Hoofdstuk 2

2.7K 62 41
                                    

Pov J/N

We hebben net bijna alles gekocht. Alleen nog een.. Toverstok en huisdier. Hagrid zegt waar we heen moeten en gaat dan weg. Oké. We lopen naar 'Olivanders'. We stappen binnen.

"Hallo?" vraag ik.

Er komt iemand van een trap af gelopen. Soort van.

"Ik vroeg me al af wanneer ik jullie zou zien" zegt de man.

Hij zoekt een doosje.

"Het lijkt wel gister dat jullie ouders hun eerste toverstaf kochten" zegt de man.

Eerst geeft hij Harry meerdere stokken. De halve zaak is stuk maar oké. Daarna ik. Ik heb de tweede keer al raak. De man verteld waar het van gemaakt is maar dat boeit me vrij weinig.

Harry en de man zijn aan het praten

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Harry en de man zijn aan het praten. Hagrid klopt op het raam. We zien 2 uilen. Een witte en een Zwarte. "Gefeliciteerd" zegt Hagrid.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Harry, Hagrid en ik zitten aan een tafel. Harry en Hagrid zijn aan het praten. Alles wat Hagrid vertelt weet ik al dus ik luister niet meer. Harry's litteken is in de vorm van een bliksemschicht, mijn litteken die ik heb is in de vorm van een Hartje.  Hagrid vertelt eigenlijk het levensverhaal van Harry en mij. Ik wist het al en Harry nu ook.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

We lopen over het station.

"Jemig is het al zo laat? Sorry, ik moet gaan. Dumbledore wil dit.. Hij wilt mij zien" zegt Hagrid.

"Jullie trein gaat zo. Dit is het kaartje. Houd het goed bij je, het is belangrijk" zegt Hagrid, geeft het kaartje en loopt weg.

"Maar dit kan niet. Platvorm 9 3/4 bestaat niet." zegt Harry.

"Harry hij is al weg" zeg ik.

"Oh" mompelt Harry. We beginnen te lopen. Harry vraagt aan iemand waar het platvorm is terwijl ik hem aan stoot om met me mee te gaan. Een familie hoorde ik net zeggen waar het is dus ja. We lopen achter de familie aan. Er gaan 2 jongens door een muur heen.

"Pardon" begint Harry. We lopen maar de moeder van het gezin. "Kan je ons vertellen hoe je uh" zegt Harry.

"Hoe je naar het perron moet? Simpel. Ron gaat ook voor het eerst" zegt ze en wijst naar een jongen. Rood haar, sproeten, onze leeftijd. Hmm hij lijkt me wel aardig.

"Je hoeft alleen maar tegen de muur tussen perron 9 en 10 te lopen. Ren als je het eng vind" zegt de vrouw.

Harry knikt. Harry loopt snel op de muur af en verdwijnt. De vrouw kijkt me aan. Ik zucht en ren naar de muur. Ik ga met mijn ogen dicht door de muur heen. Langzaam doe ik ze open. Ik zie Harry staan en ik ga naast hem staan. We gaan een hoekje om en zien een trein. We stappen de trein in nadat we onze karretjes enzo in de trein hebben. We gaan in een coupé zitten. De deur gaat open.

"Sorry, vinden jullie het erg als ik hier zit? De rest is helemaal vol." zegt de jongen van eerder. Ron toch?

"Nee hoor" zeggen we tegelijk.

Hij geeft ons een glimlach en komt naast mij en tegenover Harry zitten.

"Ik ben trouwens Ron, Ron Weasley" zegt de jongen.

"We zijn J/N en Harry Potter" zegt Harry.

De gezichtsuitdrukking van de jongen veranderd naar verbaasd.

"Dus het is waar. Ik bedoel heb je echt de .. De" mompelt Ron.

"Litteken?" vraag ik. Hij knikt. Harry haalt zijn haar omhoog. Ik doe mijn haar simpel even achter mijn oor.

"Gaaf" zegt Ron.

Ik en Harry glimlachen. Er komt een vrouw met een kar snoep aan lopen.

"Willen jullie iets?" vraagt ze.

"Nee, ik ben voorzien" zegt Ron met een nep glimlach.

Hij haalt iets uit zijn zak. Iewl. Waarschijnlijk is het een familie die niet heel rijk is om het zo te zeggen. Logisch want het is een grote familie. Ik kijk Harry aan. Hij knikt.

"We nemen alles" zeg ik.

Harry haalt het geld uit zijn zak. Ron kijkt verbaasd.

"Wow" mompelt hij. Ik grinnik.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

De jongens praten over het snoep en eten. Ik eet ook maar minder en ik praat niet mee en luister niet echt.

"Ron, vertel anders iets over jezelf, want volgens mij weet je wel al veel over ons" zeg ik.

Hij knikt.

"Oké ik ben dus Ron en heb 5 broers en een zusje en heb geen idee wat ik moet zeggen" zegt hij.

Ik lach. Zo zou ik ook antwoorden.

"Is het leuk zo'n grote familie?" vraag ik.

"Jawel, maar soms is het vervelend, want het is duur" zegt hij.

"Ja dat begrijp ik" zeg ik.

Harry en Ron praten nu over de rat van Ron. Ron wilt net gaan toveren maar er komt een meisje binnen.

"Heeft iemand een pad gezien? Een jongen Neville is hem kwijt. Oh wilde je toveren? Laat eens zien" zegt het meisje.

Hmm ik heb het gevoel dat ze slim is en dat ze dat ook zeker weet. Ron schraapt zijn keel.

"Boterbloemen, goud, zonlicht en banaan maak die rat geel als saffraan" zegt Ron terwijl hij zwaait met zijn toverstok.

Het werkt niet.

"Weet je zeker dat het een echte spreuk is? Niet zo goed he" zegt ze.

Die bitch.

"Ik heb er wel een paar simpele geprobeerd en die werkte allemaal" zegt ze.

Ze pakt haar toverstok en gaat tegenover Harry staan.

"Bijvoorbeeld: Oculus repero" zegt ze en zwaait met haar toverstok.

Een stukje van Harry's bril is gemaakt. Ja maar geez die kende ik ook al.

"Beter he?" zegt ze.

"Allemachtig, jij ben Harry Potter. Ik ben Hermione Granger. En jij?" zegt ze en kijkt naar Ron.

"Ron Weasley" zegt Ron met zijn mond vol.

"Aangenaam" zegt Hermione.

"En jij?" vraagt ze aan mij.

"J/N, J/N Potter" zeg ik.

Ze kijkt verbaasd.

"Aangenaam" zegt ze met een glimlach.

Ik glimlach terug. Misschien toch geen bitch?

Ze staat op. "Jullie kunnen beter jullie omkleden want we zijn er zo" zegt ze en loopt naar de deur.

"Je hebt iets op je neus, weet je dat?" vraagt ze aan Ron.

"Daar" zegt ze en wijst het bij haar zelf aan.

Dan loopt ze weg.

Potter's Twin Sister? (Draco Malfoy x Lezer)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu