Ik heb daarna geen woord tegen hem gezegd. Ik ben nog steeds boos op hem. Ik ga het ook echt niet goed maken met hem. Hij kreeg maar één kans en die heeft hij mooi verpest. De andere jongen heet Matthew. Ik heb hem weleens eerder gezien op school. 'Kira!' Een hand zwaait voor mijn gezicht. Ik was een beetje aan het dromen.
'Ja?' Marit geeft mij een gasmasker aan. De mijne, volgens mij. 'We zijn klaar.' Ik zie hoe de andere al klaar staan met tassen en al helemaal ingepakt zijn. Ik zet snel mijn gasmasker op, en ik laad mijn geweer. 'Let's go!' Roep ik. De andere volgen mij.
Ik maak de deur open. Het is stil, en het begint al weer donker te worden. Misschien ben ik toch iets te lang gebleven. Ik moest ook nog heel lang zoeken naar het goede medicijn. Gelukkig had ik hulp van Jenn, anders duurde het nog langer. Ik zet de eerste stappen. Ik ga terug naar school.
*
Ik bons hard op de deur. Ik heb geen idee waar ze nu zitten. Misschien horen ze ons helemaal niet. Ik kijk achter me. Ik zie dat Caleb en Sam achterom kijken. Want ik heb ze verteld dat Tehna ons dood wil hebben. Ik kijk weer naar de deur, en bons nog een keer. Ik moet wel zacht zijn, want ik kan de freaks vanaf hier zien lopen. Ze komen ook steeds dichterbij.
Ik hoor wat gekraak, en ik zie het gezichtje van Aaliyah verschijnen. Ze kijkt blij als ze mij ziet. Ze doet de deur snel open, en ze houdt haar hand voor haar mond. Ze mag het natuurlijk niet in ademen. Haar ogen worden groot als ze de andere binnen komen. Ik zou ook zo kijken als ik opeens zes extra mensen zie binnenlopen.
'Wie zijn dit?' Vraagt Aaliyah als we allemaal binnen zijn. 'Dit zijn Yara, Caleb, Matthew, Marit, Jenn en mijn ex.' Ik wijs ze allemaal aan. 'Ik ben Sam.' Zegt hij terwijl hij me raar aankijkt. 'Ik ben Aaliyah.' Ze kijkt me even aan. 'Weet Shawn hiervan?' Vraagt ze. 'Nee, ik kwam ze in de supermarkt tegen.' Ik trek mijn pak uit. De andere volgen mijn voorbeeld. Zij hebben hun pakken gestolen, net als de geweren.
'Kom, laten we naar de andere gaan.' Ik loop voorop. Ze volgen mij allemaal. Aaliyah haalt me in. 'Ze zijn in de lerarenkamer. Maar goed dat ik naar de wc moest, anders hadden we je nooit opgemerkt.' Ik geef haar al lopend een knuffel. Ze is zo schattig. 'Er is nog iets dat je moet weten.' Ze stopt met praten als ik de deur zie.
Ik open de deur. Het is doodstil. Mijn mond valt open. Jack ligt dood op de bank. Anna en Shawn zitten wel erg dicht op elkaar. Nash heeft een bebloede hand. Ik kijk naar Aaliyah. Ze kijkt me terug aan. 'Jack?' Ik besluit om de andere te negeren. Ik ga op mijn hurken naast hem zitten. 'Jack, kom op.' Ik schud aan hem.
'Kira, hij is dood.' Hoor ik achter me. Waarschijnlijk Anna, want de persoon huilt. 'Jack, je mag niet dood zijn.' Ik sla zacht in zijn gezicht. Hij geeft geen kik. De tranen stromen. Ik heb mijn leven op het spel gezet voor hem. En dit krijg ik als bedank? Ik laat mijn hoofd zakken op zijn borstkas. Dit heeft geen zin. Tehna heeft hem vermoord.
Ik voel hoe iemand me knuffelt. Mijn hoofd kijkt omhoog naar wie het is. Tot mijn verbazing is het niet Shawn, maar Sam. Ik duw hem meteen weg. Ik hoor niet met mijn ex te knuffelen. 'Jongens, dit zijn Sam, Jenn, Marit, Yara, Caleb en Matthew. Ze leven hier nu ook. Ik moet even naar de wc.' Ik ren de deur uit.
Ik laat me in de wc's op de grond zakken. Waarom moest Jack dood gaan? Hij had dit helemaal niet verdiend. Ik moest gewoon dood gaan. Hij offerde zichzelf op voor ons. Dat had ik moeten doen. Ik begin sneller te ademen. 'Ik moest het doen. Waarom deed ik het niet?' Ik heb het gevoel dat ik een paniekaanval krijg. Ik moet iets anders doen. Anders val ik flauw, net als vroeger.
Ik ga met mijn handen door mijn haar. Ik sta snel op, en ik kijk door de spiegel. Ik kijk mezelf aan. Mijn adem word langzaam rustiger. Als ik weer rustig ben, kan ik eindelijk mijn gezicht wassen. Ik ga weer terug. Ik hoor dat sommige hard aan het praten zijn, ze lijken wel ruzie te hebben. Snel open ik de deur.
Ik zie dat Shawn wordt tegen gehouden door Caleb en Matthew. Nash zit op de bank, en kijkt geamuseerd toe. Shawn staat te roepen naar Sam. 'Blijf van haar af.' Roept hij. Daarna zien ze mij staan. 'Het lijkt alsof jullie elkaar hebben ontmoet.' Zucht ik terwijl ik de deur achter mij sluit. Ik zie niemand anders, die moeten vast in de kantine zijn.
'Kira.' Begint Shawn, maar ik kap hem af. 'Nee, ik weet dat het om mij gaat. Jullie zijn echt kleuters. Sam is mijn ex, Shawn. Klaar. Geen reden om ruzie te maken.' Ik wil me omdraaien, maat hij houdt me tegen. Hij pakt mijn arm vast. 'Dus een ex knuffelt je?' Ik kijk naar mijn arm, en dan naar hem. 'Ik zag jou het niet doen, of wel soms?' Ik trek mijn arm los. Wie denkt hij wel niet wie hij is? Ik loop zo snel mogelijk de deur uit, de gangen in.
'Anna?' Ik moet hun nu vinden. Ik wil Shawn even niet zien. Ik hoor wat gestommel in de buurt. Het komt bij de kluisjes vandaan te komen. 'Wie heeft er in mijn kluis gezeten?' Hoor ik Yara grinniken. Ik loop snel naar haar toe. 'Sorry! Alles ligt in de lerarenkamer?' Ik ga naast haar staan. 'Waar zijn de andere eigenlijk?' Yara haalt haar hoofd uit haar kluis vandaan. 'Die zijn een slaapplek aan het zoeken voor ons. Ben je de jongens nog tegen gekomen?'
'Ja, Shawn en Sam zijn dus beste vrienden.' Het sarcasme druipt er vanaf. Yara kijkt me serieus aan, maar daarna barsten we in lachen uit.
JE LEEST
Freakish- Shawn Mendes (voltooid)
FanfictionSamen lopen we door de gangen van ons school gebouw. 'Dit is wel raar.' Mompelt hij. 'Alles is nu raar, Shawn.' Zeg ik met een kleine glimlach. Ik hoor iets achter me. Ik zie een freak razend snel op mij af komen. Ik sluit mijn ogen, dit was het dan...