Chapter 8

645 70 0
                                    

Attention: Before read this chap, play the song in the media, make sure to using earphone.
______________________________________

- 25/11/2017 [Sabtu]

Harini aku kat rumah kawan aku, Umji, isteri kepada J-hope. Umji ni kawan rapat aku since sekolah menengah rendah lagi manakala J-hope kawan baik Taehyung. Aku dengar berita haritu umji dah bersalin, sebabtu aku datang harini nak tengok Jung Ahreum anak diorang. Aku dah setengah jam kat rumah umji ni dan setengah jam juga aku tengok umji ni berlari sana-sini cuba nak tenangkan Ahreum yang sedang menangis. "Yah umji, bagi jelah susu badan kau, rimas tahu tak tengok kau berlari. Baby aku pun dah tendang-tendang perut ni haa" Umji terus stop dari berlari. Dia memandang aku. "Haah an, pandai kau ni, kenapa aku langsung tak terfikir tadi?" Dia terus mengambil Ahreum dan duduk di sofa berhadapan aku lalu menyusukan Ahreum. Tangisan Ahreum tidak kedengaran lagi.

"Um, mana husband kau?" aku memerhati sekeliling mencari kelibat J-hope. "Dia pergi kerjalah, haa kau dah berapa bulan perut tu?" Aku mengangguk. "Dah 6 bulan" dia meng'o'kan mulutnya. "Eh, Ahreum dah tidur, comel anak omma ni hish" Umji mencium pipi Ahreum.  Aku senyum, aku berharap aku macam umji juga nanti. "nak pegang" dia pandang aku. "Jaga baik-baik tau!" Dia memberi aku Ahreum. "Wah cantiknya dia, bulu mata dia lebat, kening dia lurus, hidung dia mancung, mata besar, mulut kecil" Umji tersenyum mendengar pujianku. "Tengok mak ayah dialah" Aku dan Umji gelak. Aku terus bercerita dengan Umji, tak sampai 5 minit aku memegang Ahreum, telefonku berbunyi. Umji mengambil Ahreum dari tanganku dan membenarkan aku menjawab panggilan. Aku terus mengangkat telefon.

○○○ OTP ○○○

Hara: Yeoboseyo?/여보세요?

Taehyung: Hara buat ape tu?

Hara: Borak nga umjilah!

Taehyung: Ahh~ okey bye chagi/차기

○○○

Dia mematikan telefon. Okey dia ni dah kenapa? Pelik. "Haa kat mana ki--"

○○○

Taehyung: Hara dah makan?

Hara: Dah, Tae kalau nak cakap tu cakap terus tak payah call tutup call tutup.

Taehyung: Okey~ mian chagi/미안 차기

○○○

"Haa yaa, tadi Ahre--" Aku memandang telefonku yang berbunyi dengan pandangan geram.

Aku menjawab panggilan tu sambil berdiri walaupun perutku terasa berat.

○○○

Taehyung: Perut tak sakit? Baby okeyke? Dah buat check up? Dah jumpa doktor Ahn? Hara pergi dengan si--

Hara: KIM TAEHYUNG! KITA BINCANG HAL TU KAT RUMAH JE LAH!!

Taehyung: Okey-okey hehe.

○○○

Umji gelak. Aku meniup bangsku dengan memek muka yang marah. Haish this kid..

" Kim Taehyung, gomawo/고마워 prihatin terhadap saya, saya hargainya sangat! " - Go Hara.

[C] 𝟡 𝕸𝖔𝖓𝖙𝖍 ⏩ 태민Where stories live. Discover now