Part 12

221 3 2
                                    


Agam Sutera Biru ..

Sampai saja di rumah, Michelle Anggerik terus baring di atas sofa dengan beg yang entah kemana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sampai saja di rumah, Michelle Anggerik terus baring di atas sofa dengan beg yang entah kemana. Dengan stokin yang masih di kaki .. dia betul-betul lupa tentang kewujudan Noah Ashraff yang berdiri di depan pintu, menggelengkan kepala melihat perangai itu ..

"Adik, kenapa baring kat sini .. Pergi mandi, tukar baju .. Ya rabbi .. ! Adik, adikkk.." Bebel Madam Orkid yang tiba-tiba muncul dari dapur..

Michelle Anggerik bangun dengan rambut yang kusut masai ! Pusing sana sini mencari beg sekolahnya !

"Hah, tu apa lagi terhegeh-hegeh tu ? Jangan buat perangai dikk, cepat !" Mata Madam Anggerik sudah besar, pening melihat perangai anak manjanya itu ! Namun dia tidak merasa kesal kerana mengahwinkan puterinya itu yang dikiranya masih kebudak-kebudakan ! Anak manja !

"Beg adik lahh .. beg mana ? Begggg .." Rengek Michelle Anggerik, mencari-cari !

"eL, beg kat sini .." Kata Noah Ashraff, menghulurkan beg pink itu kepada Michelle Anggerik ! Mana tidaknya, keluar kereta perempuan ni terus turun berlenggang ! Lupa kot yang dia tu dari sekolah ? Ish .. Geleng Noah Ashraff sendirian.

Namun, setiap perangai gadis itu mencuri hatinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Namun, setiap perangai gadis itu mencuri hatinya. The true colour of Michelle Anggerik.. Manja yang tak dibuat-buat !

Michelle Anggerik berlari mencapai beg itu, lantas berlari naik ke atas !

"Tengok tu Ash, entah bila nak berubah ? Mumy ingat dah kawen ni perangai berubah ? Rupanya lagi teruk ? Entah macamana lah dia kat sekolah agaknya ? Kena buli kot sebab anak manja ni memang lembut sikit hatinya .." Kata Madam Orkid, tergelak !

What mumy ?? Kena buli ? Mumy silap orang kot ? Tadi je sorang dah sakit pinggang di terajang dek puteri mumy yang mumy cakap 'lembut hati' ni ? Kalau kat sekolah dia jadi 'Monster' tau mumy ? 'Monster' cantik ! Dia lain kalau kat sekolah ! Noah Ashraff menjawab di dalam hati. Bibirnya tersenyum nakal !

"Mumy jangan risau lah, dia ok .. Ash janji akan jaga dia mumy .." Janji Noah Ashraff ..

Madam Orkid hanya tersenyum, dia mengangguk.

Dia Suami Saya !Where stories live. Discover now