Lucu sy bila thomas terfikir yg si jerod tu bf sy. Sy kasi cerita jerod, dia pun berabis ketawa juga.
"Ko declare la cepat2 sama dia. Panat suda sy mo layan ko ni. Kejap gila kejap waras," blg jerod.
Lg sy ketawa dengar jerod cakap camtu.
"Lama lg ko mo layan sy ni. Lama lg ni 4 taun," sy blg sama jerod.
Sy touch down jak terus sy call jerod. Dia la org yg ikhlas happy sy dapat kerja yg lg bagus. Surat berenti kerja pun, dia yg tulung taip.
Tp dr sy sampai tu teda pun sms thomas tanya sy suda sampai ka. Sy okey ka tidak. Dan sy pun tidak buat apa2 inisiatif utk kontek dia.
Sy cari kerja lain pun salah satu sebab tu mo lari dari thomas. Tidak sanggup suda sy berdepan sma dia. Ari ni sweet, esok mcm teda pa2.
Masa ni sy nampak jalan terbaik adalah pigi jauh2. Biar sy tidak jumpa dia. Yg dia cakap jumpa di kl tu? Teda pun kami jumpa.
3 bulan training, 3 bulan probation sebelum jd staff betul2 la sangat mencabar. Masa ni sy tidak pula main2 suda. Masuk company mainstream newspaper ni banyak dugaan.
Sy punya pengalaman 1 taun di local company tidak pernah buka mata sebenar sy dunia journalism ni camna. Bila masuk mainstream... sana la nangis tepi katil. Setakat si naga tu tidak cuma 0.1 dr 10.
3 bulan berlalu. Training habis. Tinggal 3 bulan saja lg pastu sy start bertugas di kk. Sabar brenda. 3 bulan saja lagi.
"Hai syg, minggu ni dear dtg kl. Ada kursus. Kita jumpa,"
Mo 1 bulan lebih sy tidak dpt apa2 sms dr thomas. Langsung tidak tau kabar berita. Ni tiba2 ja dia muncul.
"Hai tuan.. apa kabar? Bah, nanti roger2 jak la,"
Pastu hilang. Ni la perangai dia. Biskut chipsmore pun tidak macam dia. Entah baru keluar dari hutan mana tiba2 mo sms. Tp tidak suda sy peduli. Banyak pilihan sy di sini. Bersih mata sy. Hahaha.
"Hai bread!" Alvin kasi takajut sy.
"Ko ni avin! P ko jauh2. Banyak kerja sy ni," calon baru. Tp suka kasi sakit ati sy.
Alvin chong. Nama panggilan avin. Dia senior 2 tahun di company ni. Tua 1 taun dr sy. Sy sama dia sama2 desk rencana. Di desk tu dia paling muda (sebelum sy masuk) n satu-satunya cina.
Bm dia memang bulih tahan. Sy selalu panggil dia cina sasat sebab dia bercakap teda pelat. Pastu kulit pun sawo matang. Dia blg mama dia kadazan. Entah betul ka tidak. Tp ada la juga istilah2 sabah yg dia selalu sebut kalo cerita sama sy.
Tinggi 187. Berat 78kg. Badan dia ni biasa2 jak. Tidak gumuk tidak kurus. Tidak suka sukan. Tp suka muzik. Ni bah kriteria sy ni. Sy suka betul lelaki yg pandai main alat muzik. Tidak kira la gitar ka, drum ka, keyboard ka. Nampak cool.
"Eleh... marah tp ko syg sy juga kan?"
"Annoying la ko ni. Muka jak hensem tp perangai cam setan,"
"Mana da setan yg hensem,"
"Korang ni kan.. kalo tak gaduh tak sah. Korg kawin jek la," kakak 1 cakap.
"Entah dorang ni. Avin ni suka sangat menyakat brenda. Elok sangat kawin," kakak 2 menyampuk.
"Tolong la kak.. cari la calon lain yg perangai molek sikit," bagus bah avin ni tp ada masa annoying.
"Bread... jom breakfast. Kalo layan kakak 2 org ni sempat mati hidup balik baru leh breakfast,"
Bread. Bukan sy salah eja tu ah. Memang avin panggil sy bread. Ejaan brenda sama bread tidak jauh beza pun blg dia.
"Kak 1 ngan kak 2 tak nak turun ke?" Sy tanya tu 2 org kakak.
YOU ARE READING
Cinta Yang Tak Terungkap
RandomKisah Brenda dan Thomas yang masing-masing menyimpan perasaan cinta. Kedua-duanya enggan memulakan langkah untuk ke hubungan yang lebih serius. Brenda tetap dengan keputusan agar Thomas membuka mulut mengungkap kata cinta terlebih dahulu sedangkan T...