Di atas kotak yg bertulis."Mingyu = to my yeochin." Mingyu mengangkat kening tanda hairan. "Bila masa aku ada yeochin nie?" kata Mingyu dengan nada yg hairan.
Untuk merungkaikan persoalannya dia membuka kotak itu dengan cermat. Alangkah terkejutnya dia. Tidak menyangka perkara sebagini Puan Oh sanggup menyembunyikan.
Air mata Mingyu mangalir dengan perlahan. Dia mengambil bingkai gambar yg berada dlm kotak tersebut.
"Mingyu kau buat apa lama ii kat sini kata nk check. Dah habis ke?" Kyungsoo datang ke arah Mingyu kerana terlalu lama dia menunggu Mingyu.
Namun riak muka Kyungsoo terus berubah apabila melihat keadaan Mingyu. Hidung Mingyu sudah merah.
"Ehh ko ok tak Mingyu?" Mata Kyungsoo yang meliar-liar melihat keadaan Mingyu terhenti apabila melihat bingkai gambar yg dipegang oleh Mingyu.
"Kyungsoo apa semua nie? Kenapa kau tak nak bagitau aku awal ii?" Mingyu menunjukkan gambar dia dan juga Jisoo sedang berpelukan mesra.
"Sabar Mingyu, bukan aku tak nak tapi aku terpaksa rahsiakan." kata Kyungsoo perlahan, dia tidak sanggup Mingyu melihatnya dengan pandangan yg tajam.
Muka Mingyu sudah merah menahan marah."Tapi kenapa? Kenapa korang rahsiakan. Patutlah masa aku sedar dari koma terus kene pindah tempat keje. Pastu kene pindah lagi. Apa yg korang rahsiakan sebenarnya hah?"
"Mingyu sebenarnya omma kau tak pernah suka gan Jisoo. Dia malu kau ada yeochin yg cacat. Dia marah kt kau sebenarnya sebab sanggup cari penderma mata untuk Jisoo dan kos operation."
"Dia ada cakap kt aku kalau Jisoo dah bolah melihat pun dia tak setaraf gan korang. Bila kau accident dan doktor sah kan yg kemungkinan akan hilang sedikit ingatan, omma kau paksa aku jangan bagitau kau pasal Jisoo."
"Dia nak kau tak ingat langsung pasal Jisoo, dan omma kau lah yg buat Jisoo masuk hospital gila."
"Kalau aku bagitau..omma kau akan buat sesuatu dekat keluarga. Jadi aku terpaksa Mingyu. Mian."
YOU ARE READING
I'm Waiting For You
RomanceSeorang hilang memori. Seorang lagi tidak pernah melihat wajah kekasih. Siapa yang menunggu. Kesudahan??? Watak: ●Jisoo blackpink ●Mingyu seventeen ●Kyungsoo/chingu mingyu