Bab 12

49 15 0
                                    

Hye"tgur Azri Syazwan bila masuk ke dlm pondok.Pondok terbuka yee.Bukan tertutup.Airish memandang Azri dahulu.Mel meletakkan air kotak di ats meja kayu."Hye"Armel mebalas teguran Azri.Airish tngk je Akmal.

"Eh mn kwn-kwn awk"kata Armel melihat kwnnye tak de disisinya."Ada ha"memandang ke arah mereka yg menuju ke sini ."Ohh" jawab Armel memandang ke arah mereka lalu memandang ke bwh.Korg dh mkn dah?blum sempat Azri menjawab ad suara yg menjawab.

"Dah lame dah"Akmal memotong perbualan diaorg .Aiman pun sampai sesudah itu."Haish ko nii Mal asal kacau diaorng kata Aiman."Dh Armel tanya aku jawab jelah"kata Akmal lagi."Armel tanya Azri bukan kau".Kata Aiman lagi.Sesama sendiri tidak mahu mengalah.

"Dh dh jangn gaduh"Airish pula mengeluarkn suaranya."Eh Airish pn ad laaa"Akmal basa basi.

Padahal dia dah nampak dah dari jauh sebelum dtg ke sini.Airish senyum sahaja kepd Akmal.Aiman pun senyum memandang Airish.Airish yg memandang Aiman .Membalas snyuman Aiman.

"Aihh nmpk ok je laki nii"hati Airish berdiskusi."Haih ap laa ko nii Airish"Airish memandang Aiman tadi berpaling lalu menggeleng kepala.

"Ko ok akk Airish"kata Armel.Takut plk Airish sakit ke apa.Walaupun dia sihat.Tapi Armel merisaukan rakannya juga.Airish slalunya merisau dirinya yg mempunyai penyakit asma daripada kecik.Airish mengangguk menandakan dia ok.

Airish nmpk diaorng semua berdiri.Kesian plk Airish walaupun hati dia batu.Rasa kesian pun masih ada."Ehh korg duduk lh"kata Airish memandang ketiga2 berada di tepi pondok."Ehh tak pe laa"kata Azri menolak pelawa Airish bukan apa tak manis.

"Klu ko tak nk aku laa yg duduk"kata Akmal plk lalu duduk di bangku kayu."Ehh tak sopan ahh ko Mal kata Aiman dengan perlahan menepuk bahu Akmal.Org dah pelawa kan mana boleh tolak klu aku"Mal berkata pula."

Airish yg nmpk Aiman tadi."Wow baik jugak Aiman nii,ada calon nii. huhu" seronok hatinya berbicara mengenai Aiman.

"Mel"panggil Azri."Kita kan satu group kan."Mel makan smblil menggangguk."Mesti siap kn assignment sama2"kata Azri.Mel mengunyah makanannya yg digigit tadi. Sebelum Mel berkata apa2 ada satu suara."A'a lah Mel"sampuk Airish meletakkan tangannya ke atas bahu rakannya ."Memang laa"jwb Mel sesudah menelan makanannya.

"So bila kita nak start nii" Akmal yang menyaksikannya tadi mula bersuara.Semua memandang Akmal."Esk ?menyuarakan pandangannya".

"Tak terlalu awal ke"Armel pula."Airish pula membela Aiman "lagi cepat lagi bagus".Semua memandang Armel mendapat jawapan."Betul jugak tu"hati Armel mengiakan Airish.Armel mengangguk dan mengatakan "ok"semua bersorak gembira.

....

"Pa"panggil Armel."Mmmm"nyahut papanya yg sedang menikmati mkn mlm."Ad apa darling?"baru memandang puterinya.

Mamanya yang sedang makan melihat dua beranak itu.

"Esok papa hantar Mel kt tmn Shah Alam boleh?"tanya Armel ."Ada apa ?"tanya papanya.

"Ada assignment kena buat ngan kwn"kata Armel lagi."Ok"papanya membenarkan.Armel suka lalu meneruskan makanannya.

....

Armel menghempap badannya ke katil."Ehh esok nk pkai baju ap ehh"detik hati Armel.

Armel bngun lalu berjalan ke almari besar apabila Armel membuka almarinya.Bnyk baju di dalamnya bermacam-macam jenis."Aku nk pakai yg mn stu ehh"Armel membelek-belek bajunya".

"Eh jap asal ko mcm excited niii Mel"detik hatinya."Asignment je kot"bicara dlm hatinya."Bukan ke ko tak suka assignment2 nii"detik hatinya lgi."Takkan laa sbb aku satu grup ngan Azri kot"hmmmm".

"Tok,tok"ada org mengetuk pintu."Mel mama nii".Lamunan Armel terhenti seketika."Masuk lh mama"pelawa Armel.

"Mel buat apa syg?"tanya mamanya menuju dimana Armel berdiri."Ni haa maa Mel tak tahu nk pkai baju ap esk"merengek manja dengan mamanya.

"Meh mama tngk"kata mamanya.Mel beranjak ke blkng sikit memberi ruang kepada mamanya mencari pakaian yg sesuai untuknya pakai esk.

Mamanya membelek-belek pakaian mencari pakaian yg sesuai.Mel yg melihat mamanya trnyum melihat mamanya prihatin terhadap dirinya.

"Ha ni pn sesuai"mamanya berkata memandang baju yg dipilih untuk anaknya.Mata Armel yg memandang mamanya beralih pula ke pakaian yg dicari mamanya di dlm almari tadi.

"Cntiknya mama pilih"kata Armel dengan sukanya.Armel tidak kalih memandang baju yg dipegang mamanya.Mamanya melihat Armel  suka dengan baju pilihannya lalu mamanya turut tersenyum bahagia.

Cinta Yang TerlarangWhere stories live. Discover now