1

417 29 0
                                    

Aku lari tuju kereta aku cepat dgn kunci tu aku genggam kuat. Aku struggle cuba buka pintu kereta tu bila ada yg tengah kejar aku, utk bunuh aku.

Bukak je pintu tu, aku masuk cepat dan lock smua pintu. Aku startkan enjin dan baru je sentuh gear, cermin kereta aku dipecahkan oleh seseorang.

"Aarrrghhhhh!, " aku mnjerit bila tngn aku rasa sakit. Pedih. Aku pndng ke tingkap yg pecah tu dan nmpak org yg aku kenal, org yg aku syg, org yg aku paling percaya sekarang ni sedaya upaya utk bunuh aku.

Dia cuba genggam tngn aku tapi aku gigit kuat. Serpihan kaca aku trgigit sikit. Sakit tu aku abaikan, aku kena selamatkan nyawa aku sekarang ni. Aku dpat rasa yg gigi aku keluarkan cecair merah.

Aku hentak kepala dia ke arah tingkap yg kaca tu tinggal separuh dan pipi dia calar balar. Dia mnjerit sakit dan trduduk.

Aku trus pecut sebaik saja dia tidak menghalang aku lagi. Aku pusingkan stereng aku kuat smpai tayar aku berbunyi dan keluar asap.

Nmpak 4 org upahan dia tadi tngah kepung aku kt depan smbil pegang parang. Aku takkan mati hari ni, mian.

Aku ketap bibir dan pejam mata, aku tekan pedal minyak terus meluru laju tuju pintu keluar tempat parking bassment tu.

4 org upahan tu tadi lari ke tepi utk elak kereta aku.

"KEJAR DIA! JNGN SMPAI TERLEPAS!, "

Stereng tu aku genggam kuat dan lajukan kereta tu bila sedar diorang tngah kejar aku dari belakang, pakai kereta.

"Omma, " nangis aku bila takut. Mana aku nak lari dngn hutan keliling aku? Shit, silap aku jugak beli rumah kt tempat yg trpencil alasan gampang taknak org ganggu. Rupanya dia taknak org ganggu dan tahu yg dia nak bnuh aku.

"Hoi perempuan! Kau berhnti sekarang!, "

Aku toleh tepi nmpak diorang berada btul btul kt tepi aku. Aku makin takut dan tekan pedal minyak dan pandu kereta tu laju, genggam stereng tu sekuat hati.

Smpai je kt kawasan yg agak brcahaya, aku lega sikit bila tahu tu U-turn. Selalu nya bnyak kereta lalu situ. Aku lajukan kereta tuju ke U-turn tu utk pusing ke balai polis yg terletak kt tepi simpang.

Tapi aku gagal kawal kereta tu bila sebuah lori 5 kali ganda lagi besar dari BMW aku langgar kereta aku.

Kereta Jieun terpelanting jauh dan tergolek jatuh ke gaung kt tepi.

Smua yg ada kt situ brhnti utk tngok kereta dia dan ada yg telefon ambulan.

"Oo? Dia accident kt depan? Sial lah weyh nasib menyebelahi kta kali ni. DIA DAH MATI WUUUUU!, "

•••

Hari Pertama

Aku buka mata aku perlahan dan pndng keliling. Smua putih je.

Kt mana ni? Ni baju sapa aku pakai? Aku-Aku sapa?

Aku sapa? Tinggal mana? Jap, mana omma? Mana appa? Sumpah aku tak tahu nama aku sendiri.

Aku bngun dan terus tuju pintu bilik tu. Keluar je, aku nmpak bnyak yeoja pakai seragam putih buat hal masing masing.

Yg ni aku kenal, ni smua nurse. Yg pakai baju putih ala ala kot tu, tu doktor.

"C-Cik? Cik, saya kenapa kt sini cik?, " aku cuba tegur nurse tu tapi dia tak endahkan aku. Aku kerut dahi pelik.

