Hoofdstuk 3

2.6K 60 55
                                    

Pov J/N

We lopen de trein uit.

"Eerstejaars deze kan op!" roept Hagrid.

We lopen naar hem toe.

"Hallo" zegt Hagrid tegen mij en Harry.

"Hallo" zeggen we terug.

"Wow" zegt Ron omdat Hagrid zo groot is. "Deze kant op. Naar de boten" zegt Hagrid en loopt weg. We volgen hem.

We zitten met z'n drieën in een bootje. Op weg naar Zweinstein. Je hoort overal 'Wow'. Begrijp ik.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

We lopen de trappen op. Bovenaan de trap staat een vrouw. "Welkom op Zweinstein. Over een paar momentjes lopen jullie die deuren door naar jullie klasgenoten. Voor je plaats neemt word je ingedeeld bij een afding Griffindor, Huffelpuf, Ravenclaw en Slytherin" zegt de vrouw.

Een paar jongens geven knikjes naar elkaar als ze 'Slytherin' horen. De rest beweegt letterlijk bijna niet.

"Tijdens jullie verblijf is jullie huis als je familie. Triomferen geeft jullie punten maar bij overtredingen verlies je punten. Ten slotte krijgt de afdingen met de meeste punten de beker." zegt de vrouw.

Ik hoor een pad geluidje.

"Trevor!" roept een jongen en rent naar de pad.

Nawh. Mevrouw geen idee kijkt hem aan.

"Sorry" zegt hij en loopt terug.

"De ceremonie begint zo" zegt de vrouw en loopt weg.

"Dus het is waar wat ze zeiden in de trein. Harry Potter komt naar Zweinstein" zegt een jongen met blond haar. Helemaal naar achter.

Je hoort iedereen 'Harry Potter?' mompelen.

Jezus.

"Dit zijn Crabb en Goyle. En ik ben Malfoy. Draco Malfoy" zegt de jongen en loopt naar Harry.

Ron lacht zacht bij het horen van zijn naam. Gelijk heeft ie.

"Vind je mijn naam grappig? De jouwe weet ik wel. Rood haar en een tweedehands mantel. Je bent vast een Weasley" zegt de jongen.

De bitch.

Hij draait zich weer om. Naar mij.

"En wie ben jij?" vraagt hij.

"Dat gaat je geen flikker aan" zeg ik.

Hij kijkt geïrriteerd naar me.

"Ik ben J/N. J/N Potter" zeg ik.

"Potter?" vraagt hij.

Ik knik.

Hij draagt zich weer om naar Harry.

"Sommige families zijn beter dan andere. Je wilt geen vrienden worden met de verkeerde. Ik kan je daar mee helpen." zegt Malfoy en steekt zijn hand uit.

Harry kijkt naar Malfoy's hand en dan terug naar zijn ogen.

"Ik weet wel welke verkeerd zijn, drankje" zegt Harry.

Hehe.

Malfoy word aangetikt door de mevrouw. Hij gaat weer staan waar hij eerst stond.

"We zijn zover. Kom maar mee" zegt de vrouw.

We lopen de zaal binnen. Er zitten. 4 rijen met mensen. Zo veel mensen! Er staat op het podium een kruk en een hoed.

"Voor we beginnen wilt Professor Dumbledore iets zeggen" zeg de vrouw.

Er staan een man met een lange baard op van zijn goude stoel. Zeg maar troon. Hij houdt een speech. Luister ik? Nee. Nouja half.

"Als ik je naam noem, kom je naar voren. Dan doe ik de sorteerhoed op En komt je in een afdeling" zegt de vrouw.

"Hermione Granger"

"Juist ja. Juist. Oké GRIFFINDOR!!" roept de hoed.

De Griffindor tafel juigt.

"Draco Malfoy"

Zonder dat de hoed zijn hoofd raakte riep hij al "SLYTHERIN!!"

Volgende naam luister ik niet.

"Slechte tovenaars zaten daar" zegt Ron zacht.

"Ronald Weasley"

"Oh een andere Weasley. Ik weet wat te doen. GRIFFINDOR!!"

"Harry Potter"

"Hmm moeilijk. Voldoende moed, zie ik. En 'n goed stel hersens. Talent heb je ook. Een sterke drang om jexf te bewijzen. Waar zal ik je indelen?"

Harry mompelt iets wat ik niet versta.

"Niet in Slytherin? Echt niet? Je kunt grootse dingen doen. Het zit allemaal in jouw hoofd. Slytherin helpt je om groot te worden, dat staaf vast. Nou als je het zeker weet word het GRIFFINDOR!!"

De tafel begint te juichen.

O god nu ben ik.

"J/N Potter"

Ik loop naar de kruk en ga zitten.

"Hmm. Ook moeilijk. Moedig, een goed stel hersens, Behulpzaam, drang om jezelf te bewijzen is er ook. Je zou overal goed passen. Je bent anders dan je familie maar toch weer hetzelfde."

Ik kijk de zaal rond. Harry kijkt een beetje bang. Ron kijkt gewoon normaal maar toch ook weer zenuwachtig. Hermione kijkt glimlachend naar mij. Ik denk dat ik in Slytherin of Griffindor geplaatst word. Ik kijk naar de Slytherin tafel. Ze kijken allemaal erg afwachtend.

"Ik heb al een tijdje niet zo'n moeilijke keuze gehad. Hmm het word GRIFFINDOR!!"

Ik vind mezelf beter in Slytherin passen.. Ik loop naar de Griffindor tafel. Ze juichen. Ik ga naast Hermione zitten.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

"Opgelet allemaal" zegt de vrouw.

"Laat het feest beginnen" zegt Professor Dumbledore.

Op tafel verschijnt allemaal eten. Omg eten!! Iedereen begint te eten. Er komt een geest uit de tafel.

"Welkom bij Griffindor" zegt de geest.

"Hallo hoe was jouw vakantie?" vraagt een ouder iemand.

"Gruwelijk. Ik mocht weer niet meedoen met de hoofdloze jacht"

De geest wilt wegvliegen. Maar nee hoor.

"Ik ken u. U ben Haast Onthoofde Henk" (A/n dit is wel Nederlands want dat leek me logischer)

"Noem me liever Hendrik"

"Haast onthoofd? Hoe kan dat?" vraag ik.

Hij pakt de zijkant van zijn hoofd en trekt zijn hoofd er af. Bijna dan.

Ik trek een vies gezicht. Hermione ook. Dan vliegt hij weg.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

We lopen naar de Griffindor kamer. Denk ik.

"Let op de trappen. Ze veranderen graag" zegt een laatste jaars van Griffindor. Broer van Ron dacht ik.

Ik kijk omhoog. De trappen bewegen. We lopen verder. De schilderijen bewegen.

Jezus alles beweegt!

"Wachtwoord?" vraagt een vrouw in een schilderij.

"Caput Draconis" zegt die ene gast.

We lopen door. Naar de kamer.

"Kom hier staan" zegt die gast.

We staan allemaal voor hem. Hij heet ons welkom en zegt waar we heen moeten en die shit.

---

We gaan allemaal slapen.

"Welterusten" hoor ik nog een paar keer.

Potter's Twin Sister? (Draco Malfoy x Lezer)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu