aan. 'Zullen we nog even bij Bruin kijken en de andere?' Ze knikken.
We lopen de trap af. Het is niet stil, misschien voelen ze zich al wat beter! Ik duw de deur open. Met z'n drieën kijken we naar het tafereel dat voor ons gebeurd. 'Holy shit!' Mompel ik. Met grote ogen kijk ik hoe Bruin wordt opgegeten door de beesten die ik eerst mijn klasgenoten noemde. Aaliyah begint te gillen, waardoor ze allemaal opkijken. Bruin niet, die is sowieso dood. Ik kijk recht in de ogen van het ding dat ooit Cameron heette. Zijn ogen zijn spier wit en om zijn ogen is het diep paars.
Ze komen snel op ons af. Ik begin te rennen. Shawn en Aaliyah achter mij aan. Het is ongeveer nog twee meter naar de openstaande deur. Er gaat veel door mijn hoofd heen. Door die oranje mist veranderen ze in beesten. Hoe kan dat? Ik weet wel dat Tehna chemische dingen behandelt, maar hoe chemisch is die lucht?
Ik ben de eerste die de deur uit rent. Twee seconden later komen Aaliyah en Shawn. Ik duw de deur dicht. Hij is zwaar, maar hij moet dicht. We duwen tegen de deur aan. Ik voel hoe de beesten tegen de deur aan duwen. Ze maken rare geluiden. Aaliyah draait hem op slot. Ik laat me zakken tegen de deur. Shawn kijkt bang naar de deur. 'Ze zijn veranderd.' Mompel ik.
'Ze zijn verandert in freaks.'
JE LEEST
Freakish- Shawn Mendes (voltooid)
FanficSamen lopen we door de gangen van ons school gebouw. 'Dit is wel raar.' Mompelt hij. 'Alles is nu raar, Shawn.' Zeg ik met een kleine glimlach. Ik hoor iets achter me. Ik zie een freak razend snel op mij af komen. Ik sluit mijn ogen, dit was het dan...