"Bae Jin Young?, " pnggil father tu.
"Nae, " snyum Jin Young pndng aku.
"Sanggupkah kau menempuh semua halangan dan cabaran hidup bersama Lee Jieun dan brsumpah akan menjaganya sebagai isteri kau?, "
"I really do, "
Father tu snyum. Dia pndng aku yg pakai dress pengantin crop top wrna turqoise lembut
"Lee Jieun, " pnggil dia.
"Nae, " teruja aku smbil tegakkan badan.
"Sanggupkah kau hidup bersama Bae Jin Young tak kira susah dan senang sebagai suami?, "
"Of course I do, " aku pndng father tu.
"Dengan kuasa Tuhan Jesus dan bersaksikan tetamu yg datang hari ini, aku jadikan kamu berdua sebagai pasangan suami isteri yg sah, " father ttup kitab bible tu dan beri kpda pastor yg diri kt tepi.
"You may now kiss your bride, " father tu depakan tngn.
Aku pndng Jin Young dan Jin Young depakan tngn mcm father tadi dan aku smbut.
Dia tarik badan aku perlahan dan rangkul pinggang aku. Aku dekatkan diri dengan dia dan cium dia perlahan.
Dia gigit bibir aku sikit dan lepaskan ciuman.
"Terima kasih father ," ucap Jin Young kt father tu smbil peluk aku erat.
"Semoga Tuhan memberkati kamu berdua, " snyum dia.
Aku berpaling ke tepi nmpak smua tetamu bersorak kuat utk aku dan Jin Young.
Sora yg jadi flowergirl aku tu aku lambai. Comel dia pakai baju gaun kembang warna putih susu dngn flowercrown kt kepala.
Jin Young beri thumbs up kt kawan doktor dan nurse dia dan cium dahi aku selamba.
•••
"Okay ready?, " pekik aku smbil hadap dinding.
"NAE!!, " pekik smua dari belakang.
"Hana, " aku mula mengira disertai dngn org yg bnyk kumpul di belakang aku.
"Dul, "
"SET!, " serentak smua dan aku baling bunga mwar putih aku tu kebelakang. Sumpah suasana mcm tongkang pecah bila smua berebut nak ambil bunga aku.
Aku pusing belakang dan nmpak sorang yeoja tengah pegang bunga tu.
"I got it? Wow, I got it!, " teruja dia.
Aku snyum bila tngok tu Soyeon, pekerja hotel aku.
Jin Young peluk aku dari belakang dan cium pipi aku.
"Don't leave me again I beg to you, " ucap dia
Aku pndng dia dlm dan usap dagu dia sikit.
"Never ever, " aku peluk dan sembam muka ke dada dia.
"I love you so much Lee Jieun, " dia cium kepala aku yg msih bersarungkan ves.
"I love you more Bae Jin Young, thank you for everything, " aku jatuhkan air mata bila sebak.
"No, thank you for coming into my life, "
"I'll never let you go again, " dia genggam tngn aku yg ada cincin silver dan cium.
"And I would never let you be alone without me, "
YOU ARE READING
[COMPLETE] DON'T GO + BAE JIN YOUNG & IU
FanfictionAku bukan hantu! Aku cuma jenis manusia yang takda sapa boleh nmpak kecuali dia dan takda sapa boleh sentuh kecuali aku yang nak. Betapa peritnya hidup mcm ni