Dunia Lain

5 1 1
                                    

Ema: Aku dah agak dah yang Mr X tu bahaya.. Instinct aku kuat.. So sekarang, apa kita nak buat? Macam mana nak keluar dari tempat ni?!

Ema tiba-tiba sahaja naik angin.

Copi: Woaahh.. Chill la.. Apahal kau ni tiba-tiba nak marah..

Fatin: Sabar la Ema.. Kita boleh selesaikan masalah ni sama-sama..

Fiz: Yep.. Jangan camprkan emosi kau dengan apa yang kita alami sekarang..

Azi: Tapi kan, kenapa aku rasa macam pernah lalui situasi ni eh? *Tim terbatuk*

Yaya: Kau dah kenapa ni Tim?

Tim menggelengkan kepalanya. Perlu ke aku bagitahu diorang pasal ni? Entah-entah nanti diorang label aku tak siuman pulak.. Haishh, macam mana ni?

Fatin: cepatlah korang.. fikirkan something..

Ameer: kau ni memang tahu nak arah orang je kan..

Izz: Okay.. Dah la tu korang.. Macam ni.. Kita pecah kepada dua kumpulan untuk cari diorang tu.. And make sure setiap dari korang dalam team ni takkan berpisah..

Shapa: okay cun.. Jom !

Nis: Wait.. korang ada dengar sesuatu tak? 

Nick: Bunyi perut aku? Lapar la..

Copi: What the heck bro.. Seriously?

Fiz: SHHH.. Guys kita berpecah and cepat-cepat cari diorang..

Mira: Alahai korang ni.. Kenapa tak call diorang terus je? *mengeluarkan telefon bimbit dari poketnya*

Tim: Kat sini takde line.. *semua terdiam memandang Tim*

Ameer: Mana kau tahu?

Tim: Oh God.. Guys.. *sigh* Okay la.. Ceritanya macam ni tau.. Semua ni, I mean things that just happened to us, ini la apa yang aku nampak dalam mimpi aku semalam.. aku nampak korang semua.. And aku yakin korang pun ada mimpi pasal ni jugak.. 

Mereka kelihatan bingun dengan apa yang dikatakan oleh Tim.

Tim: *sigh again* tak apa la.. Lupakan je.. 

Izz: Dah.. Jom pergi cari diorang..

Mereka berpecah kepada dua kumpulan; Alpha dan Bravo. Namun, disebabkan bilangan mereka terlalu ramai, sebahagian daripada mereka akan menunggu yang lain di tempat mereka berada sekarang. Maka, bermulalah misi mencari teman di mana mereka tidak tahu apa yang bakal menimpa mereka.

Buddy Fight IIWhere stories live. Discover now