Bab 1

440 29 9
                                    

Sedari tadi Armel Amanina mengelamun dihadapan cermin setelah mamanye menyapa lamunannye.Lamunanya sbntr tdy.Armel Amanina daa besar dh kn kau dh 24 thn daaa.Adakah aku bersedia hadapi dunia luar?.Dunia college di luar sana?.Kau anak yg manja yg dimanjakan oleh org tua kau sndr drpd kecik.kini Armel kembali ke dunia realiti.Armel berharap jejak ke college itu menjadi permulaan yg baik.Arini hari pertama memasuki college stelah brcuti lame mama papa memasuki Armel ke college drpd duduk sje dirumah.

"Armel Amanina,cepat siap sayang".Puan Aishah memnggil anak perempuannya dari bawah.Jngn bersiap lame2 ye syg papa dah lewat daa nii.Nnt turun jgn lupe breakfast dlu nnt sakit plk kt sklh nnt.Papa daa tunggu kt bawah.

Yee mama..Armel dh nak siap dh nii..Nnt Armel turun..

Papanye sudah selesai breakfast lalu pergi ke bwh tangga dimana mamanye berdiri."Sayangg..Cpt sikit turun,papa ad meeting ngan Klien nii "papa nye pula bersuara.Mendengar anaknye tidak bersuara."Papa tunggu kt kereta ye syg"lepas Armel breakfast terus naik kereta ok syang?"

Lepaa mndngr papa mamanye membebel."Yee mama..papa..Armel dah siap dah nii.Dh nk turun dh nii"

Puan Aishah dan tuan arman menggeleng kepala lalu tersenyum."Abg dah besar dah kn anak perempuan kita srng nii.Sedar tak sedar daa msuk college daa ank kita nii "tuan Arman tersnyum lalu mengiakan saja.Isterinya menyalami tangan suaminye sblum suaminye beredar ke kereta.

Puan aishah melambai tngnye ke arah kereta BMW itam shingga lesap drpd pndngnnye lalu trsnyum apabila tringt kjadian di pgy tdy.

Flashback
Smase Puan Aishah tunggu anknye dimeja mkn.Smasa menuruni ank tangga anaknya menghadiahkn sebuah snyuman kepadanya lalu brkata "hye mama,mama daa breakfast?
Mamanyr pula menjawab."Mama daa breakfast daa ngan papa kamu tu.Kmu tu lmbt sngt turun"mamanya membuat muka be like haih nasib anak kesyangn lalu Armel tersengih macam kerang busuk."Dah cepat breakfast papa dh tunggu kt kereta tu" mamamnye berkata.armel pn menjawb"ok mama" .Sblum berangkat ke kereta Armel menyalami tngn mamanya.Smpai dimana sekarang ia berada lalu.
End flashback

Lamunan Puan Aishah terenti lalu memasuki rumah agam dua tingkat itu untuk mngemas ap yg patut smentalaah suami n anaknya tiada.Rumah bsr?? takkanlah takde pembantu yee.Oh yaa pembantu rumahnye tiada dirumah.Katanya ada kematian ahli keluarga sekali gus ada masalah kluarga perlu diselesaikn.

Puan Aishah merupakn seorg yg baik hati dan juga seorng penyayng.Puan Aishah membenarkn pembantu rumahnya pulang ke kmpungnya sementara waktu setelah abis selesai masalah baru boleh siap masuk ke kerja dan menjalankn tugas sperti biasa dirumahnye.
.....

Seorng budak lelaki mengejut ayahnye drpd tidur untuk meminta izin pergi ke college.
"Ayah ,bangn ayah Azri nk gerak ke college da nii".Ayahnye tidak bangun lagi.
"Ayahh bngn laaa"Azri dh siapkn sarapan nnt ayah mkn ehh".Apabila ayahnyr tidak bngkit lagi Azri mula khuatir."Ayahh kjp ehh Azri nk beli ubat".Azri bngun hendak kluar.

Ttbe ad suara menyapa gegendang telinga Azri.Ayahnya memanggil namenye.Azri terus berpaling lalu duduk di birai katil ayahnya."Ayah ok tak niii?Azri panggil tadi ayah tak nyahut pun".Ayah pula berkata dngn nada yg lemah."Ayah ok syg.Ayah cuma penat sikit je"ayah walaupun skit dye mmng akan ckp dia ok kerana tidak mahu merisauknnya,tapi Azri tahu ayahnya tidak berapa sihat.

"knp kmu tak pergi collge lagi nakk?.Disebabkn ayah kamu kena marah dengan guru besar nnt.Nnt ayah bertambah sakit nak".
Azri pula berkata"ayah jngn lh ckp mcm tu.Ayah,bagi Azri,ayah lebih penting dari segala-galanya.
Ayah membesarkn Azri dari kecik lgi sorg2.Mengapa Azri tidak blh jaga ayah."Bkn begitu syg tak pe kamu pergi lh ayah ok"

Azri seorg yg degil apabila dia kata nak mesti nak.Tapi kali ni Azri mengaku kalah kerana dia tahu ayahnya pn keras juga orgnya.Kalau berkeras n ayahnye nnt tak de yg menang.Baik Azri ikut kemahuan ayahnya sje.Azri serahkn ayahnya pada ilahi.

Cinta Yang TerlarangWhere stories live. Discover now