Dag 24

29 2 0
                                    

Dag 24: 7 dingen waar je veel over nadenkt
Wow nog 6 dagen, en dan is het klaar.

1. Mijn crush
Ik denk dat als je een crush hebt dit wel een beetje logisch is. Ik zie hem regelmatig, en telkens als ik hem heb gezien, spookt hij de hele dag rond in mijn hoofd. Zoals vandaag. En gisteren. Maar vandaag was anders. We moesten allemaal netjes gekleed naar school voor een activiteit, dus mijn crush had een pak aan. Ik vond hem eerst aantrekkelijk, maar nu is het zo van: "DAAAAAAMNNNNNNNN". Ik kon echt niet stoppen met staren. Zo awkward.

2. Heb ik al mijn schoolwerk af?
Dit is echt kut, vooral als ik weet dat ik alles wel af heb. Ik blijf mezelf maar afvragen of ik alles wel heb gemaakt en geleerd, dus ik kan nooit een keer school helemaal uit mijn hoofd laten. School geeft me zo fucking veel stress, maar het loslaten vind ik moeilijk.

3. Heeft ze het door?
Met "ze" bedoel ik mijn beste vriendin. En "het" ga ik nu uitleggen. Ik heb nu ongeveer een jaar moeite met mijn mentale gezondheid. En een term die mensen voor mijn situatie zouden gebruiken is "depressie". Dit houdt in dat ik onder andere heel erge stemmingswisselingen kan hebben. Ik kan de ene minuut heel vrolijk en gezellig zijn en de andere minuut compleet gebroken en aan het huilen zijn. Meestal als dat gebeurt neem ik afstand van mensen. Dan loop ik weg, of ben ik heel stil. Soms heeft mijn beste vriendin het door, en andere keren totaal niet. Dat komt omdat ik over het afgelopen jaar heel goed ben geworden in het verbergen daarvan. Alleen kan ze soms door dat masker heen zien. Ik weet niet of ik wil dat ze het door heeft. Ik vraag het me gewoon af.

4. Zal ik met mijn mentor gaan praten?
Mijn mentor en ik hebben een hele goede band, zoals ik misschien al eerder had vermeld. Dit is het hele probleem; ik heb vorig jaar zoveel steun bij hem gezocht en ik weet niet voor hoe lang hij nog mijn mentor (of überhaupt mijn docent) gaat zijn. Ik wil niet meer de hele tijd naar hem toe als het een keertje niet goed gaat, maar aan de andere kant is het voor hem belangrijk om te weten. Hij maakt zich best wel snel zorgen over me (voor zover ik heb begrepen) en als hij van docenten moet horen dat ik een keertje een black-out had in plaats van mij, roept dat natuurlijk alleen maar zorgen op.

5. Wanneer gaat het weer fout?
Dit heeft ook weer te maken met mijn mentale gezondheid. Ik kan niet meer op mezelf vertrouwen. Elke keer als ik dat wel doe, gaat het mis. En ook als ik het niet doe, gaat het mis. Ik weet gewoon niet wanneer het fout gaat.

6. Ben ik niks belangrijks kwijt?
Oké dit is echt zo'n kut gedachte die ik altijd heb als ik ergens heen ga. Ik check altijd wat ik mee heb, en gedurende de hele dag blijf ik maar checken of ik alles nog heb. Ik wil gewoon echt niks belangrijks (zoals portemonnee of telefoon) kwijt raken.

7. Ariana Grande
Als er iets is waar ik elke dag over nadenk is het alles over Ariana. Zijn er updates? Heeft ze iets gepost op Instagram of Twitter? Hoe gaat het met iedereen op bkstg? Echt, Ariana Grande is letterlijk mijn leven.

Oke, dat was het dan voor vandaag. Tot morgen.
X J.

30 Days Writing Challenge - Oktober 2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu