Attention: Before read this chap, play the song in the media, make sure to using earphone.
______________________________________- 24/02/2018 [Sabtu]
Perut aku dah berusia 9 bulan, bila-bila masa aku akan melahirkan dan aku harap perkara itu berlaku sekarang, aku tak tahan hidup dalam rumah ni, tiap malam Taehyung akan pulang bersama Laura ex-girlfriendnya. Laura pula selalu melayan aku macam pembantu rumah ni walaupun dia tahu aku tengah mengandung anak Taehyung, jikalau aku tak buat apa yang Laura suruh, Taehyung akan hina aku semahunya. Aku benar-benar bencikan Kim Taehyung! Jantan tak guna tu!
Sudahlah, aku taknak fikir pasal dwaeji tu lagi, sekarang ni aku tengah tonton drama kegemaranku di televisyen. Sedang aku terlalu melayan perasaan menonton drama ni, tiba-tiba aku rasa sukar untuk bernafas, dadaku berombak turun naik, perutku sakit sangat!
Aku mengambil telefonku cuba mendail Jimin. Jimin seorang je yang aku boleh harapkan, beberapa minit barulah Jimin mengangkat panggilan. "Ji-Ji-- Jiiminn, huu haa" Suaraku tersekat-sekat, aku juga cuba mencari nafas. "Yah Hara! Gwenchana?!/궈엔차나?!" Aku memukul-mukul dadaku yang terlalu sakit. "Ji-Ji-min to-tolong!" Selepas itu penglihatanku gelap.
○○○
[Jimin POV] 지민 💚
Kami dari tadi menunggu Hara dari 20 jam yang lepas, setelah beberapa minit lagi barulah doctor Park keluar dari bilik pembedahan, sebenarnya doctor Park ni uncle aku. "Siapa suami Go Hara?" semua kami diam membisu, aku tak call Taehyung lagi sebenarnya, Hara dah ceritakan semuanya kepada kami, kami pun dah cuba nasihatkan Taehyung, tapi semua tu sia-sia je, dia tak mendengar pun, dengar cakap bitch tu adalah. Aku mengangkat tangan, semua memandang aku, ah lantaklah! "Saya uncle!" Aku berlari menuju kearah doctor Park. "Eo? Jimin, kamu tak beritahu uncle pun kamu dah kahwin. Tapi tahniah, isteri dan bayi-bayi Jimin selamat" Aku tersengih, seketika baru aku terfikir, bayi-bayi?!"Doc, boleh kami jenguk Hara?" Suga secara tiba-tiba disebelahku menanya. Doctor Park senyum. "Boleh, tapi jangan ganggu patient sangat, dia masih lemah" Selepas doctor Park berkata begitu dia berlalu pergi.
○○○
Aku mengangkat satu anak Hara dan meletakkannya ditanganku. Comel, pipi dia tembam, bulu mata dia panjang, lebat dan melentik, hidung dia merah-merah, bibir dia merah seperti dia memakai lipstick merah terang, muka dia putih, tangannya aku pegang dan melilitkannya(?) di jari kelingkingku. "Hara bagilah nama diorang!" kata Hana girlfriend kookie tak sabar. Hara tersenyum, mukanya pucat sahaja. "Kim Ideum dan Kim Yeoreum". "Woah cantiknya nama!" Sora isteri Jin hyung memuji. Dan sepanjang malam itu kami berborak sehingga mereka pulang, tinggal aku, Hara dan bayi-bayinya sahaja. "Jimin boleh saya minta tolong?" Hara memandangku berharap.
○○○
Ting Tong~
Taehyung membuka pintu dan memberi aku masuk kedalam rumahnya dan rumah Hara. Selepas kami duduk di sofa, aku terus memberi dia surat daripada Hara. Beberapa minit selepas dia membaca, dia tersengih. "Jimin kau ada pen tak?" Aku mengecheck(?) dalam poket bajuku, selepas jumpa aku terus memberi dia. Dia sign surat itu, sesudah itu dia memberi semula aku penku, aku dan dia berdiri. "Dah melahirkan ke? Patutlah tak nampak betina murahan tu" Dia tersengih. Aku yang berasa panas terus sahaja menumbuk pipinya kuat dan terus berlalu pergi bersama surat itu." Taehyung, semoga awak tak kesal dengan perbuatan awak sendiri, tapi awak perlu tahu yang saya masih sayangkan awak. " - Go Hara.
YOU ARE READING
[C] 𝟡 𝕸𝖔𝖓𝖙𝖍 ⏩ 태민
Cerita PendekJemput baca cerita noob aku HAHA. Kim Taehyung ataupun Park Jimin? 9 bulan? Pregnant story . Short-Story. Completed. Credit Cover: B100's Graphic Shop Start: 29 October 2017 Ended: 26 Disember 2017 Highest ranking: #169 shortstory - 210118 #123 shor...