Hoofdstuk 13

1.2K 36 13
                                    

Pov J/N

''Nogal vreemd, hé?''

''Vreemd?''

''jij hoorde als enige de stem, En mrs Norres is versteend. Het is gewoon vreemd.''

''Had ik het Dumbledore moeten zeggen?'' vraagt Harry.

''Ben je gek?''

"Stemmen horen is in de tovenaars wereld ook geen goed teken''

---

''Opgelet, alsjeblieft'' 

''Vandaag gaan we dieren veranderen in water bokalen. Op deze manier: één, twee, drie. Vera Verto'' zegt Mcgonnagall en haar vogels verandert in een bokaal. 

Wajow!

''Nu zijn jullie. Wie wilt er eerst? Ah Mnr Weasley. Één, twee, drie vera verto''

Ron 'tikt' 3 keer met zijn toverstok en doet de spreuk. Zijn rat verandert in een half bokaal half rat. 

''Je moet echt een nieuwe toverstok hebben. Ja miss Granger''

''Professor, wilt u iets vertellen over de geheime kamer?'' vraagt Hermione.

''Goed, dan. Jullie weten vast wel dat Zweinstein meer dan duizend jaar geleden is gesticht door de vier grootste tovenaars van die tijd. Godric Griffindor, Helga Hufflepuff, Rowena Ravenclaw en Salasar Slytherin. Drie van de vier stichters gingen hermonieus met elkaar om. Één niet. Salasar Slytherin wilden de studenten veel strenger selecteren voor Zweinstein. Hij vond dat toveren voor zuivere toverfamilies was. Voor volbloeds. Hij kon de anderen niet overhalen, en verliet de school. Volgens de overlevering had hij hier een ruimte gebouwd die de geheime kamer word genoemd. Kort voor hij vertrok, heeft hij die verzegeld tot het moment dat zijn erfgenaam terugkeert. Alleen de erfgenaam kan de kamer open maken en de gruwel daarin loslaten. Als dat gebeurt, word de school gezuiverd van degenen die 't volgens Slytherin niet waard zijn om er te studeren. Kinderen van Dreuzels. We hebben er vaak naar gezocht, maar zo'n kamer is nooit gevonden''

''Wat zegt het verhaal over wat er in de kamer zit?'' vraag ik.

''Dat in de kamer iets schuilt wat alleen Slytherin beheerst. Blijkbaar is die kamer het onderkomen van een monster''

-----

''Denk je dat er 'n geheime kamer is?''

''Ja. Mcgonnagall is bezorgd, net als de rest''

''Als die kamer er is en hij word geopend, dan..''

''Is de erfgenaam op Zweinstein. Wie?''

Hermione en Ron hebben een discussie over of het Malfoy is of niet.

''Ron heeft denk ik gelijk. Kijk naar zijn familie. Allemaal Slytherin'' zegt Harry.

''Maar Malfoy? Hij is niks meer dan een irritante kleuter'' zeg ik.

''Crabb en Goyle weten het wel, we horen ze uit''

''Zo dom zijn ze ook weer niet. Er is een andere oplossing. Een erg moeilijke, gevaarlijke manier waar we zo'n vijftig regels mee breken'' zegt Hermione.

Harry, Ron en Hermione gaan naar de bieb om informatie te zoeken.

Ik ben te lui.

Ze hebben me verteld dat ze een wisseldrank gaan maken. Het duurd een maand en Ron en Harry worden Crabb en Goyle en ik Pugface.

Haat Hermione me?

Oké ik moet op dat moment niet opvallen.

Wat doet pugface altijd?

Potter's Twin Sister? (Draco Malfoy x Lezer)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu