Dag 3

34 3 0
                                    

Dag 3: Omschrijf je dag, in groot detail

Nou... Uhm... Ik werd vanochtend om 7 uur wakker maar ging pas om kwart over 7 mijn bed uit. Ik had het gevoel dat het al weekend was omdat ik gisteren niet naar school hoefde. Ik had namelijk op mijn enige uur een afspraak met mijn psycholoog, en de andere 2 uur vielen uit. Ik stapte dus mijn bed uit en zat een beetje met mijn haar te spelen terwijl ik naar de badkamer liep en mijn tanden poetste. Daarna deed ik mijn kleren aan. Ik droeg vandaag een zwarte legging met een zwarte sweater-soort-van-ding. Daarna liep ik naar beneden en at ik mijn broodje met hagelslag terwijl ik naar alle updates op "bkstg" aan het kijken was. Mijn moeder zei toen: "Jullie moeten echt een leren om jullie tas de avond van tevoren al te pakken". Het boeide mij niet echt, want ik red het altijd prima in de ochtend. Om kwart voor 8 liep ik naar boven om mijn tas te pakken. Daarna liep ik weer naar beneden en deed ik mijn zwarte hakken aan. Ik vind het heel leuk om hakken aan te trekken als ik een legging heb, want dan lijken mijn benen nog langer dan dat ze al zijn, en zie ik er gewoon wat ouder uit. Om 1 over 8 stapte ik in de auto en bracht mijn vader mijn broertje en mij naar school.

Om 13 over 8 was ik binnen en liep ik naar mijn kluisje om mijn jas te dumpen. Daarna liep ik even naar beneden en toen weer naar boven, naar mijn lokaal. Er stonden al een oud-klasgenootje van mij en een vriendin van me. Lang stonden we daar niet, want niet snel daarna kwam mijn mentor aanlopen. Ik had geen les van mijn mentor, maar vandaag dus blijkbaar wel. Mijn mentor en ik kunnen het wel goed met elkaar vinden, maar ik had hem de afgelopen 2 weken een beetje ontweken. Waarom? Dat is een ander, iets meer privé verhaal. En ik heb geen geheime relatie met mijn docent, als je dat dacht. Na een hele oncomfortabele les ben ik snel het lokaal uit gewandeld.

Bij ons duurt een lesuur normaal 65 minuten en op donderdag 60 minuten. Maar vandaag hadden we een verkort rooster, dus hadden we maar 55 minuten. Het tweede uur had ik filosofie, en dat was wel leuk. Mijn docent zingt heel veel wat hij zegt. Hij is al best wel oud maar een mega goede docent en ook gewoon gek in zijn hoofd. Hij stopt regelmatig stiften in zijn neus Ja... Dus, in ieder geval, na ongeveer 30 minuten kregen we van onze docent thee. Lekker lekker. Normaal mogen docenten geen koffie of thee voor ons halen, maar het gebeurt soms. We hadden nog 20 minuten, dus we moesten een paar opdrachten maken. We hadden het over betogen schrijven, want daar waren de meeste nog niet zo goed in. Ik vind het op zich wel oké. Niet heel lastig, je moet alleen wel goed uitkijken dat je jezelf niet tegenspreekt.

De pauze was best wel rustig. We hadden het veel over de musical. Elk jaar is er bij ons op school een onderbouw en bovenbouw musical. Aangezien mijn vrienden en ik allemaal in de 4e zitten doen we dus mee aan de bovenbouw musical. Met 2 vrienden doe ik al sinds de brugklas mee, en mijn andere vriend deed mee vanaf de 2e. De musical is één van de weinige leuke dingen op school. Mijn vrienden hebben vandaag hun auditie, en ik volgende week woensdag. Volgende week vrijdag hebben we de uitslag. Ze waren allemaal mega zenuwachtig, en ik vond het eigenlijk wel grappig.

Als 3e uur had ik wiskunde. Alleen is er niet veel wiskunde van gekomen. Ik heb altijd een blikje en een flesje water in mijn tas, en mijn blikje was doorgelekt. Alles in mijn tas was drijfnat, dus een vriend van mij en ik gingen naar het toilet om alles schoon en droog te maken. Na 40 minuten waren we daar pas klaar mee, en de les zou over 10 minuten afgelopen zijn. Aangezien we niet in het hoofdgebouw hadden, kregen we 5 minuten meer looptijd. Die vriend en ik zijn even blijven hangen op het toilet en we gingen pas terug toen de les was afgelopen, want het had toch geen zin meer om mee te doen.

Onderweg terug naar het hoofdgebouw, kwam ik een andere vriend tegen. Ik zit normaal bij hem met aardrijkskunde, maar ik was er gisteren dus niet door die afspraak met mijn psycholoog. We kletsten even bij, waardoor ik wel te laat kwam bij mijn volgende les. Maar toen ik binnen kwam waren ze nog niet begonnen en mijn docente had niks door, dus ik ging snel zitten. We hadden geschiedenis dat uur, en die docente heb ik ook al sinds de brugklas. Ze is echt mega aardig en een hele goede docente. Geschiedenis is ook mijn favoriete vak, dus het was wel een leuke les.

Ik zou eigenlijk nog een 5e uur hebben, maar ik had een ortho-afspraak om 13:30 uur dus ik was afgemeld voor dat uur. Wel grappig eigenlijk, want het uur duurde helemaal niet tot 13:30 uur aangezien de lesuren verkort waren. Dus toen ging ik met een vriend van mij naar een muziekhokje die we in de school hebben en hij ging oefenen voor zijn auditie die hij om 14:30 uur had. Het ging mega goed.

Om 13:15 uur werd ik opgehaald door mijn opa en hij bracht me naar de ortho. Ik was binnen 5 minuten al klaar en was om 2 uur al thuis. Het is nu 3 uur en ik heb net even een brief geschreven voor iemand voor morgen. Ik luister nu naar mijn playlist op Spotify en voor de rest ben ik dit aan het schrijven. Dat was mijn dag zo'n beetje. Jippie wat leuk.

X J.

30 Days Writing Challenge - Oktober 2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu