Michelle Anggerik termenung pula.Dia teringatkan renungan tadi, ah kacau ! Peristiwa sebulan lalu singgah lagi, yang mana Alongnya mengusik menyuruh ayahnya untuk menjodohkan dia dan Noah Ashraff.
Waktu itu, Noah Ashraff baru pindah sekolah ke SMK Belalang 1. Lagi galak lah Alongnya menyakat. Along kata kalau dia kahwin dengan Noah Ashraff, dady ngan mumy terus berbesan dengan Auncle Ariff dan Auntie Yolanda. Ye la, alang-alang parents dah kawan lama, baik kuatkan lagi hubungan keluarga kan ? Pandai-pandai ! Gatal tau Along ni !
Kata Along mereka sepadan ! Gila ! Michelle Anggerik menggeleng laju ! Along kata kalau mereka kahwin, hubungan parents mereka akan lebih erat ! Parents mereka kan berkawan rapat dari zaman sekolah rendah lagi ! What the long long time dude ?!
Michelle Anggerik menggeleng lagi. Eh, tolonglah ! Hentikan ! Marahnya sendiri !
Tiba-tiba datang pula Vivian mendekati dirinya." Kau kenapa eL ? Something bothering you ?" Tanya amoi yang cantik itu. Antara mereka yang lain, Vivian lebih kenal Michelle Anggerik kerana mereka berdua duduk berjiran !
" Nothing .." Balas Vivian perlahan.
"Kau jangan ambik port sangatlah 'Bad Boys' tu.. " kata Vivian seolah-olah memahami gelodak jiwanya.
Eh betulkah Noah Ashraff suka aku ? Ke Alvin main-main ? Fikirnya lagi.
Bukan apa, tak pernah tau si Noah Ashraff tu mengurat perempuan ! Dia jenis cool dan comel ! Tapi aku tahu dia bukan gay !
Ish, buat apa aku pikir pasal dia eh ? Sengal lah kau ni eL ! Michelle Anggerik mengutuk dirinya sendiri !
***********************************************************************************************
Agam Sutera Biru..
Disinilah rumah Michelle Anggerik. Di sini dia tinggal bersama kedua ibubapanya iaitu Tuan Shahir, dan Madam Orkid.. Dia juga punyai abang yang di panggilnya Along iaitu Faiz Iskandar.. Dua beradik je pun..
"Adik, bulan depan dady, Along ,dan mumy nak pegi Korea untuk beberapa minggu. Dady nak uruskan rumah kat sana. Bila adik dah habis SPM nanti kita boleh pindah kat sana !" Kata Tuan Shahir, sambil melirik puteri kesayangannya itu, khayal melayan tv ! Ketawa-ketawa gelihati sendiri !
YOU ARE READING
Dia Suami Saya !
Romance"Dia Suami Saya !" mengisahkan sepasang pelajar yang masih di bangku sekolah, yang telah dijodohkan oleh keluarga mereka ! Umur baru 16 tahun, tapi mereka dah dikahwinkan ? OMG ! Are u crazy ? No no no ! Tambahan pula mereka bukan kategori rapat & m...