Stałem w tymczasowym boksie. Za dwa dni miał być wyścig! Na przeciwko mnie stał kary ogier. Postanowiłem zgadać do karusa:
- Hej, jak się nazywasz?
- I All Win. Po Secretariacie i Really. Ojca znasz, a matka po niepokonanej na 23 starty Light Queen.
- Znam ją. To moja przyjaciółka.
- Jak ci jest?
- Without. Po American Pharoah i Secret Look. Jej kariera...
- Po tej szkapie jesteś? - przerwał mi.
- No, tak.
- Nie zadaję się z takimi - powiedział, po czym odwrócił się do mnie zadem. Oddałem się w objęcia Morfeusza...Obudził mnie I All Win:
- With, wstawaj!
- Po co mnie budzisz?
- Byś był zmęczony podczas gonitwy.
- Zobaczymy...
Po kilku godzinach zostałem osiodłany. Zaprowadzono mnie na tor. Mike zgrabnie wskoczył na mój grzbiet.
- Witamy na Keeneland! Za chwilę rozpocznie się gonitwa Maiden Specjal Weight. Na dystansie 5 i pół furlonga zadebiutuje pięć koni, wśród nich I All Win, który startuje jako faworyt. Poznajmy resztę uczestników:
1. I All Win
2. Volcanic
3. Left Or Right
4. The Winner
5. Without
I All Win to dwulatek po Secretariacie i Really.
Volcanic to ogier po Story Of Your Life i Amazing Rover
Z kolei Left Or Right ma nieznanego ojca. Jego matką jest Secret Look.
The Winner jest koniem po ogierze Logistic Tea, a jego matką jest Lucky Distaff.
Without po Secret Look, ojcem zaś American Pharoah.
Konie są wprowadzane do bramek startowych. I All Win staje dęba, ale jego dżokej się utrzymuje. Without, Volcanic i Left Or Right już są. Z The Winner'em są problemy, ale już jest. I All Win dalej się szarpie z obsługą toru, ale jest i on!Nie mogłem się doczekać otwarcia bramki. Czas zwolnił. Liczył się tylko bieg.
- Bomba w górę! I ruszyły... Na prowadzenie wysuwa się Volcanic. I All Win ma słaby start. Za liderem biegnie Left Or Right. O trzecią pozycję walczą Without z The Winner'em. Konie wchodzą w zakręt. Volcanic słabnie, prowadzenie obejmuje Left Or Right. I All Win wyprzedza The Winner'a. Biegnie łeb w łeb z Without'em. Volcanic tuż za liderem. Ostatnia prosta. Without dogania Left Or Right. Konie zaczynają finiszować. Without walczy o pozycję lidera z Left Or Right. I All Win trzeci, za nim Volcanic. Stawkę zamyka The Winner. Without z Left Or Right oddalają się od stawki. Biegną łeb w łeb.
Left Or Right biegł strasznie szybko. A ja w transie. Wyrwał mnie z niego trzask bata na łopatce. Nie mogłem przyspieszyć. Celownik coraz bliżej. Left prowadził o kilka centymetrów. Wyciągnąłem szyję i wystawiłem język.
- Celownik. Chwila, musimy obejrzeć zdjęcie z fotokomórki. Left, a nie, nie, Without wygrywa MSW o język!
CZYTASZ
Without
Adventure- Myślisz, że cokolwiek z niego będzie? - Pożyjemy, zobaczymy. °°° Opowieść z punktu widzenia gniadego folbluta. Rodowodu nie ma najlepszego, ale mogło być gorzej. Właściciel Jack Rocking nie pokłada w nim żadnych nadziei, jednak trener Mark Huntere...