Pjm celik...pejm celik,.. sudah sebulan berlalu.Sekejap je mase berlalu.Begitu sekejap.Armel dh sbulan duduk di college ini.
"Ok plajar-plajar" lecturer perempuan mat salleh celup tu masuk.Antara mak atau ayhnye, keturunan melayu.Baru2 nii miss tu pindah msuk college nii daannn still single.Maksud nye cntik lagi laa.Ok kita masuk drama balik.semua pelajar pun bngun.
"Selamat tengah hari Miss pretty.Pelajar memberi tanda hormat.Nama lecture tu Bella.Dia lebih suka orng pnggilnye pretty.X thu knp?."Ok duduk smue"kata Miss pretty itu."Terime kasih Miss"bls pelajar2.Lps itu semua pelajar duduk.
"Guys bln dpn cuti sem yg pertama. bagitahu Miss pretty itu.Smua plajar bersorak gembira."sila bagi perhatian"smue plajar senyap lalu memberi tumpuan kpd lecture dihapannye hendak menyampai sesuatu."korang ad assignment perlu disiapkn spnjng cuti"semua pelajar mula bising bercakap sesama sendiri.
"Ok diam dlu semua,nnt u guys nk bincang2 laa smpai esk.Miss dah x kisah daaa "smua pun diam balik lalu memberi tumpuan semula.Ada yg bercakap,tapi x sebising tadi laa.
"U guys ambik mase cuti sebulan nii untk siap kn assignment".Ok,ad bantahan smue?klu xde Miss nk mula mngajar.
"Nii sorng2 ke by group ehh"Armel menanya kpd Airish."Biasa by group"kata Airish tidak pasti "jap aku tanya Miss"Airish menanya Miss untuk lebih terperinci.Armel mengangguk lalu memandang Miss .
Airish mengangkat tngnnye."Yes Airish"disebabkn Airish bnyk bercakap dan bnyk bertanya Miss dah semat di kepala otaknye nama gadis yng mengangkat tngn itu Airish."Assignment nii by group ke miss?"biase assignment by group tu Airish tanya.
Oh yaa miss lupa nk bagitahu u guys assignment nii by group ok ?Miss nk 5 org dalam satu group.
"Ok kte tutup topic pasal assignment nii.Miss nk continue topic past yg blum abis"kata Miss lalu mula mengajar.
....
"Ring ringg"bell ringg berbunyi menandakan waktu tamatnya sklh.
Armel mengemas barangnye.Begitu juga Airish.
Ring tong telefon Airish berbunyi.Airish mengangkat telefon lalu berjalan kedepan sedikit.Armel memandang Airish lalu menyambung mengemas barangnye diats meja.
Airish kembali ke tempatnye."Wehh"Armel berhenti seketika lalu memandang Airish."mak aq dh smpai"kata Airish.Airish menggalas beg dibahunya"aq gerak dulu ehh"kata Airish lgy.
Mel snyum lalu mengguk faham.Mel membiarkn rakannya pergi dahulu.kalau menungguinya nnt takut pula mama rakannya kelamaan.
....
"Aim"azri memandang Aiman.
"Mal"azri memandang Akmal pula.
Azri memanggil kdua-dua kwnnya.
"Miss pretty nk 5 org stu group.
"Ye"Aiman berkata.Mal pula berkata."A'a lah,kata kn tiga org je"."ad je" kwn lelaki lain ad je.Diaorng bertiga kwn rapat."Lagipun nk jgk lh perempuan group kte nii"nakal Akmal.Aiman memandang Akmal "eh ko nii"kata Aiman memandang Akmal lain mcm.
"Aku memng cadang cam tu"kata Azri memandang dua kawannye itu.
Aiman ngan Akmal memandang Azri pula.Aiman memandang Azri.Terkejut Aiman,Azri kn x prnah ada kwn perempuan.Klu ye pn dia x layan mana."Biar btul Azri"bicara Aiman dlm hatinya.
bagi Akmal pula biasa lh tu lelaki sebaik2 mn pn mesti ad perasaan ."Aku ada kwn perempuan sorang."Azri meneruskan percakapannya."Ok lh klu cm tu aq stuju je.Btul jugak bercampur skli sekala baru best"Aiman akhirnye menyetujui juga."Ok"suka Azri berlalu pergi .
...
"Hye"Azri mnyapa Armel yg sdng mengemas begnya.Azri mengejutnye dari blkng.Terkejut Armel trus memandang bkng lalu berkata.
"Hye azri rupe nya"bls Armel dia ingatkn siapa tadi."Yee ada apa"kata Armel lagi."Ehh mamat nii dah knp dtg tempat aku"bicara Mel dlm hati.Dh lama dia x dtg tempat Armel.Pelik Armel apabila Azri dtg ketempatnya.
gaye ckp nye mcm dh rapat mungkin sbulan tu slalu berjumpe.Tak jugak lh kot.Mybe kadang2?hurmmm .
"Awk,tdy Miss bgy kte assignment an?" ."Yaa" Mel mengiakan lps menggalas beg dye di bahu ."miss nk 5 org dlm stu grup"."A,alah,sye x cari lgy group"kata Armel memegang tepi kepalanya.
"Saya dtg nii berhajat"kata Azri."Saya nk msuk kn awk ngan kwn awk dlm grup kiteorng"Azri berharap Armel akan bersetuju stu grup dngnnya
"Sure"kata Armel.Trsnyum Azri lalu mengucapkn"alhamdulillah". Kata syukur itu hanya terucap di dlm hati saja....
YOU ARE READING
Cinta Yang Terlarang
RomanceArmel Amanina,seorng gadis yang cantik,manja,bnyk mulut,juga keletah dan org yg berada.Dia mempunyai kawan baik bernama Airish di college itu dann juga Aleya. Azri Syazwan cinta pertamanya.Armel bertemu Azri di sebuah college .Seorg yg baik,prihatin...