Aku dduk kt satu bangku di lobi tu smbil pndng tv yg org pasang kt situ. Tngok tv lagi bagus.
Sesekali tu aku kesat air mata aku bila sedih yg aku takkan hidup balik dan takkan jumpa badan aku. Smpai mati aku tak dpat nak tngok pantulan aku kt cermin.
Pelawat kt hospital tu sikit, cuma 5 org je tidak termasuk aku. Aku kan kishing.
Situasi Jin Young
Jin Young lari ke setiap bilik di setiap tingkap utk cari Jieun. Dia terjah bilik yg ada dan jenguk ke belakang loker sekali.
"Dia takkan pegi jauh, " omel Jin Young sndiri.
Dia tuju lift dan tekan nombor 2, tempat lobi.
•••
"Lawanya nurse ni, kalau aku sentuh pun sedap jugak, "
Aku jeling je ahjussi maybe umr 70+ tu pndng nurse yg tengah ckap dgn dia.
Ingat aku tak dngar apa kau ckap?
Menyampah bila tngok perangai namja yg gatal tak kira umur ni. Nsib baik roh aku keluar awal, aku dpat rasa yg aku msih muda. Kalau tak, mmg berselerak anak anak aku nangis utk aku.
Aku dah kawin ke? Abaikan.
Jin Young jalan tuju lobi yg cuma ada beberapa pelawat je yg ada. Dia jenguk, nmpak Jieun tengah duduk silang kaki kt bangku smbil pndng tv.
"Jieun-ah, " getus hati Jin Young dan terus lari tuju Jieun.
Hmpir mati trcekik aku bila dngar ada yg sbut nma aku dan aku toleh je nmpak Jin Young dah ada kt tepi aku.
Lajunya.
Aku pndng dia yg diri pndng aku.
Mianheyo
Aku dngar tu Jin Young.
"Apa? Nak marah aku lagi? Go ahead aku tak kesah. Kau makilah aku mcm mana sekalipun last last bukan aku yg malu ckap sorang sorang, " aku jeling dia dan pndng tv balik.
"Mian, " ringkas dia tnpa pndng aku dan dduk sebelah aku.
"Amboi? Ada aku suruh duduk?, "
"Kerusi ni bukan kau punya, "
Aku jeling dia. Rasa nak hempuk je dia ni biar join aku sekali takda pantulan kt cermin.
"Balik ah kau. Jngn ganggu sbb aku tak gnggu kau LAGI, " aku pndng dia tajam.
"Nae, aku nak balik lah ni. Cuma tunggu kau je, " dia pndng aku.
"Buat apa? Tu batang tu kecut eh nak balik sorang?, " perli aku.
"Saya kan jnji nak bawa awk balik sekali, "
"Saya jnji takkan gnggu awk lagi, "
"Betul ni taknak ikut saya balik?, "
"Pekak ke?, "
Dia bngun dan pndng aku.
"Saja nak ingatkan awk psal benda yg awk nmpak tadi. Hospital ni besar bukan kecik so benda mcm tu berlambak kt sini. Annyeong, " dia bow dan pusing utk jalan.
"JIN YOUNG TUNGGU!, "
Aku trkedek kedek ikut dia dari belakang smbil smbil tu aku tumbuk belakang dia.
Jin Young snyum.
•••
Jin Young msuk ke dlm satu simpang tuju rumah dia. Dia jeling Jieun yg dari tadi diam pndng luar tingkap.
"Oi, " pnggil dia.
"Hm, "
"Hantu makan tak?, "
"Entah, " ringkasku.
"Kenapa pulak ntah?, "
"Saya baru jadi hantu ni tau tak?, " aku jeling dia
"Takpayahlah nak marah, ni saya ikhlas nak tolong awk, " perli dia.
Sabar 😌
Skip-
Smpai je kt rumah dia, aku trus terapung tuju bilik dia dan hempaskan diri ke tilam.
Jap, TADI AKU TERBANG!!!!!!!!!!!!!
