6

215 17 0
                                    

Hari Kedua

Aku jalan tepi Jin Young yg dah segak brpakaian baju putih labuh. Mood doktor dia turned on.

Sesekali tu aku capai lengan dia bila nmpak benda yg aku tak beberapa suka, kishing yg lain 😂👌

Seharian tu aku ikut Jin Young ke sana ke sini tnpa ada yg perasan. Kcuali dia yg sesekali pkul tngn aku bila aku usik dia. Tepu tau tak?

"Doktor Bae Jin Young, bila kita nak cari jaga wad tu?, " ckap aku kt telinga dia masa dia tngah lakukan pemeriksaan.

Dia tepis aku bila rasa trganggu. Nurse yg kt tepi dia mula pndng dia pelik bila dia asyik jeling tepi.

Yaish jinjja 😠 Lama aku tunggu tau?

•••

"Okay, siapkan laporan kesihatan pesakit ni dan hantar laporan tu dekat saya segera, " snyum Jin Young dgn 2 pmbantu nurse dia.

"Nae doktor, " bow diorang dan tuju pintu utk keluar. Jin Young kemas apa yg patot dan buang bekas ubat tidur yg dia suntik ke pesakit tu ke dlm tong sampah.

Aku perati je smbil dduk kt dada pesakit tu.

Jin Young pndng pesakit tu dan tuju dia.

"Encik, encik ada rasa apa apa yg pelik?, "

Pesakit tu diam. Pejam mata smbil brnafas perlahan.

"Dah awk cucuk dia pkai ubat tidur tadi mmg lah dia tak dpat jawab awk, " kerut aku.

Jin Young matikan snyuman dan pndng aku.

"Kalau pesakit ni mengadu patah tulang rusuk ke sesak nafas ke apa, siap kau, " dia jeling aku.

"Yaish, aku bosanlah tunggu kau spnjng hari ni buat keja. Dahlah takda sapa nak ckap dgn aku, " aku muncungkan mulut pndng tepi.

"Dah kau hantu sapa je nak ckap dgn kau, "

"Kcuali Doktor Bae Jin Young, " snyum aku pndng dia. Dia buat muka 😐

"Snyumlah. Ketat je muka awk ni ," gesa aku

"Tak hamak, " dia tuju meja tadi dan ambil file dia.

"Nak kawin dgn pak cik ni ke smpai tak nak turun dari dada dia tu?, " dia pndng aku

"Taknak, awk taknak snyum, " aku pndng tepi.

"Turun cepat!, "

"Hmph, " aku palingkan muka aku

"Lee Jieun, "

"Tak kenal, "

"Sayang, "

"Kaja, "

"Mengada, " Jin Young ketuk dahi aku guna file dia sebaik saja aku diri depan dia.

•••

Aku pegang lengan Jin Young smbil ikut dia jalan ke tingkat paling bawah, tingkat satu dimana letaknya lobi utama.

Dia tuju ke kaunter kt tepi tu dan aku ikut. Ada sorang yeoja bertugas kt situ.

"Oo? Doktor Bae Jin, annyeong, " bow petugas tu.

"Hmm annyeong, " snyum dia.

"Kenapa doktor ke sini? Ada apa apa ke?, "

"Nae, aku sbnarnya nak cari psal info pesakit bilik 501 yg discharged smlm, " kata Jin Young.

Aihh handsomenyaaa~~~

Aku pndng pkrja yeoja tu yg aku baru dngar isi hati dia ckap apa.

[COMPLETE] DON'T GO + BAE JIN YOUNG & IUWhere stories live. Discover now