Hari Keempat
Aku duduk dlm kereta tu smbil melilau pndng keliling. Smua pnuh dngn bukit besar dgn hutan tebal.
Betul apa Jin Young ckap, sah aku ni tak betul masa hidup dulu sbb beli rumah kt sini.
Kalaulah itu aku....
"Duduk lah baik baik, ganggu tau tak saya nak drive, " kerut Jin Young. Aku mencebik jeling tepi.
"Awk, mcm mana klau Jieun tu bukan saya?, "
Jin Young pndng aku.
"Knpa fkir mcm tu? Kan awk dpat tngok apa yg jadi kt awk sebelum awk dpat maklumat pnuh hari tu kan?, "
"Nae tapi, aku akan dapat visi mcm tu kalau aku sentuh sesuatu benda yg berkait dgn dia. Mcm gmbr awk dgn parents awk kt ruang tamu tu, saya sntuh je saya dpat nmpak yg awk lari kt tepi pantai smbil pegang baldi kecik, " aku sebak bila takut yg Jieun tu bukan aku.
"Awk jngn berani nak stalker hidup saya, " jeling Jin Young.
"Mana ada. Aku pun baru tahu benda tu lepas sentuh gmbr tu. Niat nak tngok je tapi aku nmpak benda tu, " keluh aku.
"Kalau lah Jieun tu bukan awk, apa awk nak buat?, " tnya dia
"Jgnlah takut kan saya!, " aku mula nangis.
Jin Young gelak buat aku jeling dia.
"Ara, " smyum dia.
•••
Aku terbang tembus ke luar pintu tu bila smpai je kt Bukit Cheonan.
Jin Young dah dlu diri kt depan satu rumah yg familiar bagi aku. Aku diri sebelah dia
"Seriously ini rumah kau? What the-, "
"Jngn mencarut, " aku pkul lengan dia buat dia jeling aku dan pndng rumah tu balik.
Mmg lawa, rumah 5 tingkap dihias mewah dan nmpak kosong....
"Awakkk!, " aku tkut dan menyorok belakang dia.
"Oo? Kenapa ni?, " trpusing pusing Jin Young bila aku mula peluk badan dia.
"Tu!, " aku tnjuk ke satu arah.
"Apa benda?, "
"Tu, tak nmpak ke?, "
"Kau hntu mmg lah nmpak masalahnya aku tak nmpak benda yg kau tnjuk, " kerut Jin Young dan diri statik bila mengalah.
"Ada hantu prmpuan tengah jalan pakai satu kaki kt tepi air pancut, " terangku.
Jin Young cuba pndng arah air pancut tu dan see nothing.
"I see nothing, kishing, "
Aku jengukkan diri utk teliti kalau 'ahjumma' tu msih situ ke tidak.
Masih ada 😌
"Saya takut, awak tolong!, " aku genggam baju Jin Young bila takut.
"Yaish this kid. Ni kan rumah awk, kenapa nak tkut? Selama ni awk tinggal dgn dia jugak kan?, "
Aku diam dan pndng arah air pancut tu balik dan nampak dua lagi lembaga hitam muncul di sebalik pokok tu.
"HUWAAAAAA!, " aku terbang laju tuju kereta dan dduk kt tempat kaki.
Jin Young garu kepala bila dia tak nmpak apa apa mcm yg Jieun tnjuk.
Dia jalan tuju kereta dia dan masuk.
"So, nak msuk ke apa ni?, "
"TAKNAK!, " cepat aku geleng.
"Buat bazir minyak aku je kau ni. Nsib baik aku kasian kan kau, " jeling Jin Young dan mula gerakkan gear.
YOU ARE READING
[COMPLETE] DON'T GO + BAE JIN YOUNG & IU
FanfictionAku bukan hantu! Aku cuma jenis manusia yang takda sapa boleh nmpak kecuali dia dan takda sapa boleh sentuh kecuali aku yang nak. Betapa peritnya hidup mcm ni