hoofdstuk 4

2.5K 57 36
                                    

Pov J/N

We zitten in klas. Ron en Harry zijn er nog niet. Ze zijn te laat. Ze stormen de klas binnen.

"Kan je je voorstellen als ze wist dat we laat waren?" vraagt Ron.

Wat een idioot.

Professor Mcgonagall in kat vorm springt van de tafel en verandert in baar zelf.

"Wow dat was geweldig!" zegt Ron.

"Bedankt voor die beoordeeld Mr Weasley. Moet ik Mr Potter en u veranderen in een horloge? Misschien zijn jullie dan op tijd" zegt ze.

"We waren verdwaald" zegt Harry.

"Een landkaart dan? Vinden jullie jullie plek wel zonder kaart?" vraagt professor Mcgonagall en loopt terug. De jongens gaan zitten.

💙💙💙

Iedereen zit met z'n drieën aaneen tafel. We zitten in potion klas. Ik zit bij Ron en Neville ofzo? Professor Snape komt binnen.

"Er word hier niet met toverstokjes gezwaaid of spreuken uitgesproken." zegt hij.

O geez.

"Ik denk niet dat jullie de subtiele kunst van toverdrank maken snappen. Maar de enkeling die er aanleg voor heeft.." Malfoy grijnst.

Mag ik die van z'n smoel slaan?

"Leer ik hoe de geest te bedwingen en de zintuigen te begoochelen. Hoe je roem in 'n fles doet, en glorie brouwt en zelfst de dood bottelt"

"Misschien hebben sommigen van jullie zulke formidabele krachten om zelfverzekerd genoeg te zijn om niet op te letten" zegt Snape en kijkt Harry aan. Ik tik Harry aan.

"Mr Potter. Onze nieuwe beroemdheid. Wat krijg ik als ik gemalen affodil meng met alsem?" vraagt Snape.

Harry schud zijn hoofd als teken dat hij het niet weet. Hermione steekt haar hand heel hoog op.

"Geen idee? Nog eens. Waar zoek je als ik vraag om 'n Bezoar vraag?"

"Geen idee meneer"

Jezus Harry is dom. Hij stelt nog een paar vragen.

"Kennijk is roem ook niet alles. Nietwaar, Mr Potter?"

Malfoy grijnst bij die opmerking.

Sukkel.

💙💙💙

We zitten aan tafel. "Konijnenoog, harpsnaar hum verander dit water in rum". Gaat die gast ooit ophouden?

Boem!

Ontploft.

Hij is tenminste gestopt.

" daar is de post" zegt Ron.

Allemaal uilen vliegen door de zaal. Iedereen krijgt iets. Behalve ik en Harry. Natuurlijk.

"Kijk Neville heeft een geheugensteem."

"Dat ken ik. Als ie rood word ben je iets vergeten."

De bal word rood.

"Ik weet niet meet wat ik vergeten ben" zegt Neville.

Nou das kut.

Ik ga verder met eten.

💙💙💙

"Goeiemiddag"

"Goedemiddag, Madame Hooch"

"Welkom op je eerste vliegles. Nou waar wacht je op? Iedereen ga aan de linker kant van je bezem staan. Vooruit"

Potter's Twin Sister? (Draco Malfoy x Lezer)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu