Bab 15

63 14 0
                                    

Sepanjang pertemuan tempoh sebulan nii dalam misi menyiapkan assignment Miss.Keadaan nampk lain dari sebelumnya.Armel dengan Azri semakin rapat.

Rapat tu bukan rapat mcm mana.Jangan salah faham ehh.Biasa lh bila kita rapat dengan seseorg,kita selesa lh berkawan dengan seseorang tu.

.....

"Good morning papa"and morning mama"senyum Armel di pagi hari.Cuti sem dah habis berlalu.Harini hari pertama college lepas cuti.

Mamanya senyum melihat anaknya happy di pagi hari."Ceria nya anak mama pagi nii"kata Puan Aishah.

Armel menarik kerusi untuk duduk di meja mkn.

"Haih anak papa nii dah buang tabiat ke tiba2 siap awal nii biasa lmbt kata ayahnya tengah menambah lauk ke pinggannya.

"Haish ap laa abg nii tak baik lah"kata Puan Aishah memandang suaminya lalu mengalih pandangannya ke arah anaknya yg sedang mengambil nasi letak ke pinggannya.

Armel dah agak dah papanya akan plik dengan sikapnya harini.

"Makan lah sayang"kata Puan Aishah.

Armel senyum saja.

...

Azri mengejut ayahnya seperti biase ketika hendak ke college.

"Yah bangun yahh"kejut Azri mengoyang-goyang tangan ayahnya."Azri dah masak dah"kata Azri."Azri dah hidang atas meja" kata Azri lagi.Azri pelik ayahnya tak bngun2 lagi."Azri gi dulu ehh yah"kata Azri.

Azri yang hendak bngun tidak sedap hati.Azri pun duduk kembali di birai kati ayahnya."Ayah tak sihat ke" kata hatinya.Azri menyentuh dahi dengan tekak ayahnya. "Sejuk"kata Azri. Azri beralih tanggannya menyentuh kaki ayahnya pula."Sejuknya"

" Ayah,ayah ok tak nii?"kata Azri lagi memastikan lagi tidak ada perkara buruk akan berlaku pada hari ini.Azri pn memeriksa nadi ayahnya di belah leher."Allahuakhbar"satu lafaz dikeluarkan."Denyutan nadi takde"

Azri turun perlahan ke katil."Ayah" perkataan keluar dari mulut Azri.Matanya perlahan mula berair lalu menitis memegang katil ayahnya."Ayahhh"jerit Azri sekuat hatinya.

....

Armel memandang belakang dan menggerak2 biji matanya sepertinya mencari kelibat seseorng.Dia datang awal ke college harini.Armel saja masuk kelas awal harini.

Aiman yang masuk ke college nampak Armel menoleh badannya ke belakang.

"Ko cari Azri ehh"terkejut Armel lalu memandang kembali kehadapan.

"Arhh ko nmpk dia tak?"kata Armel."Biasa dia ada dengan korng"kata Armel lagi.

Belum sempat Armel menjawab pertanyaan Armel."Woii,kau ngorat Armel ehh"Akmal mengejutkan mereka lalu meletakkan tangannya ke atas bahu Aiman.Perbualan mereka tergendala.

"Bagi tahu Azri,Aim"kata Akmal."Apa laa ko nii Mal"kata Armel."Aku ngan dia kawan jelah"kata Armel lagi.

"Ko ni kn ada2 je."Aiman menepiskan tangan Akmal menggunakan bahunya lalu meletakkan tangannya di bahu sebelah lagi.

kalau yg tak faham tu.Ok cam nii.Ok kira peluk lah menghadap Armel.Tapi dia tak peluk dia letak tangan dia ats bahu lagi satu.Yang tak faham tu tak pelh.

"Ko ada nampak Azri tak ? Kata Akmal."Aku baru nk ckp kt Armel" kata Aiman melepaskan tangannya yg duduk di atas bahu Akmal."Aku pun tak nampak dia"kata Aiman."Aku ingat dia ada ngan kau."Kata Aiman lagi.

"Knp nk ckp kt Armel"kata Akmal."Aku tanya Aiman tadi"kata Armel." Ada nampk tak Azri?"kata Armel lagi."Ohh"kata Akmal."Ingatkn ap"kata Akmal lagi."Hehe"Akmal menyengeh ke arah Armel.

"Hye"ada suara menyapa mereka."Hye Aiman menjawab.Airish memberi senyuman kepada Aiman lalu duduk di tempatnya bersebelahan Armel."Hye Airish"Armel menjawab sambil memandang Airish yang baru duduk tadi.

...

Lecture perempuan melayu tu masuk pagi nii.Yang lecture mula2 masuk tu.Tak tahu Shahira bagi nama ke tak.Rasanya Syahira tak bagi nama lagi.Ok letak Miss Syuhada lh nama dia cun.

Miss Syuhada masuk kelas pagi nii."Ok kita banyak tergendala"Miss Syuhada membuka buku di ats meja lalu membuka maker.Dia meneruskan pelajarannya sperti biase.

....

"Tok,tok"ada seseorng mengetuk pintu.Armel berharap itu Azri yang mengetuk.Tetapi tidak,bukan Azri orngnya.

Airish yang nampak kawannya yg hampa tu menyiku lengan kwnnya."Azri datang laa nanti tu"menyiku lengan Armel.

...

Ketua besar yg bertanda nama Hashim pelik Azri tidak datang ke sekolah selalunya Azri akan datang klu takde masalah.Encik Hasyim terdetik hendak datang ke rumah Azri.

Ketua besar tahu lah sapa yang tidak hadir ke college.Kemasukkan kehadiran dalam online dimasukkan oleh lecture pertama yang masuk ke kelas.

Tegasnya college nii memang tegas.Loceng college pun diletakkan biase takde kt college lain.Hehe lupe nk ckp.Mesti korg pelikkan.

...

"Ko ok akk,Mel?soal Airish apabila melihat armel mengelamun."Aku ok je"Armel berkata apbila kembali kedunia realitinya.

Airish tahu Armel sedang memikirkan Azri.Airish kembali menikmati makanan yg berada dihadapannya.

"Hye Mel"tegur Akmal."Hye"jawab Armel."Ko ni kn tak ganggu org sehari memang tak sah kn"kata Airish.

Aiman mengikuti Akmal yg duduk dimeja yg berhadapan Armel dan juga Airish dngn membawa mknn yg dibeli tadi.

"Haish Akmal nii patut lh suruh aq orderkn"kata aiman sambil mengomel."baik punya kawan"kata Aiman lagi.

Setibanya Aiman di meja makan itu ad suara menyapanya."Hye Aiman "kata Airish."Hye"jawab Aiman lalu pantas memberikan sebuah senyuman yg manis kepadanya.

Cinta Yang TerlarangWhere stories live. Discover now