3

237 18 0
                                    

Aku tnung skrin komputer tu lama dan cuba baca nma kt situ satu satu.

"Susahlah, ni smua campur. Cuba cari snarai gender yeoja, snang sikit saya nak cam, " kerut aku pndng dia.

Jin Young jeling aku dan tekan kekunci tu balik.

Mengada

Aku dngar dia ckap tu tapi mulut dia tak gerak.

"Apa awk ckap tadi?, " tnya aku.

"M-mana ada saya ckap apa apa, " dia jeling aku lagi.

Menyusahkan punya hantu. Kalau tak sbb aku kesiankan kau mmg tak hamak aku nak tolong.

Aku tenung dia lama. Mulut dia tak gerak tapi aku dpat dngar suara dari dia.

Ke, aku dpat dngar isi hati dia? Wahh INDAHNYA JADI HANTU!! 😍😍😍

Aku sengih sorang sorang bila tahu yg aku dpat baca isi hati seseorang tu.

"Woi, sengih sengih ni kenapa?, " Jin Young petik jari depan aku. Aku jeling dia

"Tadi kemain ramah, lepas tahu saya hantu kurang ajar awk eh, "

"Tu sbb saya fkir awk pesakit saya fham? Nnti kalau saya tnjuk prngai sbnar nnti smua ckap saya jahat then saya dibuang kerja, " aku pndng dia geram

"Ni hah, list pesakit yeoja. Cari cepat, aku ada pesakit nak rawat pkul 12 nnti, " dia sandar kt bangku tu.

Aku jenguk ke skrin tu dan baca nma tu satu satu.

"Song Ji Hyo, Chou Tzuyu, Jung Soo Jung, Amber, Kim Tae Yeon, Bang Min Ah, Lee Hyo Ri, Bae Soo Ji, Lee Ji Eun, Park Soo Young-, " aku brhnti bila sense something.

Aku repeat nma tu lg.

"Lee Hyo Ri, Bae Soo Ji, Lee Ji Eun...., " aku dpat dngar bunyi crash kereta yg terjatuh ke dlm satu lubang besar.

"Arrrghhhh!, " aku terjatuh bila tak tahan dngan bunyi tu.

"A-Awak kenapa ni?, " gelabah Jin Young.

Aku kerut dahi pndng dia lepas dpat visi tu.

"Lee Jieun, " ucap ku lemah.

"Na-Nama awk Lee Jieun?, " aku angguk cepat dan dngar bunyi crash lagi.

Aku dngar bunyi kaca pecah, aku dngar bunyi geseran tayar. Shit, apa benda smua ni?

"Jin Young, nama saya Lee Jieun!, " teruja aku.

"Okay wait, " Jin Young tekan skrin tu utk dpatkan maklumat tntang Jieun.

"Ni, saya dpat nombor wad awk. Kaja, kita pergi tngok, " dia diri depan aku.

Aku bangun dan diri sebelah dia pndng skrin tu.

"Nombor 501,"

•••

"Ni dia, kita dah jumpa, " teruja aku.

Jin Young lari arah aku dan pulas tombol bilik wad tu perlahan.

Aku tembus pintu tu bila teruja dan.......

Aku nmpak katil kosong.

"Awak... Mana saya awk? ," aku lemah trduduk kt lantai tu.

"Tapi tadi ditulis awk baru msuk wad ni mlm tadi. Pkul 12 malam, " Jin Young pndng katil tu.

"Andwae, andwae!!, " jerit aku dan mula nangis.

"Awk, sabar ya?, " Jin Young melutut depan aku bila tak tahu nak buat apa.

"Btul ke awk ni yg Lee Jieun tu nma awk?, " tnya dia.

"Btul. Lepas je saya sbut nma tu, saya dpat ingat benda pecah. Saya nmpak lubang besar yg hitam dan bunyi geseran tayar, " mula aku

"Apa lgi awk nmpak?, " gesa Jin Young.

"Saya nmpak benda besar. Mcm trak, tapi dia besar. Dia keluar bunyi pelik, "

"Trak?, " pelik Jin Young.

