Selesai sahaja majlis pernikahan itu, Michelle Anggerik dan Noah Ashraff di bawa ke Dewan Merak Kayangan untuk majlis persandingan.
Mereka berdua hanya diam ketika berada di dalam kereta yang di hias comel dan ringkas itu.. Michelle Anggerik melemparkan pandangan ke luar jendela .. Entah kenapa hatinya rasa sayu ketika ini..
'The Girls', Michelle Anggerik teringatkan mereka ! Dia masih teringat janji mereka berlima, kalau antara mereka yang kahwin suatu hari nanti, ahli geng akan jadi bridesmaid ..
Tak peduli lah nak runtuh sekalipun pelamin tu nanti, janji persahabatan tak akan di lupakan !Mereka berlima berjanji susah senang bersama ..mengharung perjalanan hidup yang panjang ini dengan mencipta segala memori indah bersama ..
Sekarang ? Akukah si Kapten 'The Girls' yang mengkhianati janji ? Kahwin senyap-senyap dengan anggota 'Bad Boys' yang mereka cop sebagai kasanova sekolah ? Perkahwinan yang tidak di ketahui oleh setiap ahli kumpulan mereka !
Memikir itu semua, tanpa disedari airmatanya bergenang ! Terasa dirinya di awang-awangan, melayang jauh .. Airmata yang bertakung mengundang sendu tanpa disedari ..
"eL, kenapa awak menangis ?" Noah Ashraff menjenguk wajah Michelle Anggerik yang dirasakannya senyap dari tadi.
Michelle Anggerik hanya menggeleng perlahan, mengesat airmatanya.
Noah Ashraff masih memandang wajah yang sendu itu. Masih comel, walaupun dia tahu isterinya itu tidak gembira.
"Awak menyesal kahwin dengan saya ?" Kata Noah Ashraff ?
"No .." Jawab Michelle Anggerik, seraya menggeleng.
" So, kenapa awak menangis eL ? Do u mind to sharing with me ?" Pujuk Noah Ashraff .
Michelle Anggerik hanya diam. Pandangannya di lempar ke luar jendela lagi. Tidak menghiraukan pemandu mereka yang asyik melihat telatah mereka dari cermin hadapan. Ini driver Tuan Ariff !
"eL, listen here .. Saya tahu kita kahwin sebab our parents suruh .. Tipu sangat tau kalau saya cakap jiwa ini tak memberontak .. Kita masih muda eL, tapi kita dah jadi husband and wife .." Kata Noah Ashraff, masih memandang wajah Michelle Anggerik yang membisu ..
YOU ARE READING
Dia Suami Saya !
Romance"Dia Suami Saya !" mengisahkan sepasang pelajar yang masih di bangku sekolah, yang telah dijodohkan oleh keluarga mereka ! Umur baru 16 tahun, tapi mereka dah dikahwinkan ? OMG ! Are u crazy ? No no no ! Tambahan pula mereka bukan kategori rapat & m...