16 jaar

5 0 0
                                    

Flashback

Ik loop door de gangen langs rosé, Laila, Alexia en Lois. "Hey daar heb je nerd." Ik voel een trap tegen mijn enkel en val op de grond. Ik pak snel mijn boeken en loop door. Waarom moet mijn middelbare nachtmerrie nou waar worden.

Het is maandag en ik zet de laatste koffer in de bus. Snel stap ik in en ga ik voorin zitten omdat de 'populaire daar nooit gaan zitten.' PiP komt naast me zitten. "Hey moppie gaat het?" Ik kijk uit het raam. Voorzichtig trekt ze me in een knuffel. "Ach liefje toch het gaat leuk worden, een tien uur reis naar Berlijn is niet zo erg." Ik glimlach. "Dankjewel." Dan vertrekt de bus. We rijden over een hobbel en ik hoor geschreeuw achterin. "Iew we zijn over gillie heen gereden!" "Nee joh haar platte aanzicht zit nog voorin." "Jammer." Ik laat een traan over mijn wang rollen. Waarom is Laila stil, ik had van haar iets nog ergers verwacht. PiP is al aan het slapen. "Hey vindt je het erg als ik PiP leen? Vast niet." James is het vriendje van PiP. Hij tilt haar op en neemt haar mee. Alexia ziet haar kans en komt naast me zitten. "Meiden kom erbij, ik zit bij mijn beste vriendin gillie!!" Schreeuwt ze door de bus. Ze pesten me godverdomme al 3jaar. Ik kijk naar mijn mobiel, ik heb net een motor gekocht en de benodigdheden zoals handschoenen, helm en leren Jack. "Oeh ga je stoer doen?" Zegt Alexia op een uitdagende toon.

Ik doe een oortje uit en kijk haar aan. "Sorry ik hoorde je niet wat zei je." Zeg ik zonder enige toon. "Oehhhhh iemand gaat high class doen." Gilt Alexia van het lachen. Gill, haar vriendje komt erbij staan. "Doe ff normaal wil je." Dan stompt hij me. Alexia loopt naar achter en ondertussen slaat Gill me voor de zoveelste keer in elkaar.

Na 2,5 uur rijden met de bus komen we bij een wegrestaurant. Daar aangekomen ga ik een sigaretje roken. Stiekem om de hoek. Als ik bijna klaar ben hoor ik ineens PiP mijn naam roepen. Ik kom om het hoekje en zie Alexia me met volle ongeloof aankijken. "Jij rookt?" Zegt ze. Ik druk de peuk uit en loop met mijn handen in mijn zakken naar PiP. "Sinds wanneer rook jij?" Ik krijg een glimlachje. "Als drie jaar, ik startte toen het pesten begon." "Is het een gewoon sigaretje dan?" "Sommige." Ik laat het blikje zien. "Je heb gewoon ook wiet?" Fluistert PiP. "Shht." Dan staat Alexia achter me. "Geef maar hier." En ze rukt het zo uit mijn handen. Dan slaat Gill me weer in elkaar.

Als ze klaar zijn met schoppen en slaan voel en zie ik niks meer.

(Wat PiP me verder heeft verteld.)
PiP heeft mijn moeder gebeld en we zijn naar het ziekenhuis gegaan. Daar ben ik weer wakker geworden.

Ik wordt wakker en open voorzichtig mijn ogen. "Waar ben ik?" "U bent in het Sint Maurice ziekenhuis mevrouw, en u heeft een aantal flinke verwondingen."
Na eventjes op de afdeling gelegen te hebben voor onderzoek krijg ik alles te horen. "Mevrouw u heeft een paar uur in coma gelegen, drie om precies te zijn, u heeft drie ribben gekneusd, u heeft zeventien hechtingen waarvan er vijf in uw wenkbrauw en drie in uw lip, verder heeft u overal blauwe plekken, twee gebroken botten in uw been en een aantal kneuzingen." Ik wacht even maar dat was het. "We houden u zekere nog een week hier." Ik laat een traan over mijn wang rollen, en nog één, en nog één en dan ineens huil ik keihard.

Mijn zusje komt vandaag dat arme ding. "Lilly!" Ze rent op me af en knuffelt me. "Je leeft gelukkig nog." "En ik mag morgen naar huis." Mijn moeder komt er ook bij staan. "Liefje ik ben er altijd voor je." En ze pakt mijn hand. Haar hand voelt warm en vertrouwd.

Het is alweer een weekje geleden en ik ben weer naar school, maar dit keer ben ik van plan niet over me heen te laten lopen, ik heb mijn helm op en Jack aan. In het ziekenhuis heb ik twee nieuwe vriendinnen gemaakt. Ze heten Floor en Anne en ze waren altijd al fears maar nu komen ze op mijn school. Ik heb ze mijn situatie uitgelegd en nu.... Nu rule ik de school bitches. Ik start mijn motor en rij naar Floor waar Anne al wacht. "Hey bitch." "Hey slet hoe is ie?" "Oh goed hoor, we maken ze af vandaag!" "Zeker!" De meiden starten ook hun motor en rijden achter me aan naar school.

Lilly-ann {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu