"Tok tok"Puan Aishah mengetuk pintu bilik puterinya.Mendengar tiada suara.
"Eh mesti Mel tidak bngun lagi"kata hati Puan Aishah.
Puan Aishah memulas tombol pintu untuk membuka pintu.
Mamanya melihat Mel lena tidur lgi.Dia terus membuka langsir untuk membenar kan cahaya masuk.Puan Aishah duduk di birai katil anaknya.Tersenyum Puan Aishah melihat satu-satu puterinya.
Mel terbangun dari tidurnya lalu menggosok matanya.Dia melihat susuk tubuh yg duduk di birai katil."Eh mama"Mel mengeluarkan suaranya.
Mamanya tersuka melihat anaknya itu bngun drpd tidur."Ehh bngun laa syg dah pukul berapa dah nii"mamanya berkata apabila melihat anaknya hendak menyambung tidurnya lagi.
Mel mengambil jam tidurnya lalu melihat."Alamak dh kul 8 dah nii"Mel tetkejut melihat jam tidurnya.
Mel trus bangun mengambil tualanya lalu masuk ke bilik air yg berada di biliknya.
...
"Morning pa"kata Armel sesudah dia menuruni tangga.Papanya yg sedang menonton tv menoleh lalu membalas ucapan pagi anaknya tu."Morning darling".Harini papanya dtg lewat ke pejabat kerana tiada bnyk kerja di pejabat yg hendak dilakukan.
Armel terus pergi ke meja mkn untuk sarapan pagi.
Mamanya yg menunggu di meja mkn ditegur."Morning mama"ucap Mel sambil menarik kerusi lalu duduk.Mama nya yg sedari memandangnya membalas ucapan pagi anaknya "morning sayang".
Mel menikmati hidangan yg dihidangkn mamanya.Mamanya snyum,suka melihat anaknya ceria di pagi hari.Mel yg mkn melihat mamanya senyum dia pun tersenyum.
.....
Ayahnya sampai destinasi."Mel"panggil ayahnya yg melihat-lihat kawasan tempat ini di dlm kereta.Mmmm"Mel pun turut sama melihat kawasan."Betul ke tempat niii"kata papanya."Rasanya btul lah"kata Armel.Armel membuka fonenya.
Airish
Rish
Ko dh sampai ke Mel?
Aq dah sampai dah nii✌
Ko plk dah sampai?
Aq dah sampai dah
Yg lain mne
Dh sampai ?
Ad ha kt sini
Nii kitaorg tengah tunggu kau lh nii😡
Korang kat mana?
hehe sorry wee😊
Ko jalan je straight nnt nmpk laa ad satu pondok niiIt'sokay
Cpt sikit
Ok
Otw
...
Akmal saja menyakat Airish"ko chat ngan siapa tu Airish"kata Akmal."Mel ehh"kata Akmal lagi."Ha'ah"Airish yg sedari whatsup ngan Armel tadi mengeluarkan suaranya.
"Zri"Akmal memandang Azri pula.Azri memandang Airish tadi mengalih pndangannya ke Akmal pulak.
"Ko nii menyakat org pulak pagi-pagi buta nii"kata Aiman pulak.
Azri diam kn saja malas nk cari gaduh pagi-pagi.Azri memang tidak suka cari gaduh pun orgnya.Lagi pun orng nya memang baik.
.
...
"Ok lh pa betul lah"Armel menutup fonenya lalu memandang papanya.
Are u sure?kata papanya lagi ."I'm sure"kata Armel lalu senyum kepada papanya.
Armel menghulurkan tngnnya hendak bersalam dengan ayahnya sebelum beredar.Ayah nya menyambut salam anaknya.
"Takecare darling"kata papanya.Papanya membuka tingkap tempat duduk sebelahnya supaya menampakkan lagi wajah anaknya yg berada diluar kereta.
Armel mengangguk lalu berkata "bye pa".Papanya mengangkat tangan ke anaknya lalu berlalu pergi dari situ.Armel pun berlalu pergi juga.
Tuan Arman melihat dari cermin kereta anaknya yg melihat keretanya pergi, juga berlalu pergi.
.....
Armel nmpk mereka berborak-borak dibangku yg ad meja.Di tepi laluan taman dan berdekatan dengan tasik.Armel meneruskan perjalannya ke arah mereka.
"Ehh tuu Armel "kata Airish.Apabila nmpk Armel berjalan menuju ke sini.Azri yg sedari menunggu Armel memandang ke arah Armel.
Setiba Armel ke tempat mereka."Sorry ehh korg aku lmbt"kata Mel memandang mereka semua.
"Biase jelah Armel"kata Akmal.Armel memandang Akmal.Airish yg memandang Akmal terus mengalih pandanganmya ke arah Armel.
" Tak pe"Armel yg sedari pandang Akmal mengalih pula ke arah Airish."Duduk lah Mel"pelawa Airish.Armel pun duduk di bangku bersebelahan Airish.
"Ok jom lh start"Azri mula bersuara smbil memgang kertas-kertas kerja yg perlu dibuat di ats meja kayu petak.
Aiman yg sedari berdiri tadi memegang bahu akmal sedari tadi hendak melabuh punggungnya disebelah tepi Akmal."Ehh ko pn duduk lah Aim"kata Akmal.Aiman malas nk bercakap terus duduk.Padahal dia tahu aku nk duduk dah kata hati Aiman.
Diaorang tidak duduk bersebelahan yee.Diaorang duduk bertentangan.Meja berada ditengah diantara Armel dan Airish dengan Azri,Akmal,dan Aiman.
Dlm misi membuat assignment ini.Diaorang nampak bekerja sama dan memerlukan antara satu sma lain.Saling-saling bekerjasama berkogsi idea dan tenaga.Ad yg pandai bahagian nii ada yg pndai bahagian tu.
Diaorng tak de laa srius sngt buat kerja.Kadang-kadang mereka main-main sambil buat kerja.
Adakalanya borak mereka mecetu gelak ketawa di taman yg sunyi dan tenang itu.
Releks lah..kn ad sebulan lagi.Arini baru sehari kalau tak siap harini, boleh siap esok ataupn lusa.
...
"Ehh dh nk masuk zohor dah nii"Armel mula berkata.
"Kertas kerja tak siap lagi"kata Akmal sambil memandang Armel.
Akmal tahu ada sebulan lagy dia malas nak balik bukan apa pun.Dia kalu berseronok dia tak boleh nak henti perkara macam ni.Bukan lah sampai esk buat benda nii.Tapi biar lah smpai ptg.Mcm pantas perkara nii berlaku.Tiba-tiba dah kena grak pulang.
"Bukan sehari kita blh siap Mal"kata Azri back up Armel.Bukan backup tapi mmng betul.
"Lagipun Miss bagi kita sebulan kan"kata Airish."Bnyk lagi masa kita boleh buat"kata Airish lagi.
"Betul jugak tu Mal"Aiman mengiakan keadaan.
YOU ARE READING
Cinta Yang Terlarang
RomanceArmel Amanina,seorng gadis yang cantik,manja,bnyk mulut,juga keletah dan org yg berada.Dia mempunyai kawan baik bernama Airish di college itu dann juga Aleya. Azri Syazwan cinta pertamanya.Armel bertemu Azri di sebuah college .Seorg yg baik,prihatin...