10

188 16 0
                                    

Hari Keenam

"Aku tak kira, aku nak kau bagi surat ni cepat ke alamat ni. SEKARANG!, " pekik Jin Young dngn sorang nurse namja kt bilik tu.

"Chill lah banggang, aku tahu tapi apa yg pnting sngat dngn pesakit tu?, " kerut namja tu.

"Kau tak tahu Jimin, pesakit tu dlm bahaya skrng ni. Diorang letak dia ke satu tempat tnpa apa apa rawatan dan akan matikan dlm masa smnggu ni, that's mean esok! Diorang nak ambil alih harta pesakit ni sbb pesakit ni pemilik Hotel Wannable yg high rank tu, " terang Jin Young

"J-Jinjjaro?, " Jimin pekup mulut bils trkjut.

"Nae jinjja. SEKARANG BAGI CEPAT!, " Jin Young sepak bontot Jimin dan Jimin jeling dia

"Nsib baik kau chingu aku kalau tak dah lama aku humbankan kau ke gaung, " Jimin keluar dari bilik tu smbil pegang surat yg Jin Young bagi.

Jin Young dduk kt kerusi smbil hembus nafas kasar bila gementar.

Aku takkan biarkan kau tinggal aku Jieun. Aku akan selamatkan kau getus hati Jin Young smbil pndng Jieun yg dduk kt tepi tingkap pndng bawah.

Aku rasa nak nangis bila dngar Jin Young ckap mcm tu. Aku nak hidup, aku tak sedia utk mati betul betul. Aku taknak sndiri kt dunia ni, aku nak Jin Young sntiasa temankan aku.

•••

Situasi Jimin - Bukit Cheonan

Jimin brhntikan ambulan dan keluar tuju gate rumah Jieun

Dia melilau pndng keliling bila nmpak ada beberapa buah kereta kt depan.

"Mmg ptut diorang nak bnuh pesakit tu, kaya gila, " Jimin geleng kepala dan mula tekan loceng gate tu.

Nmpak 6 org bodyguard tngah jalan tuju dia. Jimin telan liur bila tkut dgn badan bodyguard tu sado smua.

"Nak apa?, " tnya sorang bodyguard tu.

"N-Nak jumpa Encik Woo Jin, dia ada tak?, "

"Kau sapa?, " tnya sorang lagi smbil teliti badan Jimin.

"Saya dari Hospital Energetic dtg dngn surat ni. Pihak hospital arahkan saya utk hntar, " Jimin tnjuk surat tu.

"Masuk, " bodyguard tu buka pintu gate yg kecik kt tepi tu utk Jimin masuk.

Baru je setapak bodyguard tadi tahan badan Jimin.

"M-Mwo?, "

"Kami nak periksa badan kau dlu, " bodyguard tu trus raba badan Jimin selamba.

"Ni apa tegang smcam ni?, " dia tnjuk batang Jimin.

"Bapak kau. Tu batang utk aku kencing, utk aku pancut. Korang takda ke?, "

"Dah tu kenapa tegang?, "

"Dah korang raba aku, teransang tau tak?, "

Bodyguard tu diri tegak dan lap peluh kt dahi dia bila malu.

"Gosh, " jeling bodyguard satu lagi.

"Dah bagi dia masuk, "

•••

"Kami taknak, maaf, " Woo Jin baling surat tu ke atas meja.

"Jebal encik, bagi kami peluang sekali utk tngok dia. Cuma sekali je tuan, lepasni kami jnji smpai mati takkan ganggu lagi, " rayu Jimin. Ni kalau tetap tuan ni ckap no mmg terpisah trus kepala dia dari  badan Jin Young kerjakan.

"Aku ckap tak nak, tak nak lah, " tegas Woo Jin.

"Tuan, tolong tuan. Tnjukkan saya sekali je tuan, sbb saya kena laporkan tntng dia ke pihak hospital. Kalau keadaan dia okay, kmi akan biarkan dia, "

"Woo Jin, bagilah si sawan ni jenguk dia sekali. Nnti dia ttap kcau kita lagi lepas ni, lagi susah tau?, " bisik Daniel buat Woo Jin jeling Jimin tajam.

