Eerst 10 dan 11, 12, 13, 14, 15, 16 en dan 17 jaar en 12 jaar

29 2 0
                                    

Ik loop naar de kantine met Floor en Anne. "Hey zullen we een broodje halen?" "Oh ja Sure." We lopen naar de coffeecorner. Daar staat Bastiaan met zijn vrienden Jake en Wouter. "Hey schoonheden." Ik draai me om en kijk hoe Floor en Anne bij hun vriendjes staan. Ik loop door. "Ik had het ook tegen jou hoor." Ik voel armen om me heen. Ik sla ze weg. "Ik hoef jou niet Bastiaan." "Ik jou wel, mijn reputatie staat op het spel." "Ga weg Bastiaan." "Ik ben de populairste op deze school, ik heb miljoenen, ik zie er goed uit en ik heb elk meisje behalve jij al gehad." Natuurlijk wil meneer om zijn reputatie met me. "Ten eerste het boeit me niks dat je populair bent, ten tweede geld maakt niet gelukkig, ten derde je ziet er inderdaad goed uit en iew." "Gaf je nou toe dat ik er goed uit zie?" Ik draai me naar hem toe. "Nee." Oh shit wel, ik deed het wel, fuck. "Jawel prinses." "Ga weg Bastiaan." "Pas als ik jou in mijn bed heb gehad." "Ja dag." Ik draai me om en pak een gezond broodje met sla, tomaat, en komkommer. "Je mag er best wat overheen hoor." En dan zie ik een grote witte klodder frietsaus over mijn broodje gaan. "Stop!" Maar het is al te laat. Een dun laagje frietsaus kronkelt over mijn broodje. Ik reken af en loop terug naar mijn vriendinnen die ondertussen staan ze zoenen tegen de muur aan. "Aan jullie heb ik ook niets." Ik loop terug naar het andere gebouw. "Liefje kom nou terug." "Ik ben je liefje niet!"

"Welkom meneer gold, u bent wel tien minuten te laat." Bastiaan gaat zitten. "We van beginnen met de les, in deze les werk je als duo aan het scheikunde project een liefdes drankje maken, je probeert een drankje te maken die lekker ruikt, roze of rood is en die alle ingrediënten bezit van het lijstje voor jullie. Er staan drie onbekende namen. Ik ken ze echt niet. "Meneer cos mag met mevrouw kip." Ze ratelt maar door tot ik ineens mijn naam hoor........ Helaas.

"Mevrouw Richard en meneer gold." Ik sta op. "Mevrouw kan ik ruilen." "Nee dat kan niet en ga beginnen mevrouw Richard." Bastiaan komt naast me zitten. "Hey schoonheid." Ik kijk hem aan met zo'n 'serieus?' Look. "Hey, je hebt haar gehoord." Ik zucht en haal de ingrediënten, kleurstof en geurstof. Ik meng de ingrediënten. Ik wil de kleurstof pakken maar Bastiaan pakt die eerst waardoor ik zijn zachte hand aanraak. Hij is zo warm en zacht.

Niet zwijmelen, niet zwijmelen. Okay ik zwijmel, hij is zoooooooooooo perfect. "Mag ik?" Hij haalt mijn hand van die van hem af. Dan grijnst hij en fluistert hij in mijn oor. "Iedereen valt voor me, ook jij." Meteen ben ik uit mijn roze bubbel. Hij giet de geur en kleurstof er zorgvuldig bij en kijkt nog eens. "Viola." De lerares kijkt en geeft ons de eerste plaats, wat betekent een 10 want er zijn vijf groepjes en elk groepje krijg een punt lager. "Een tien, we hebben het zo goed gedaan." "Ja nu kan ik zeggen dat ik heb samengewerkt met deze bloedmooie dame en een 10heb." Ik moet zachtjes lachen. "Je bent nog helemaal niet zo verkeerd Bastiaan." "Fijn dat je dat nu ook ziet." Hij legt zijn hand op mijn been. Ik sla de hand weg. "Nee." "Zeg Lilly heb jij vanmiddag iets te doen?" "Hz?" "Ik wil wel eens jou aan het shoppen zien." "Nee helaas gaat niet gebeuren."

Na de pauze loop ik naar Chris. "Hoi schat." Hij draait zich om. "Hallo schat." Ik kom naast hem staan. Hij is bi maar iedereen denkt dat hij gay is.

Die avond is er een feest bij Chris die gaat zoals alle feesten, alcohol, fris en meer. Nadat de laatste mensen weg zijn en ik geen alcohol op heb plof ik op de bank. "Hey ik ben moe zullen we gaan slapen?" "Lijkt me een goed idee." Ik doe mijn pyjama aan en zie heb in zijn joggingbroek staan. Zijn sixpack straalt geweldigheid uit. Ik heb hem altijd al leuk gevonden maar sinds hij een vriendin heeft ben ik jaloers. Ik loop naar de bank en val in slaap.

Het is ergens midden in de nacht en ik wordt wakker. Een gast tikt op het raam. "Hallo schoonheid laat me eens binnen." Ik schrik op en sluit het gordijn maar dat maakt het alleen maar enger. Ik pak mijn deken en loop naar boven. "Chris ben je nog wakker?" Een kreun. "Nu wel." "Sorry, maar er staat een enge vent voor het raam en nu kan ik niet meer slapen." "Je kan aan de andere kant slapen." Ik ga in het tweepersoonsbed liggen en blijf naar het plafond staren. Chris draait zich naar me om. "Hey rustig maar probeer eens wat te slapen dan is hij sneller weg." Ik sluit mijn ogen maar het lukt me niet om te ontspannen. "Het gaat niet Chris." Ik wil mijn mobiel pakken maar Chris houdt me tegen. "Kom maar dan." Hij slaat zijn arm op mijn kussen. Ik ga in zijn armen liggen en val al heel snel in slaap.

De volgende ochtend wordt ik wakker. Ik voel naast me maar die plek is leeg. Ik open mijn ogen en kijk om me heen. Ik hoor de trap kraken en sluit mijn ogen. "Ben je al wakker?" Ik hou mijn ogen dicht. Hij komt op het bed zitten en streelt met zijn wijsvinger over mijn wang. "Sleeping beauty?" Ik kreun. "Wat?" "Goeiemorgen." "Hoi." "Ik ga broodjes halen, wil jij ook?" "Jahoor." Dan loopt hij weer weg.

Lilly-ann {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu