"Sejak tu dia banyak tolong sya, sampai sya jatuh hati dengan dia. Dia terlalu baik untuk sya. Tak pernah mana ii manusia pernah buat mcm tu."
"Dia tak ada ke bagitau nama dia?"
"Dia cuma suruh sya panggil dia Ming. Mula ii sya pun pelik kenapa tak nak bgi nama panjang tpi dia ckp dia suka kalau sya panggil dia mcm tu. Sya pun tak banyak ckp. Dia ckp dia akan bgi nama penuh dia bila sya ada penglihatan sya. Tpi...." Wajah Jisoo terus murung.
"Tapi?"
"Masa sya dah sembuh dah boleh nampak, mereka ckp yg namchin sya meninggal dunia masa dlm perjalanan nak ke hospital. Sya tahu mereka tipu, dia dah janji yang dia akan ada untuk sya."
"Jisoo, kadang ii janji tak boleh nak ditepati kalau ada perkara yang menghalang." Mingyu kini sudah tahu apa penyebab Jisoo mengalami masalah mental.
"Tpi dia dah janji dengan sya, sya percaya dia sorang je. Dia jelah org yg sya sayang. Sya percaya yg dia masih hidup lagi dan bila ii masa dia akan datang untuk sya. Jadi sya akan tunggu." kata Jisoo dengan yakin. Mingyu mengeluh perlahan.
"Jisoo awak dah ada kat sini berapa tahun?"
"Hampir 3 tahun."
"Ada tak awak dapat petanda yg dia akan datang dan bawak awak keluar dri sini?" Jisoo hanya menggeleng perlahan.
"Sya tetap juga akan tunggu dia. Sya tahu dia tengah mencari sya. Sya percayakan dia. Kalau tak, tak kan dia sanggup cari penderma mata untuk sya. Bukan sekejap tapi berbulan-bulan dia cari penderma untuk sya." Mingyu mengusap lembut rambut Jisoo. "Tlg lah kalau awk nk keluar dari sini awk kene terima takdir yg namchin awk memang dah tak ada." Mingyu beredar dri situ meninggalkan Jisoo keseorangan.
YOU ARE READING
I'm Waiting For You
RomanceSeorang hilang memori. Seorang lagi tidak pernah melihat wajah kekasih. Siapa yang menunggu. Kesudahan??? Watak: ●Jisoo blackpink ●Mingyu seventeen ●Kyungsoo/chingu mingyu