Bab 2

212 23 1
                                    

Kini Armel Amanina berdiri tepat di hadapan sebuah college dimana tempat dia akan blajar disitu.

"Mell,ap tunggu lagi jomlh"ayahnya menyapa stlh melihat anaknya kaku berdiri dihadapan college.
Ayahnya mngangkat kaki dahuluan ke college mewah itu ."Ar yes pa" Armel mula bersuara lalu mengikuti jejak langkah ayahnya.

Sebelum itu dia menurunkn anaknya dahulu di dpn college dahulu.Ayahnya hendak menempatkn keretanya di tempat kereta yg disediakn.

"Harap2 laa puterinya Armel Amanina selesa belajar di college yang dihantar"detik hati Puan Aishah yg berehat di atas sebuah sofa setelah selesai mengemas rumah.

Jejak kaki Armel Amanina ke college itu memberi satu tumpuan ramai terutama jejaka jejaka yang belajar di college itu. Ye lh kn Armel Amanina nii seorg perempuam yg mempunyai paras rupa yg sngt cantik selain anak dato'.
....

Azri Syazwan melihat ramai yg berkelompok dkt college trmasuk rakan-rakannya juga brada dsitu.Azri pergi ke arah kwnnya untuk mngetahui kejadian yg berlaku.

"Hye" ujar Azri mngejutkn kwn2 nya dua org itu."Oii" kdua kwnnya trkejut.kau ni an agk2 laa skit jantung aq nnt.kau berdua buat ap ha kt sni.ad ap?ko tak nmpk ke ad awek cun kt dpn tu tngh berjalan ujar Akmal.Yee perempuan knp ngan dye ujar Azri.Ehh ko tak terpesona k ngan dye ujar Aiman.Takde laa biase je dye ujar azri.sorg kwnnye Aiman berkata mata ko ad masalah ke.Aku sedar diri ok aq bkn hensem sngt pn biase2 je kaya pn tak.Ko ni kn rendah diri sngt,ko ad rupe apa bro.

"Jom lh awek tu pn dh pergi dh"ujr Azri.Nk gi mn Zri?ujar Akmal.Masuk class lh buat ap lgy."kte gi cafe lh dlu bro lepak2 sblum msuk class" bicara Akmal."Tul gk tu Zri" Aiman mengiayakn bicara Akmal."Ok jom lh"ujr Azri.

..

"Mell"sseorg mngejutknnya yg leka mrlihat suasana di college barunya.

"Arh papa rupanye"terkejut dye ingatkn mamat mn plk."Papa gi mn tdy cpt nye menghilang".Papa trsnyum lalu berkata"papa gi office lh jumpa org kuat sni".Mmmm

"Mel dah tngk dh college Mel nii" ujar ayahnya."Dah pa.Tmn dia pa.Lengkap smua.Ad pondok beljar blh laa Mel dtg sni blajar.Air pancut pun ada.Tenang pa bila Mel duduk sini"Mel bercerita bersungguh dngn suka rianya."Bagus laa kalau Mel suka"Mel trsnyum kt papanya ."Ayah pun suka klu tngk Mel suka"ujar ayah nya lagi.

"Dh kul brp dh nii pa,cm dh lame je kte duk sni"ujar Armel."Kul brp eh"smbil menilit jamnya"8.15 daa syg."Terkejut Mel mndngr jwnpn papanya."Alamak Mel dh lewat dh nii pa"gese Mel."Dah pergi cpt "ujar ayahnya.Seblum berangkat ke class Mel mnyalam tngn papanya.

"Da da pa"Mel berlari anak naik ke class". Ayah trsnyum melihat gelagat anaknya"hati2 syg"ujar ayahnya lalu mengangkat kaki ke kereta .

Cinta Yang TerlarangWhere stories live. Discover now