Aku bangun dan pndng keliling, mmg aku terapung tadi. Aku cuba focus smbil pndng pintu bilik Jin Young tu, badan aku mulai terangkat sikit dan terus tuju pintu tu perlahan
"AKU TERBANG? AKU TERBANG HOORAYYYYY AKU TERBANG AKU TERBANG AKU TERBANG AKU TERBANG, " aku terapung kt bilik tu laju bila gmbira.
Dapat terbang ni sapa je tak happy kan? 😂
Jin Young letak bungkusan plastik yg sempat dia beli kt kedai tadi atas meja dan pndng keliling. Tngok Jieun tak ada
"YAYYY AKU TERBANG, "
Jin Young pejam mata dan urut dahi perlahan. Dia tarik nafas dan.....
"LEE JIEUNNNN!!!, "
Aku trduduk dari terbang bila trkjut ada yg memekak nma aku. Tahu dah tu sapa. Aku tembus lntai tu selamba tuju tingkat bawah.
"Oo? Kenapa?, "
"Kenapa masuk bilik saya? Nak kena lempang?, " dia campakkan kunci BMW dia ke atas meja.
"Saja je nak baring kt tilam awk, penat tau? Tulang belakang saya smua sakit, " kerut aku diri depan dia.
"Bnyk cntik, " Jin Young raup muka aku kasar dan tuju tangga utk naik.
Aku mncebik dan terbang ikut dia.
"Dah pndai terbang nmpak, " jeling dia.
"Senang je nak terbang. Ikut kata hati, " snyum aku dan diri atas bahu dia.
"Jngnlah, sakit, " Jin Young tepis kaki aku.
Aku gelak dan usik dia lagi.
"Jieun, aku nmpak spender kau, " selamba Jin Young dan msuk bilik dia tinggal aku yg terapung kt siling.
"YAAAAA!, " aku fitkan skirt aku. Lupa pulak yg aku pkai skirt 😌
Aku tebang tembus ke bilik dia dan nmpak dia tngah shirtless.
"Jin Young-ah!, " aku pusingkan muka aku ke tepi.
"Padan muka, sapa suruh main terjah msuk bilik org?, " selamba dia dan ambik tuala mandi dia kt tepi aku.
Aku jeling sikit, nmpak abs dia yg auch 😍
"Nak ke?, " dia pndng aku yg pndng abs dia.
"Oo? Err, ani, " aku jalan tembus dinding tu terbang ke dapur.
Kenapa aku rasa lain pulak? 😂 Rasa mcm ehem ehem bila tngok dia mcm tu tadi, I mean shirtless 😛😂
Kerusi meja makan tu aku tarik dan duduk mendagu kt situ. Lawa rumah dia, banglo dua tingkat. Kemas. Rapi.
Dapur dia langsung takda smpah bekas plastik makanan. Teratur. Aku trbang ke ruang tamu dan pndng keliling.
Semenjak dah tahu mcm mana cara terbang ni rasa malas pulak nak jalan 😂
Frame kt tepi tv tu aku ambik. Kt dlm gmbr tu nmpak Jin Young masih kecik gmbr dgn parents dia.
Alaaa parents dia la kan sbb dia peluk diorang kt gmbr tu, then muka ahjussi tu pulak mata dia mcm mata Jin Young. Gmbr tu Jin Young tngah peluk parents dia yg pakai topi nelayan smbil angkat ketam.
Aku sntuh muka Jin Young kt gmbr tu...
Sentuh je, aku dpat dengar bunyi gelak ketawa dan bunyi pantai. Aku dpat nmpak sorang budak namja tngah lari smbil bawa baldi kecik.
Kenapa. Aku. Dapat. Tengok. Masa. Silam. Dia?
Visi yg pelik sbb aku pun tak tahu yg hantu ni sebenarnya boleh tahu smua. Kecuali aku yg tak tahu siapa diri aku, cuma tahu nama je.
Lee Jieun.
YOU ARE READING
[COMPLETE] DON'T GO + BAE JIN YOUNG & IU
FanfictionAku bukan hantu! Aku cuma jenis manusia yang takda sapa boleh nmpak kecuali dia dan takda sapa boleh sentuh kecuali aku yang nak. Betapa peritnya hidup mcm ni