Armel Amanina,baring di atas katil termenung memikir hal tadi di sklh.Dimana lelaki itu tidak meminta maaf kepadanya.Armel tdk puas aty tentang kejadian tdy.
Puan aishah mengetuk pintu tok tok tok lalu berkata "Mel mama niii" lamunannya terhenti eh mama bicaranya dlm hati lalu berkata "yee maa,msuk lh".Baringannya ats katil dibetulkn dngn tiarapkn badannya.
Puan Aishah membuka pintu lalu memasuki bilik puteri nya lalu duduk dibirai katil.
"Ah mama ad ap msuk blik Mel nii"tanye Mel smbil mendongak memandang mamanya.Kn tiarap kn?kne lh dongak."Takde ap sje je nk borak2 ngan puteri mama sorng nii"jawab mamanya."Oh ingatkn ad hal penting tdy"kata Armel."Ehh nk ckp ngan puteri mama pn tak leh ke"gurau mamanya.Armel tersennyum.
"Ermm mell,camne kt sklh tadi ?everything okay ?"tanya mamanya."Okay je maa"jawab armel memandang bwh smbil menilit2 tangannya.
"Good lh cm tu"how about friend? Dh ada dh."tanye mamanya lgy."Dh kjap je maa kteorg rapat".Armel mula seronok bercerita tentang rakannya itu.Mamanya juga turut sronok mendengar cerita puterinya.
.....
Dinner time
Armel Amanina bersame keluargenye berkumpul mkn bersama.Waktu nii lh dyeorg berkumpul berborak.Kn kaya kn?ofc lah masing2 busy.Papanye busy kt office seharian kadang2 ada out station smpai tak balik seminggu dua pn ad.
Mama plk ,kn skrg nii mad tak de buat sementara waktu mama lh yg uruskn rumah nii sorg diri.
Smase menjamu selera yg dimasak special oleh Puan Aishah. Papanye memecahkn kesunyian dengan memulakan pembicaraannye.
"Mel".Mel mengunyahkn mknnn smbil membunyikn nada "mmm"."Let finish eating in your mouth first"papanye mnyuruh abiskn mknn dlm mulut trlebih dahulu krne tdk beradap semase mkn.
"Sorry pa"jawab Armel lps menelan kunyahannye."Arh knp papa?"Lalu meneruskn mknnnya."Papa nk tanye nii" tanye papa."Ok tanye lh"bls Armel smbil memandang papanya."Armel mcm mne kt college tdy.Everything was okay darling?"tanye papanye.Lalu Armel menjawab "everything be okay pa".
"Good"balas papanya.Armel memberi sebuah snyuman yg manis kpd papanye.After finish dinner time,Armel meminta diri dahulu untk naik ke ats."Ma,pa Mel naik atas dulu ehh.Erm ad kerje sikit yg perlu disiapkn"kata Armel.
"Stlh selesai buat kerje trus tidur ye syg.Nnt ngantuk esk kt college" kata mamanye.Armel slalunye tidur lewat klu takde pape event esk."Ok mom"kata Armel."Good night darling"Kata papanye.
"Ok good night dad..mom" kata Armel kpd mama dan papanye smbil naik tangga untuk ke ats."Good night too syg"kata mamanye pula.
YOU ARE READING
Cinta Yang Terlarang
RomanceArmel Amanina,seorng gadis yang cantik,manja,bnyk mulut,juga keletah dan org yg berada.Dia mempunyai kawan baik bernama Airish di college itu dann juga Aleya. Azri Syazwan cinta pertamanya.Armel bertemu Azri di sebuah college .Seorg yg baik,prihatin...