Aku jalan tuju doktor yg tengah ckap dngn dua nurse tu.

"Doktor? Doktor, saya kenapa dok? Kenapa saya kt sini? Saya sakit apa?, "

Msih, dia abaikan aku mcm nurse tadi. Aku mula panas bila smua abaikan aku. Aku teliti baju aku, lawa jugak. Aku pakai sweater wrna turqoise dngn skirt comel wrna pink paras lutut.

Penampilan aku pelik sngat ke smpai smua taknak ckap dgn aku? Waeyo? 😢

"Awk, awk! Jawab saya, awk boleh dngar saya kan?, " aku lari arah sorang namja yg jalan kt tepi aku. Dia abaikan aku mcm yg lain.

Aku mula tak sedap hati. Aku pndng kaki aku, masih ada dua. Aku cuba melangkah, tak jugak hilang mcm hantu. Aku msih hidup!

Aku tak halimunan mcm hantu kt tv.

Shit, aku ingat smua benda kcuali tntang aku. Kenapa aku kt sini? Nama aku sapa? Omma? Appa?

Tong smpah kt tepi tu aku cuba sepak dan..... Hospital Korea takda bajet ke smpai letak tong smpah hologram kt situ?

Rasa nak nangis bila smua abai aku. Tong smpah buat hal, taknak kawan aku. Aku jalan smbil kesat air mata dan lari bila nmpak cermin kt tepi dinding tu.

Saja nak tngok muka ni comot ke tak smpai smua taknak layan aku.

Aku diri depan cermin tu smbil tngn dah mula atur rambut dan...... I see nothing.

Bayang. Aku. Mana? Aku sntuh cermin tu dan tngn aku boleh tembus.

Aku tarik tngn aku cepat dan usap perlahan smbil pndng crmin tu. Aku buat lambaian kt depan sikit dan still bayang aku tak muncul muncul.

Tngn aku turunkan dan mula sebak bila takut. Aku. Dah. Mati? Aku dah mati? Aku dah mati? Tak mungkin.

Tak mungkin aku mati, ni buktinya aku ada kaki. Kaki aku bukan hologram. Aku boleh sentuh diri aku sndiri, sbb-hantu boleh sentuh hantu.

Andwae, aku masih hidup! Tak mungkin aku dah mati. Aku masih ada kaki, aku dpat bernafas, badan aku masih-

Aku selak sleeve sweater tu dan sentuh tngn aku cepat. Sejuk. Dingin. Pucat.

Andwae, tak mungkin! Omma neon odiesseo?! Kenapa aku tak dpat ingat walau satupun tntang aku?

Cibai! Smua ni fuck off! Aku siapa?!

Dgn smua abaikan aku dan bayang aku takda, aku jalan ke satu lorong yg agak sunyi. Mungkin bilik mayat. Bagus jugak, boleh aku check mayat aku kt mana utk buktikan yg aku msih hidup.

Serious aku dpat rasa yg aku msih hidup.

Tapi masa aku tengah jalan tu, benda lain pulak jadi kt aku. Smua yg jalan kt situ boleh tembus badan aku mcm asap.

Tak guna aku nangis, bukan org boleh dngar pun.

Aku jalan lagi ke tengah bila ada sorang namja brpakaian mcm doktor tengah jalan smbil ckap dekat fon. Kt baju putih labuh yg dia pakai tu ada tertera nama dia.

Bae Jin Young.

Sah dia ni doktor. Aku pndng dia kosong dan...... Wait! Tunggu! Chakkaman!!!

Dia elak aku! Dia jalan elak aku!!! Tak mcm yg lain jalan tembus aku mcm tu je. Doktor ni dia elak aku! Sedangkan aku diri betul betul kt tengah dia tapi dia elak aku.

Di-Dia boleh nmpak aku kan? Shit aku kena kejar dia.

[COMPLETE] DON'T GO + BAE JIN YOUNG & IUWhere stories live. Discover now