13 Sayısının Uğursuzluğu

720 51 6
                                    

Şu an kitabın 13. bölümünü okumaktasınız. 13 sayısı uğursuz sayıldığı için bu bölümde korku hikâyesine değil, 13 sayısının neden uğursuz sayıldığıyla ilgili bilgilere yer verilmektedir.
Çeşitli olaylardan dolayı 13 sayısı uğursuz olarak kabul edilmiştir. Fakat 13 sayısının uğursuz sayılmasında en büyük rol oynayan olay şudur:

Hz. İsa'nın 12 havarisi ile yediği "Son Yemek" sahnesi dünyanın birçok kilisesinin alınlığında yer almaktadır. Bu sahne Kapadokya'daki birçok kilisede de işlenmiş bir sahne. Bu yemek sahnesi Hz. İsa'nın çarmıha gerilmesinden önce yenen son yemektir ve günlerden cumadır. İsrail topraklarını işgal altında bulunduran Roma makamları Hz. İsa'nın peşindedir ve Hz. İsa'nın 12. Havarisi olan Judas "Ben kime sarılırsam bilin ki o İsa'dır" der ve Roma makamlarının arasında gidip Hz. İsa'ya sarılır. Bunun üzerine Hz. İsa o dönemin Roma infaz sistemi olan çarmıha gerilmeye mahkum edilir. Bu ihanetin üzerine Judas havarilikten çıkarılır ve yerine başka bir havari atanır. O gün bugündür Judas'ın ismi yerine 13. rakamı kullanılır. 13 rakamı ve cuma günü Hristiyanların uğursuz rakamı ve günü olarak tarihe geçer.

Hammurabi yasalarında 13. madde, 13 sayısı uğursuz sayıldığı için yoktur. (Babil Kralı Hammurabi, İsa daha doğmadan M.Ö 18. yüzyılda yaşamıştır. 13 sayısının uğursuzluğuna çok eski tarihlerden beri inanılmaktadır.)

Ünlü katillerden olan Jack the Ripper, Charles Manson, Jeffrey Dahmer, Theodore Bundy ve Albert de Salvo' nun isimleri 13 harften oluşur.

Günümüzde özellikle yurtdışındaki apartmanlarda ve otellerde 13. kat veya oda bulunmamaktadır.

Korkutucu ve Gizemli HikayelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin