"Jisoo-ah cepat la nak selfie ni buat kenangan."
"Ye Hunnie tapi belah mana sya mana nampak camera belah mana."kata Jisoo dengan nada seperti merajuk.
"Ala ii Jisoo-ah jangan merajuk. Biar sya dekat awk, awk hanya perlu senyum je." kata Mingyu dengan ceria.
"Tiup lah lilin tu Jisoo-ah lepastu awak buat wish." Cepat ii Jisoo meniup lilin itu. Lalu dia menekap kedua-dua belah tangannya.
"Sya harap sya happy dengan org yg sya sayang." Mingyu hanya tersengih apabila mendengar wish Jisoo.
"Jisoo-ah sya ada hadiah untuk awak."
"Hadiah apa?" Mingyu menarik lembut tangan Jisoo supaya dekatanya dan 'chupp' Mingyu memberikan kucupan pada pipi Jisoo. Pipi Jisoo sudah memerah akibat malu.
"Hunnie kenapa awak buat macam tu, malulah org nampak." Mingyu hanya ketawa melihat telatah Jisoo.
Satu-persatu kenangan Mingyu dan Jisoo mula masuk dlm memori milik Mingyu. Mingyu mula membuka matanya. Org pertama yg dihadapannya ialah Kyungsoo. Mingyu baru sedar bahawa dirinya ada di hospital.
"Mingyu kau dah sedar."
"Berapa lama aku kt sini?"
"Masuk hari ni dah 2 hari kau kt sini." kata Kyungsoo sambil mengangkat 2 jarinya.
"Hah?! 2 hari?!" Mingyu membeliakan mata, tidak sangka 2 hari dia tidak sedarkan diri.
"Lamanya, aku ingat tak sampai sehari pun..rasa sekejap je." Mingyu menepuk dahinya.
"Memanglah kau tak sedarkan diri."
"Apa dah jadi sebenarnya?"
"Lepas kau dah ingat sikit memori kau, kau terus pengsan. Doktor cakap kau tak sedarkan diri sebab kau paksa diri kau untuk ingat balik."
"Tapi sekarang ni aku dah ingat semuanya".
"Betul kau dah ingat semua?"
"Betul aku ingat macam mne aku boleh accident, aku kerja kat mana sebelum ni dan kenangan aku dengan Jisoo. Kejap, akh nk jumpa Jisoo. Sekarang jugak." Mingyu terus turun dri katil dan tergesa-gesa mencari barangnya.
"Ehh kalau ye pon tunggulah dulu aku discharge kau."
YOU ARE READING
I'm Waiting For You
RomanceSeorang hilang memori. Seorang lagi tidak pernah melihat wajah kekasih. Siapa yang menunggu. Kesudahan??? Watak: ●Jisoo blackpink ●Mingyu seventeen ●Kyungsoo/chingu mingyu