Rozdział Zero - Powstanie wirusa

483 9 3
  • Zadedykowane Robert Strzelczak
                                    

[Jedynie wstęp, całość prowadzona jest w innym stylu.]

W Brazylii prowadzone były badania nad nowym typem broni biologicznej której działanie ma powodować zmiany w mózgu każdego dotkniętego przez jej oddziaływanie. Zmiany te powodują nagłe zatracenie własnej woli i agresje skierowaną w stronę pozostałych nie dotkniętych działaniem broni ludzi, jedyny defekt tej broni polega na tym że jest ona mieczem obusiecznym, dotknięci, tak zwani „pacjenci" atakują zarówno swoich byłych towarzyszy jak i tych którzy zamienili ich w bezmózgie stwory. Z tego też powodu projekt został zawieszony a wszystkie osoby z nim powiązane zostały objęte ścisłą kontrolą, projekt „Agresor" został oficjalnie zakończony. Jednakże jeden z naukowców biorących w nim udział nie mógł znieść myśli że ich ciężka praca zostanie od tak usunięta z kart historii, a wyniki badań zostaną zniszczone.

Całą zdobytą do tej pory wiedzę przekazał swojemu kuzynowi z innej części Brazylii za pomocą zaszyfrowanej wiadomości, jedynie ich dwójka potrafiła rozwiązać szyfr skrywający tajne informacje o przebiegu badań nad „Agresorem". Dalsze badania nad wirusem ec-501war  były prowadzone w piwnicy szalonego naukowca o pseudonimie „Kaleka", który jednak zszedł z głównego toru prowadzonych przez poprzedników badań. Według niego wirus nie mógł całkowicie zniwelować woli zarażonych jego działaniem, dlatego postanowił zmutować wirus do nowej postaci. Tak właśnie powstał ec-502war, agresywniejsza odmiana swego poprzednika, ale zarazem działająca odrobinę inaczej, mogła działać jedynie przy bezpośrednim kontakcie z krwią człowieka, dodatkowo istniały osoby odporne na jej działanie, jednakże osoby takie były spisane na śmierć z ręki zarażonych.
Ostatecznym planem Kaleki było dokonanie kolejnej mutacji która miała poprawić błąd związany z osobami odpornymi na wirus. Efektem jego pracy był ec-503war, został on wstrzyknięty pięciuset z jego pomocników, następnie większość z nich została rozesłana po całym świecie do innych nielegalnych ośrodków badawczych. Niecały tydzień po tym wydarzeniu, wszyscy pomocnicy nagle zmarli. Kaleka pewien błędu w wynikach swoich badań, postanowił zbadać wirusa znajdującego się we krwi swojego pomocnika. Po pobraniu próbki krwi odkrył że wirus całkowicie zmienił swoją konstrukcję, tak powstał wirus ghe-001wiz, jednak po godzinie jego budowa znowu uległa zmianie, wirus cały czas mutował.
Kaleka po powiadomieniu wszystkich pozostałych badaczy o zaistniałej sytuacji sprawdził po raz kolejny próbkę. Po raz kolejny wirus uległ zmianie, jednak krew ofiary zmieniła swą barwę, stała się ciemniejsza. Na całym świecie znajdowało się pięćset martwych ciał z wstrzykniętym w ich organizmy wirusem ghe-003wizX. Nikt nie pomyślał nawet o możliwości przywrócenia zmarłych do życia, a jednak właśnie tego dokonano, martwe ciała, po lekkim rozkładzie zaczęły wracać do życia, cały proces trwał trzy godziny w tym czasie nerwy zaczęły z powrotem reagować na sygnały wysyłane przez mózg. Naukowcy nie byli przygotowani na to że zmarli po powstaniu ich zaatakują. Pomimo starań Kaleki, znajdowały się osoby odporne na wirusa, te zostały pożerane przez pacjentów, niektórym osobom po ugryzieniu udawało się uciec, te dobiegając do siedlisk ludzkich, szukały pomocy u lekarzy, jednak po czasie wirus odbierał im życie. Ci po czasie wracali do życia, w przeciwieństwie do swoich pierwowzorów oni szybko przechodzili proces przemiany, uznano że jest to kolejna mutacja wirusa, ponieważ wszyscy którzy byli związani z tym projektem zaczęli po kolei ginąć zdecydowano się na ostateczną nazwę wirusa LPx-01HK-w. W tydzień wirus rozprzestrzenił się na całym globie zbierając swoje żniwa, a ludzkość doprowadzono do upadku.

UpadekOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz