Part 11

6 1 0
                                    


"Kyungsoo kau dtg sini naik kereta kau ke?" Mingyu mengigit bawah bibir apabila Kyungsoo mengangguk menandakan "ya".

"Mian Kyungsoo, tapi aku tak nk buat Jisoo tertunggu aku." kata Mingyu sambil menyeluk pocket milik Kyungsoo. Dia mengambil kunci kereta Kyungsoo.Kyungsoo nampak terkejut dengan tindakan Mingyu.

"Wehh kau takkan nk tinggalkan aku sorang ii kat sini."

"Mian lagi sekali tpi aku terpaksa, nah ni untuk bayar discharge dengan naik teksi sekali." Mingyu menghulurkan beberapa duit kpd Kyungsoo. Kyungsoo mengeluh kecil, dia tidak percaya Mingyu memang benar ii mahu pergi sekarang juga.

"Mingyu pergilah, aku tak kisah sebenarnya bukan selalu kau buat aku macam ni. Palli..kata tak nak buat dia tertunggu kau lgi." Mingyu tersenyum apabila Kyungsoo menyokongnya. Dia keluar dri wad itu sambil memakai sweater yg dipakai beberapa hri dulu. Dia memandu kereta dengan laju sekali.

Mingyu pergi ke arah Jisoo dengan nafas yg tidak cukup kerana berlari. Jisoo memandang Mingyu dengan hairan. Doktor kenapa tiba ii datang ni, bukan doktor cuti ke? Dan kenapa doktor pakai baju hospital ni doktor lari dari hospital ke?" kata Jisoo apabila perasan tentang keadaan Mingyu.

"Itu tak penting, sya dtg sini sebab sya ada benda nak bagitau awak sesuatu."

"Sya pun ada benda nk bgi tahu."

"Kalau macam tu awak dulu la cakap."

"Doktor...sya rasa apa yg doktor ckp memang betul. Sya kene terima takdir yg namchin sya dah tak de. Walaupun sya ada dia ke sebenarnya sya tetap kene percaya yg dia dah tak ada. Buktinya, dah 3 tahun sya tunggu tapi dia tak muncul ii pun." Mingyu terkejut dgn kata ii Jisoo.

"Tak Jisoo penantian awk tak sia ii namchin awk akan dtg pada awk juga..dia akan sentiasa berada di sisi awk nnti."

"Apa yg doktor ckp nie, bukan dulu doktor yg ckp sendiri yg sya kene terima takdir yg namchin sya dah mati."

"Ani..namchin awk masih hidup lagi."

"Tapi...sya dh tunggu dia 3 tahun, dia tak dtg ii pun." Mingyu memegang kedua-dua bahu milik Jisoo dan memandang ke arah anak mata Jisoo. Jisoo membalas pandangan itu tanpa ragu ii.

"Jisoo-ah kenapa tak nk dengar ckap Hunnie nie." Jisoo terkejut apabila Mingyu berkata begitu.

"Doktar apa yg doktor ckp nie???" Jisoo nampak keliru dengan keadaan sekarang.

I'm Waiting For YouWhere stories live. Discover now