Pov J/N
''Zwerkbal is simpel. Elk team heeft zeven spelers'' begint Wood. Ondertussen lopen we met een kist naar het veld.
''Drie Jagers, Twee drijvers, één Wachter en 'n zoeker. Dat ben jij.''
No shit.
We zetten de kist neer.
Hij maakt 'm open.
''Er zijn drie ballen. Dit is de slurk'' zegt Wood en pakt een grote bal met 3 soort van gaten. Hij geeft 'm aan mij.
''De jagers proberen de slurk door de ring te krijgen. Als wachter verdedig ik de ringen. Snap je het tot nu toe?'' vraagt Wood.
''Ik denk het'' zeg ik.
Ik geef de bal weer terug.
''Wat zijn dit?'' vraag ik en wijs naar de andere ballen.
''Neem dit maar even'' zegt Wood en geeft me een knuppel.
Mag ik iemands hoofd er af knuppelen?
Wood haalt een bal los en hij schiet de lucht in.
O geez.
''Voorzichtig, hij komt terug'' zegt Wood.
Ik ga goed staan en als de bal terug is sla ik hem weg. Door de zwaarden van een standbeeld.
''Niet slecht, je kunt slaan'' zegt Wood.
Ik glimlach.
De bal komt terug. O nee. Hij komt op Wood af en hij vangt 'm. De bal blijft bewegen. Wood stopt 'm met veel moeite in de kist en doet het soort slot er op.
''Wat was dat?'' vraag ik.
''Een beuker. Vervelende dingen. Maar jij bent 'n zoeker.
Hij pakt een mooie gouden bal uit de kist.
''Ik wil dat je je alleen met dit bezig houd. De gouden snaai'' zegt Wood.
Hij geeft 'm aan mij.
''Wat mooi'' mompel ik.
''Ja da vind je nu, wacht maar'' zegt Wood.
''Hij is supersnel en amper zichtbaar'' zegt hij.
''Wat moet ik er mee doen?'' vraag ik.
''Vangen, Voordat de andere zoeker dat doet. Dan is de wedstrijd voorbij. Vang deze bal en we winnen'' zegt Wood.
De bal krijgt vleugels en vliegt weg.
Doei bal.
--Mooie overgang on point--
''Een van de basisvaardigheden van een tovenaar is levitatie: Het vermogen om dingen te laten vliegen. Hebben jullie de veren? Mooi zo. Denk aan de beweging die we hebben geoefend. De zwiep en zwaai. Iedereen. Zwiep en zwaai'' vertelt de professor.
Ik pak mijn toverstok en doe de 'zwiep en zwaai'.
''Heel mooi. En de toverspreuk: Wingardium Leviosa. Toe maar''
Oké get it.
Ik kijk om me heen. Iedereen probeert het. Ron gaat iemand vermoorden met z'n toverstok, want daar zwaait hij erg agressief mee en Hermione zegt iets tegen hem. Ik zwaai met mijn toverstok en zeg de spreuk.
''Wingardium leviosa'' zeg ik en zwiep en zwaat met mijn toverstok. De veer gaat de lucht in.
''Goedzo Miss Potter''
I know.
Hermione heeft ook snel de spreuk goed gedaan.
Een jongen waarvan ik de naam niet weet staat weer eens in de vik.
JE LEEST
Potter's Twin Sister? (Draco Malfoy x Lezer)
RomanceJaar 1, 2 en 3. J/N Potter, De tweelingzus van DE Harry Potter. Ze is erg anders. Ze past meer bij Slytherin vind ze zelf. Ze is ook door een heleboel dingen gegaan. Harry is niet de enige die had overleeft. Ook J/N had het overleeft, maar niet veel...