"Huhhhh, ara. Kaja, " menyampah Woo Jin bila kena dngar arahan Daniel.

Jimin bangun dan bow.

"Khamsahayeo, "

Jimin ikut Woo Jin yg jalan laju ke arah belakang dgn Daniel sebelah dia.

Diorang tuju ke bilik bawah tanah dan Jimin trkjut nak bila tngok Jieun baring kt katil dlm gelap.

Woo Jin on kan lampu.

"Tu dia, dia okay je kan? So stop ganggu kami, " pinta Woo Jin.

"K-Knpa tuan letak dia kt bilik ni?, " Jimin pndng keliling yg sjuk.

"Kau kenapa nak sibuk? Ni smua utk kebaikan dia tau? Skrng ni, kau dah tngok dia dan dia okay apa kata kau blah dan jngn balik lagi, "

Jimin pndng Woo Jin dan Daniel silih ganti naik ke tangga perlahan utk keluar.

Woo Jin mengeluh dan padamkan lampu tu balik.

Jimin lari ke ambulan dia dan capai fon dia utk call Jin Young.

•••

Jin Young letak fon dia geram dan tuju Jieun.

"Badan awk masih kt dlm rumah tu, tapi diorang letak kt bawah tanah, " kata Jin Young.

Aku pndng dia trkjut

"Kita kena ambik badan saya cepat Jin Young jebal, " aku genggam lengan dia smbik menangis.

"Ara ara, " Jin Young cuba tenangkan aku.

Dia tuju balik ke meja dia dan capai fon pejabat.

"Yeobosayo? Polis?, "

•••

7:45 malam

Mlm tu Jin Young pandu perlahan ke Bukit Cheonan tuju rumah Jieun.

Aku tak snang dduk kt sebelah dia bila ingat yg esok hari terakhir yg tinggal. Kalau Jin Young gagal mlm ni, mati dia.

Jin Young brhntikan kereta dia di depan gate rumah Jieun.

"Kaja, " dia pegang tngn Jieun dan tarik Jieun selamba memandangkan Jieun boleh main tembus je smua tu.

Dia tekan loceng tu brkali kali buat 4 org bodyguard jalan tuju dia.

"Kenapa ni?, " tnya sorang bodyguard tu.

"Saya Jin Young, saya nak jumpa dngn Woo Jin, "

"Kamu siapa?, "

"Saya kawan dia, "

Bodyguard tu ambil walkie talkie kt poket dia dan muka ckap.

"Tuan, ada org nak jumpa tuan. Dia ckap dia kawan tuan, "

"Sapa?, " sahut Woo Jin

"Nma dia Jin Young, "

"Oo? Jin Young? Suruh dia masuk, "

"Nae, "

Bodyguard tu bukak gate tu bagi Jin Young masuk. Jin Young masuk selamba dan tuju ke dlm cepat.

•••

"So Jin Young, mcm mana kmu tahu rumah saya?, "

"Rumah awk? Ni kan rumah Jieun? Saya tahu sbb saya selalu ke sini dlu, "

Woo Jin pndng tepi bila terasa.

Kt luar, para polis tengah kepung tempat tu dan cekup sorang demi sorang bodyguard yg jaga.

Aku dduk tepi Jin Young smbil pndng Woo Jin tajam.

"Saya dngar pagi tadi dari hospital yg Jieun kt sini. Mana dia?, " selamba Jin Young.

"Dia dlm keadaan koma skrng, jadi kami letak dia di dlm bilik khas supaya takda sapa ganggu, "

"Dlm bilik khas ye? Bilik khas tu mcm bilik bawah tanah ke supaya takda sapa ganggu awk utk matikan dia dan ambik smua harta dia?, "

Woo Jin bangun dan pndng Jin Young tajam.

"KAU SAPA?, " serious dia.

Jin Young dduk selamba dan aku bangun diri tepi Woo Jin.

[COMPLETE] DON'T GO + BAE JIN YOUNG & IUWhere stories live. Discover now