"Nae, dia... dia... Dia langgar satu benda tepi saya ARRGHHHH, " aku cuba tumbuk dndng walaupun tembus bila geram tak dpat nak ingat smua.

"Saya tak ingat dngn jelas, benda tu samar samar, "

"Awk ingat nama awk dah ckup bagus utk kita cari awk, "

Aku lap air mata aku dan sedut hingus.

•••

Aku dduk bawah katil tu smbil pndng Jin Young buat keja. Dia lakukan pemeriksaan nadi dngn alat yg aku tak tahu apa benda.

"Nmpak nya kesihatan ahjussi semakin meningkat. Mungkin ahjussi boleh discharged dlm masa trdekat ni, " snyum dia dgn ahjussi tu. Dia tulis something kt dlm buku laporan.

"Nae khamsahamnida, " ucap ahjussi tu dan cuba utk baring

"Saya keluar dulu ahjussi annyeong, " Jin Young bow.

"Annyeong, " snyum ahjussi tu. Jin Young pusing belakang dan aku cepat lari ikut dia.

"Awak tunggulah, " terkedek kedek aku tuju dia dari belakang.

Dia pusing belakang dan jeling aku selamba. Aku pndng dia geram dan lajukan langkah.

Smpai je kt dia, aku naik ke atas badan dia mengejut.

"Arrghhh!, " Jin Young mnjerit ttiba buat smua kt tepi tu pndmg dia pelik bila ada beban hempap belakang dia.

"Turun cepat, " marah Jin Young smbil kerut muka.

"Taknak. Awk tadi taknak tunggu saya, " aku peluk dia selamba. Jin Young dah rasa lain bila Jieun peluk dia mcm tu. Dia cuba sntuh tngn Jieun dan..... dia dapat rasa satu tngn yg sejuk dan tegang.

Aku trkjut pndng dia bila dia tetiba boleh sntuh aku. Aku lepaskan badan dia smbil tngn tadi masih dia pegang.

Jin Young tenung tngn aku tu lama dan pndng aku balik.

"Kaja, "

•••

Bilik Rehat

Aku duduk kt atas katil tu smbil Jin Young cuci tngn kt singki yg ada. 😒 Keji bila sntuh tngn hantu

"Mcm awk boleh sentuh saya?, " mula aku. Dia ttup pili air tu dan pndng aku.

"Aniyo, saya cuma fkir nak tepis bayang awk je tadi tapi lain pulak jadi dia, " dia lap muka dia pakai tisu.

"Well good then kalau awk dpat sntuh saya. Lagi senang keja awk nak tolong saya, " snyum aku.

"Huh?, "

"Nothing, " sengihku pndng tepi.

"Jieun-ah, " pnggil dia. Aku toleh dia.

"Mwo?, "

"Saya balik mlm nnti, awk stay sini?, "

"TAKNAK TAKNAK!! SAYA NAK IKUT AWK! Tadi saya nmpak jembalang, saya taknak nmpak lagi, " aku terapung tuju kaki dia dan peluk.

"Yukkkkk! Hajima! Awk terbang tau tak?, " dia tolak kepala aku 😒

"Saya terbang?, " aku pndng dia pelik.

"Ye lah. Takkan tak perasan?, "

"Ani, saya tak perasan, " aku pndng kaki aku yg msih elok, tak transparent ke apa.

Aku bangun dan cuba utk terapung. Gagal.

"Betul ke saya tadi terbang?, " aku hentak kaki bila geram.

"Kau ni hantu tapi bodoh jugak eh, buat apa aku nak tipu kau?, " serious dia.

"Jngn lah marah saya, saya bukan ada sesiapa pun kt sini yg boleh nmpak saya mcm awk. Awk tolong saya ni ntah ikhlas ke tidak. Kalau taknak sngat, fine SAYA TAKKAN GANGGU AWK LAGI!, " aku jeling dia dan jalan tembus keluar dari bilik tu.

Jin Young garu kepala bila kesal dgn tndakan dia tadi. Agak kasar cara dia layan Jieun. Dia mula sebak bila tahu yg Jieun cuma berharap pada dia sorang utk tolong dia.

[COMPLETE] DON'T GO + BAE JIN YOUNG & IUWhere stories live. Discover now