Dag 12: Screenshot van je desktop
Nou grappig verhaal... Ik heb er twee. Dus ik zal even allebei screenshotten en er een mooi verhaaltje bij vertellen.
Nou hier is mijn eerste desktop. Linksboven zie je Skype, Virtual Dj, Spotify, Discord en Notepad++. Skype gebruik ik omdat al mijn echte vrienden op Skype zitten en aangezien het internet vrienden zijn kan ik niet elke dag naar ze toe fietsen, maar we praten wel (bijna) elke dag met elkaar. Virtual Dj heb ik vooral omdat als ik choreo's maak op verschillende liedjes en ik wil ze bij elkaar voegen kan ik dat lekker makkelijk. Spotify is logisch, muziek streamen. Discord heb ik omdat ik dat van Nigel moest downloaden. Notepad++ is iets voor school. Ik heb informatica op school, en we zijn bezig met HTML5 en CSS bullshit coderen en zo, en aangezien ik niet altijd in de les kan zijn moet ik het thuis wel een beetje bijhouden. Maar dat geeft niet want ik houd echt heel erg van informatica en alles wat met technologie en computers te maken heeft.
Boven in het midden staat Google Chrome heel zielig. Dat is nogal logisch waar ik Google Chrome voor gebruik.
Rechtsboven staan al mijn editing / Youtube programma's. Ik heb OBS, zodat ik mijn scherm kan opnemen. Audacity is voor audio opnemen of soms gebruik ik het voor inspreken. Daarnaast staat een mapje met al mijn bestanden voor Youtube. Dan heb ik movie maker, die ik gebruik voor simpele projecten, zoals vlogs. Daar hoef je namelijk niet veel uit te editen, gewoon een beetje knippen en plakken en kijken of het goed is. Daarnaast staat Camtasia Studio 8, dat is ook een edit programma. Het is echt mega fijn, alleen het het wel mega veel geld. Maar ik snap wel waarom, het is echt een heel goed programma. Dan heb ik nog Handbrake. Dat is voor als ik bijvoorbeeld een bepaald soort bestand heb (bijvoorbeeld mp4) en ik wil er een ander soort bestand van maken (naar mp3 bijvoorbeeld). Het is super snel en fijn om mee te werken. Daarnaast staat nog Photoshop, dat gebruik ik eigenlijk meer voor Ariana Grande edits of zo.
Links in het midden is mijn Minecraft gedeelte. Er staat Minecraft zelf dus, een mapje met mods die inactief zijn, een mapje met mods die actief zijn, een mapje van mijn squad (ik weet niet waarom die daar staat), een mapje met informatie en ideeën voor servers waar ik aan mee werk (VeldCraft en BajoCity, yay) en dan heb ik nog Minecraft Story Mode. Die heb ik van mijn broertje gekregen op mijn 15e verjaardag. Cute he.
Links onder staan games die ik vaak speel. Ik heb de Sims 2 Ultimate Collection en de Sims 2 Body Shop. Dan staat er Roblox en de Roblox Studio. Roblox speel ik eigenlijk niet meer, lol. En als ik het speel is het met Nigel. Dan heb ik The Walking Dead. Ik heb voor nu alleen de eerste game, want ja. Ik weet niet eigenlijk. Het is de game van Telltale trouwens. Dan hebben we nog Rollercoaster Tycoon 3. Echt een classic. Ik houd mega veel van Rollercoaster Tycoon. Daarnaast staat Kittypower's Matchmaker. In dat spel heb je een datingsbedrijf en moet je mensen koppelen maar het is echt te grappig gewoon. Dan hebben we nog Life Is Strange. Dat is een soort verhaal spel en het gaat over een meisje die de tijd kan terugdraaien. Dan staat er nog Sims 3. Ik speel de sims 3 al sinds 2009, en ik heb er ongeveer €600,- aan uitgegeven, maar het is het wel waard. Ik ben zo verslaafd, nog steeds. Dan hebben we ook nog Sims 4. Ik ben gewoon sims verslaafd. En dan staan Origin en Steam er nog bij.
Rechts onderin staan eigenlijk alleen maar mijn prullenbak, die "je moeder" heet, en een snelkoppeling naar een opslag.
Deze is wat minder interessant. Bovenin staat een document met "Ariana Grande Fonts". Ik heb dus allemaal fonts (lettertypes) gedownload die met Ariana Grande te maken hebben en ik moest ze even ergens allemaal bij elkaar hebben. Daarnaast staat een document genaamd "ariana grande pics voor muur". In dat document staan allemaal foto's die ik ga uitprinten en aan mijn muur plakken. Ja, I know ik ben obsessed. Daaronder staat een foto van Project Murphy. Dat was zo'n bot op Skype die dan foto's bij elkaar ging voegen. Dus ik vroeg aan die bot "wat als Donald Trump Geert Wilders zou zijn", en toen kwam die foto eruit. Ik plak hem zo wel hieronder. Daarnaast heb ik een foto van mezelf die ik voor Project Murphy had gebruikt, en die plak ik niet hieronder. Daaronder staat een dingetje van Minecraft dat op magische wijze op mijn desktop blijft verschijnen, dus ik heb hem maar daar neergezet.
Mijn achtergrond is van "Lucifer". Dat is een serie die op Netflix staat waar ik echt een zware obsessie mee heb. En Tom Ellis (dat is die gast op de foto) is echt bae. Dus ja.
Nou, dat was het weer. Ik plak even die foto eronder van Donald die Geert is, en dan zie ik jullie morgen!
JE LEEST
30 Days Writing Challenge - Oktober 2017
AcakIk vond het eigenlijk wel een leuk idee om de "30 days writing challenge" te doen. Dus vanaf vandaag (3-10-17) tot over 30 dagen (2-11-2017) heb je in ieder geval elke dag een post van mij! Doe gezellig mee als je daar zin in hebt.